Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania 3D - kurs wprowadzający:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania 3D - kurs wprowadzający
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geometrii wykreślnej, a w szczególności zasada rzutowania i perspektywy.
W-2Podstawowe umiejętności CAD

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i dodawania relacji. Szkicowanie z użyciem splajnów. Realizacja wybranych zadań projektowych.6
T-L-2Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych.6
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania. Wprowadzenie do szkicowania trójwymiarowego za pomocą szkicu 3D. Realizacja wybranych zadań projektowych.6
T-L-4Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach. Wprowadzenie do modelowania brył wieloobiektowych oraz ich zastosowanie.6
T-L-5Wprowadzenie do modelowania złożeń oraz operacji na nich opartych. Realizacja wybranych zadań projektowych. Naprawa, edycja i analiza złożeń. Opanowanie wybranych konfiguracji złożeń. Opanowanie tworzenia rysunków złożeń.15
T-L-6Zaawansowane wizualizacje złożeń z mapowaniem za pomocą PhotoView 360.6
45
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zagadnień modelowania 3D z wyszczególnieniem rozbieżności między modelowaniem bryłowym, a innymi metodami modelowania. Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji oraz wymiarowania szkicu.6
T-L-2Wprowadzenie do zasad modelowania bryłowego-części. Wprowadzenie do terminogii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu oraz na ścianie planarnej. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części.15
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia szkiców złożonych na płaszczyznach układu. Wprowadzenie do tworzenia szyku z użyciem odpowiedniej geometrii odniesienia. Realizacja wybranych zagadnień projektowych.6
T-L-4Opanowanie obsługi środowiska systemu CAD. Operacje wokół lini środkowej. Tworzenie skorup i żeber.6
T-L-5Edytowanie: naprawy oraz zmiany w projekcie. Konfiguracje.6
T-L-6Tworzenie i używanie rysunków. Wprowadzenie do PhotoView 360. Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku.6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B9_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Wz_1A_W02A1_W10C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B9_U03
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Wz_1A_U10A1_U19, A1_U20C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B9_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B9_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B9_U03
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B9_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. DSS, Materiały pomocnicze zawarte w Oprogramowaniu SolidWorks, 2011
  2. Paweł Kęska, CadVantage, “SolidWorks 2013 Modelowanie części, Złożenia, Rysunki”, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Dassault Systemes SolidWorks Corporation, “Surface Modeling 2013 “, 2012, w języku angielskim
  2. Dassault Systemes SolidWorks Corporation, “Photorealistic Rendering Using SolidWorks and PhotoView”, 2013, w języku angielskim
  3. Mirosław Babiuch, Solidworks 2009 PL ćwiczeni, Helion, 2009, ISBN 8324616306 / 83-246-1630-6
  4. Sham Tickoo, SolidWorks for Designers Release 2005, Purde University Calumet, 2006, w języku angielskim
  5. Ruiz Alex, SolidWorks 2010 (ebook), John Wiley & Sons, 2010, w języku angielskim

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i dodawania relacji. Szkicowanie z użyciem splajnów. Realizacja wybranych zadań projektowych.6
T-L-2Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych.6
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania. Wprowadzenie do szkicowania trójwymiarowego za pomocą szkicu 3D. Realizacja wybranych zadań projektowych.6
T-L-4Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach. Wprowadzenie do modelowania brył wieloobiektowych oraz ich zastosowanie.6
T-L-5Wprowadzenie do modelowania złożeń oraz operacji na nich opartych. Realizacja wybranych zadań projektowych. Naprawa, edycja i analiza złożeń. Opanowanie wybranych konfiguracji złożeń. Opanowanie tworzenia rysunków złożeń.15
T-L-6Zaawansowane wizualizacje złożeń z mapowaniem za pomocą PhotoView 360.6
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zagadnień modelowania 3D z wyszczególnieniem rozbieżności między modelowaniem bryłowym, a innymi metodami modelowania. Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania, relacji oraz wymiarowania szkicu.6
T-L-2Wprowadzenie do zasad modelowania bryłowego-części. Wprowadzenie do terminogii, wyboru najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu. Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu oraz na ścianie planarnej. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części.15
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia szkiców złożonych na płaszczyznach układu. Wprowadzenie do tworzenia szyku z użyciem odpowiedniej geometrii odniesienia. Realizacja wybranych zagadnień projektowych.6
T-L-4Opanowanie obsługi środowiska systemu CAD. Operacje wokół lini środkowej. Tworzenie skorup i żeber.6
T-L-5Edytowanie: naprawy oraz zmiany w projekcie. Konfiguracje.6
T-L-6Tworzenie i używanie rysunków. Wprowadzenie do PhotoView 360. Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku.6
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych.
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania. Wprowadzenie do szkicowania trójwymiarowego za pomocą szkicu 3D. Realizacja wybranych zadań projektowych.
T-L-5Wprowadzenie do modelowania złożeń oraz operacji na nich opartych. Realizacja wybranych zadań projektowych. Naprawa, edycja i analiza złożeń. Opanowanie wybranych konfiguracji złożeń. Opanowanie tworzenia rysunków złożeń.
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i dodawania relacji. Szkicowanie z użyciem splajnów. Realizacja wybranych zadań projektowych.
T-L-4Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach. Wprowadzenie do modelowania brył wieloobiektowych oraz ich zastosowanie.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_U03umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U10umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych.
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania. Wprowadzenie do szkicowania trójwymiarowego za pomocą szkicu 3D. Realizacja wybranych zadań projektowych.
T-L-5Wprowadzenie do modelowania złożeń oraz operacji na nich opartych. Realizacja wybranych zadań projektowych. Naprawa, edycja i analiza złożeń. Opanowanie wybranych konfiguracji złożeń. Opanowanie tworzenia rysunków złożeń.
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i dodawania relacji. Szkicowanie z użyciem splajnów. Realizacja wybranych zadań projektowych.
T-L-4Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach. Wprowadzenie do modelowania brył wieloobiektowych oraz ich zastosowanie.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych.
T-L-3Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania. Wprowadzenie do szkicowania trójwymiarowego za pomocą szkicu 3D. Realizacja wybranych zadań projektowych.
T-L-5Wprowadzenie do modelowania złożeń oraz operacji na nich opartych. Realizacja wybranych zadań projektowych. Naprawa, edycja i analiza złożeń. Opanowanie wybranych konfiguracji złożeń. Opanowanie tworzenia rysunków złożeń.
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i dodawania relacji. Szkicowanie z użyciem splajnów. Realizacja wybranych zadań projektowych.
T-L-4Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach. Wprowadzenie do modelowania brył wieloobiektowych oraz ich zastosowanie.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie