Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Plastyka - rysunek:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Plastyka - rysunek
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl>, Mikołaj Jerczyński <mjerczynski@zut.edu.pl>, Szymon Olbrychowski <solbrychowski@zut.edu.pl>, Joanna Tokarczyk <jtokarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 12,0 ECTS (formy) 12,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 3,01,00zaliczenie
projektyP2 30 3,01,00zaliczenie
projektyP3 30 3,01,00zaliczenie
projektyP4 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza dotycząca perspektywy, kompozycji, konstrukcji i proporcji w rysowaniu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Biegłość manualna, rozwiązywanie problemów warsztatowych, rozbudzona zdolność obserwacji – uniknięcie bezradności warsztatowej blokującej zamierzenia twórcze; zrozumienie istoty rysunku jako: procesu w czasie, zapisu myśli, języka sztuki – medium do pełnego, niezależnego wyrażania siebie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30
projekty
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30
projekty
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30
projekty
T-P-1Jak w semestrze 1 Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna30
90
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna30
90
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna60
90
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje, warsztaty grupowe, ćwiczenia w pracowni jak i w plenerze

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie z oceną

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B1_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Wz_1A_U01A1_U14C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B1_K01
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1T-P-1, T-P-1, T-P-1, T-P-1M-1S-1
Wz_1A_B1_K02
pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Wz_1A_K06A1_K06C-1T-P-1, T-P-1, T-P-1, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B1_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
2,0nie umie tworzyć ani realizować własnych koncepcji projektowych, nie posiada umiejetnosci niezbędnych do ich wyrażania
3,0umie w stopniu zadawlajacym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada podstawowe umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
3,5umie w stopniu zadawlajacym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada ponadpodstawowe umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
4,0umie w stopniu dobrym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada ponadpodstawowe umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
4,5umie w stopniu dobrym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada zawansowane umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
5,0umie w stopniu bardzo dobrym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada zawansowane umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B1_K01
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0student myśli wyłącznie schematami, przyjmuje pierwsze zadowalające rozwiązanie, ignoruje potrzebę rozwijania własnego procesu uczenia się
3,0student w minimalnym stopniu wychodzi poza schematy, z trudem tworzy rozwiązania wariantowe, w minimalnym stopniu organizuje własny proces uczenia się
3,5
4,0student stara się wychodzić poza rozwiązania schematyczne, tworzy rozwiązania wariantowe, w stopniu podstawowym rozwija własny proces uczenia się
4,5
5,0student z założenia neguje rozwiązania schematyczne, tworzy rozwiązania wariantowe, które stara się przy tym porządkować i weryfikować, systematycznie doskonali własny proces uczenia się
Wz_1A_B1_K02
pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
2,0
3,0student w stopniu podstawowym pojmuje i przestrzega zasad prawa autorskiego; w stopniu podstawowym jest zdolny chronić swe realizacje autorskie oraz przestrzegać ochrony cudzych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. John Berger, Spotkania, Fundacja Aletheia, Warszawa, 2001
  2. John Berger, O patrzeniu, Fundacja Aletheia, Warszawa, 1999
  3. John Berger, Sposoby widzenia" -eseje, Fundacja Aletheia, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Ludwig Wittgenstein, Uwagi o kolorach, Wydawnictwo Spacja, Warszawa, 1998
  2. Wasyl Kandyński, Punkt,linia a płaszczyzna, PIW, Warszawa, 1986
  3. Wasyl Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki, Łódź, 1996

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Jak w semestrze 1 Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B1_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-1Biegłość manualna, rozwiązywanie problemów warsztatowych, rozbudzona zdolność obserwacji – uniknięcie bezradności warsztatowej blokującej zamierzenia twórcze; zrozumienie istoty rysunku jako: procesu w czasie, zapisu myśli, języka sztuki – medium do pełnego, niezależnego wyrażania siebie.
Treści programoweT-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Konsultacje, warsztaty grupowe, ćwiczenia w pracowni jak i w plenerze
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie z oceną
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie tworzyć ani realizować własnych koncepcji projektowych, nie posiada umiejetnosci niezbędnych do ich wyrażania
3,0umie w stopniu zadawlajacym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada podstawowe umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
3,5umie w stopniu zadawlajacym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada ponadpodstawowe umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
4,0umie w stopniu dobrym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada ponadpodstawowe umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
4,5umie w stopniu dobrym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada zawansowane umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
5,0umie w stopniu bardzo dobrym tworzyć i realizować własne koncepcjie projektowe, posiada zawansowane umiejetnosci niezbędne do ich wyrażania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B1_K01jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Biegłość manualna, rozwiązywanie problemów warsztatowych, rozbudzona zdolność obserwacji – uniknięcie bezradności warsztatowej blokującej zamierzenia twórcze; zrozumienie istoty rysunku jako: procesu w czasie, zapisu myśli, języka sztuki – medium do pełnego, niezależnego wyrażania siebie.
Treści programoweT-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
T-P-1Jak w semestrze 1 Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Konsultacje, warsztaty grupowe, ćwiczenia w pracowni jak i w plenerze
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie z oceną
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student myśli wyłącznie schematami, przyjmuje pierwsze zadowalające rozwiązanie, ignoruje potrzebę rozwijania własnego procesu uczenia się
3,0student w minimalnym stopniu wychodzi poza schematy, z trudem tworzy rozwiązania wariantowe, w minimalnym stopniu organizuje własny proces uczenia się
3,5
4,0student stara się wychodzić poza rozwiązania schematyczne, tworzy rozwiązania wariantowe, w stopniu podstawowym rozwija własny proces uczenia się
4,5
5,0student z założenia neguje rozwiązania schematyczne, tworzy rozwiązania wariantowe, które stara się przy tym porządkować i weryfikować, systematycznie doskonali własny proces uczenia się
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B1_K02pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K06pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Biegłość manualna, rozwiązywanie problemów warsztatowych, rozbudzona zdolność obserwacji – uniknięcie bezradności warsztatowej blokującej zamierzenia twórcze; zrozumienie istoty rysunku jako: procesu w czasie, zapisu myśli, języka sztuki – medium do pełnego, niezależnego wyrażania siebie.
Treści programoweT-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
T-P-1Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
T-P-1Jak w semestrze 1 Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni
Metody nauczaniaM-1Konsultacje, warsztaty grupowe, ćwiczenia w pracowni jak i w plenerze
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie z oceną
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu podstawowym pojmuje i przestrzega zasad prawa autorskiego; w stopniu podstawowym jest zdolny chronić swe realizacje autorskie oraz przestrzegać ochrony cudzych
3,5
4,0
4,5
5,0