Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie informacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zakresu europejskich umiejętności obsługi komputera (ECDL, ICT)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)1
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami1
T-L-3Przetwarzanie tekstu1
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych1
T-L-5Prezentacja danych1
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja1
T-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe24
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział czynny w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Wz_1A_W01A1_W10C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Wz_1A_W02A1_W10C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_U02
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Wz_1A_U02A1_U15, A1_U16, A1_U17C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_U03
jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Wz_1A_U03A1_U16, A1_U17C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_U11
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11A1_U21C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_K05
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Wz_1A_K05A1_K05C-1T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_A4_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_U02
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_A4_U03
jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_A4_U11
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_A4_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_A4_K05
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Prowadzący zajęcia, Autorskie instrukcje programowe prowadzącego zajęcia

Literatura dodatkowa

  1. Oprogramowanie profesjonalne, Pomoc instrukcyjna przedmiotowego oprogamowania profesjonalnego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)1
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami1
T-L-3Przetwarzanie tekstu1
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych1
T-L-5Prezentacja danych1
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja1
T-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe24
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział czynny w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U15umie świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w wybranych obszarach działalności plastycznej
A1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; posiada umiejętność efektywnego, świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-5Prezentacja danych
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0