Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy - niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy - niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język niemiecki
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia8
T-LK-2Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne)7
T-LK-3Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci3
T-LK-4Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki)3
T-LK-5Wzornictwo meblowe7
T-LK-6Aranżacja wnętrz7
T-LK-7Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie.4
T-LK-8Historia wzornictwa6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć.37
A-LK-2Zajęcia praktyczne.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.8
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-N_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Wz_2A_W01A2_W08C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-N_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Wz_2A_U09A2_U18, A2_U19C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1
Wz_2A_A01-N_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Wz_2A_U09A2_U18, A2_U19C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-1, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_A01-N_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Wz_2A_K02A2_K02C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-1, M-3, M-4, M-6S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-N_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-N_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_2A_A01-N_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_A01-N_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Universität Augsburg, Corporate Design Richtlinien, Univerlag Augsburg, www.uni augsburg de/edu
  2. MD Moebel Interior Design – Internationale Zeitschrift für Einrichtungsbereich, 2002
  3. Heinz Habermann, Kompendium des Industrie-Design: Von der Idee zum Produkt Grundlagen der Gestaltung, Springer, 2003
  4. Marion Godau, Produktdesign: Eine Einführung mit Beispielen aus der Praxis, Birkhäuser, 2011
  5. Christian Scheier, Dirk Held, Dirk Bayas-Linke, Johannes Schneider, Codes: Die geheime Sprache der Produkte, Haufe-Lexware, 2012
  6. Jana Zahorcowa, Deutsch für Architekten und Bauplaner, Wydział Architektury Słowackiego Uniwersytetu Technicznego - Bratysława, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia8
T-LK-2Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne)7
T-LK-3Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci3
T-LK-4Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki)3
T-LK-5Wzornictwo meblowe7
T-LK-6Aranżacja wnętrz7
T-LK-7Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie.4
T-LK-8Historia wzornictwa6
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Przygotowanie się do zajęć.37
A-LK-2Zajęcia praktyczne.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.8
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia
T-LK-2Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne)
T-LK-3Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci
T-LK-4Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki)
T-LK-5Wzornictwo meblowe
T-LK-6Aranżacja wnętrz
T-LK-7Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie.
T-LK-8Historia wzornictwa
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U18posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
A2_U19ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia
T-LK-2Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne)
T-LK-3Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci
T-LK-4Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki)
T-LK-5Wzornictwo meblowe
T-LK-6Aranżacja wnętrz
T-LK-7Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie.
T-LK-8Historia wzornictwa
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U09umie samodzielnie przygotować i referować rozbudowane opracowania pisemne dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa wykorzystując do tego celu podstawowe ujęcia teoretyczne; w obszarze zawodowym umie konstruować w języku ojczystym i wybranym nowożytnym wypowiedzi ustne i pisemne na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U18posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
A2_U19ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia
T-LK-2Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne)
T-LK-3Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci
T-LK-4Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki)
T-LK-5Wzornictwo meblowe
T-LK-6Aranżacja wnętrz
T-LK-7Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie.
T-LK-8Historia wzornictwa
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_A01-N_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia
T-LK-2Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne)
T-LK-3Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci
T-LK-4Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki)
T-LK-5Wzornictwo meblowe
T-LK-6Aranżacja wnętrz
T-LK-7Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie.
T-LK-8Historia wzornictwa
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0