Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/C/14_U01 | Student posiada umiejętność praktycznego zastosowania technik pomiarowych parametrów akustycznych, potrafi analizować i ocenić wyniki pomiarów oraz dobrać rozwiązania służące kształtowaniu właściwego środowiska akustycznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U04 | Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
IS_1A_U20 | Umie analizować i ocenić wpływ urządzenia, procesu, technologii lub systemu na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności praktycznego zastosowania technik pomiarowych parametrów akustycznych oraz umiejętności doboru rozwiązań służących kształtowaniu właściwego środowiska akustycznego. |
---|
Treści programowe | T-L-4 | Analiza możliwości poprawy jakości akustycznej pomieszczenia. |
---|
T-L-1 | Wprowadzenie. Metody pomiarów parametrów akustycznych. |
T-L-5 | Izolacyjność akustyczna przegrody budowlanej. |
T-L-3 | Pomiary czasu pogłosu. Obliczenia chłonności akustycznej pomieszczenia i czasu pogłosu wg formuły Sabine’a. |
T-L-2 | Pomiary poziomu dźwięku w pomieszczeniu. Analiza widmowa hałasu. |
T-W-1 | Wprowadzenie. Podstawowe wiadomości o dźwięku i jego źródłach. Wielkości charakterystyczne fali dźwiękowej. Odbicie, pochłanianie, załamanie, nakładanie fal dźwiękowych. Propagacja dźwięku w przestrzeni otwartej i pomieszczeniach zamkniętych. |
T-W-2 | Właściwości słuchu człowieka. Hałas ustalony i nieustalony. Poziom ciśnienia akustycznego, poziom dźwięku A, równoważny poziom dźwięku. Dopuszczalne poziomy hałasu |
T-W-5 | Pomieszczenia o akustyce kwalifikowanej. Kształtowanie jakości akustycznej sal.
Kształtowanie przestrzeni urbanistycznych pod kątem akustycznym. |
T-W-3 | Zjawiska akustyczne w pomieszczeniach. Pogłosowość i echo.
Właściwości akustyczne materiałów i ustrojów dźwiękochłonnych. |
T-W-4 | Dźwięki powietrzne i uderzeniowe. Parametry opisujące izolacyjność akustyczną przegród budowlanych. Prawo masy. Boczne przenoszenie dźwięków. Wymagania w zakresie izolacyjności akustycznej przegród budowlanych. Przykłady konstruowania przegród o wymaganych parametrach akustycznych. |
Metody nauczania | M-2 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia obliczeniowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności praktycznego zastosowania technik pomiarowych parametrów akustycznych, nie potrafi analizować i oceniać wyników pomiarów oraz nie umie dobrać rozwiązań służących kształtowaniu właściwego środowiska akustycznego |
3,0 | Student posiada podstawową umiejętność praktycznego zastosowania technik pomiarowych parametrów akustycznych, potrafi w stopniu dostatecznym analizować i ocenić wyniki pomiarów oraz dobrać bazowe rozwiązania służące kształtowaniu właściwego środowiska akustycznego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |