Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Usługi przesyłowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Usługi przesyłowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Całusiński <studium@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK2 5 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 10 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów wyższych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz umie zdefiniować ograniczone prawa rzeczowe.
C-2Słuchacz zna definicję służebności przesyłu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Uczestnictwo w wykładach.5
5
wykłady
T-W-1Ograniczone prawa rzeczowe.4
T-W-2Służebność przesyłu.3
T-W-3Postulaty zmian.3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.65
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady audytoryjne.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_05_W01
Słuchacz posiada podstawową wiedzę na temat służebności przesyłu oraz podstawowych założeń projektu ustawy o korytarzach przesyłowych.
SPI_10A_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-K-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_05_U01
Słuchacz zna aspekty praktyczne ustanowienia służebności przesyłu.
SPI_10A_U01, SPI_10A_U02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-K-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_05_K01
Słuchacz rozumie potrzebę przekazywania wiedzy na temat służebności przesyłu.
SPI_10A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-K-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_05_W01
Słuchacz posiada podstawową wiedzę na temat służebności przesyłu oraz podstawowych założeń projektu ustawy o korytarzach przesyłowych.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_05_U01
Słuchacz zna aspekty praktyczne ustanowienia służebności przesyłu.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_05_K01
Słuchacz rozumie potrzebę przekazywania wiedzy na temat służebności przesyłu.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. G. Bieniek, Urządzenia przesyłowe. Problematyka prawna., Lexis-Nexis, 2011
  2. B. Załęska-Świątkiewicz, Służebność przesyłu, Rejent, 2010, 4

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Uczestnictwo w wykładach.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ograniczone prawa rzeczowe.4
T-W-2Służebność przesyłu.3
T-W-3Postulaty zmian.3
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.65
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_05_W01Słuchacz posiada podstawową wiedzę na temat służebności przesyłu oraz podstawowych założeń projektu ustawy o korytarzach przesyłowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz umie zdefiniować ograniczone prawa rzeczowe.
C-2Słuchacz zna definicję służebności przesyłu.
Treści programoweT-W-1Ograniczone prawa rzeczowe.
T-W-2Służebność przesyłu.
T-W-3Postulaty zmian.
T-K-1Uczestnictwo w wykładach.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audytoryjne.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_05_U01Słuchacz zna aspekty praktyczne ustanowienia służebności przesyłu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U01Słuchacz może uczestniczyć w procesie inwestycyjno-budowlanym.
SPI_10A_U02Słuchacz opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budownictwa.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz umie zdefiniować ograniczone prawa rzeczowe.
C-2Słuchacz zna definicję służebności przesyłu.
Treści programoweT-W-1Ograniczone prawa rzeczowe.
T-W-2Służebność przesyłu.
T-W-3Postulaty zmian.
T-K-1Uczestnictwo w wykładach.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audytoryjne.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_05_K01Słuchacz rozumie potrzebę przekazywania wiedzy na temat służebności przesyłu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K01Słuchacz potrafi zorganizować proces inwestycyjno - budowlany.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz umie zdefiniować ograniczone prawa rzeczowe.
C-2Słuchacz zna definicję służebności przesyłu.
Treści programoweT-W-1Ograniczone prawa rzeczowe.
T-W-2Służebność przesyłu.
T-W-3Postulaty zmian.
T-K-1Uczestnictwo w wykładach.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audytoryjne.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0