Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/15-1_U01 | Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U17 | Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych |
---|
BIE_1A_U02 | Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane |
BIE_1A_U01 | Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych |
BIE_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki. |
---|
C-2 | Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych |
C-3 | Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji |
Treści programowe | T-W-12 | Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym. |
---|
T-W-1 | Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne. |
T-W-2 | Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu. |
T-W-3 | Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych. |
T-W-7 | Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne. |
T-W-8 | Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju. |
T-W-9 | Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju. |
T-W-4 | Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych. |
T-W-5 | Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego. |
T-W-6 | Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej. |
T-W-11 | Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia. |
T-W-10 | Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów. |
T-W-13 | Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek |
T-P-1 | Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metoda projektów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, ze student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |