Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe4:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe4
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszytskie przedmioty z zakresu specjalności do sem. 7 włącznie.
W-2Zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej prac dyplomowych.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami etyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opracowaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń prac projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.2
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.2
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów).2
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-S-6Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.2
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową. Metody opracowania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta8
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.2
T-S-9Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków i poumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium30
A-S-2Przygotowanie planu paracy dyplomowej.1
A-S-3Przygotowanie propozycji spisu literatury1
A-S-4Opanowanie edytora równań, tworzenia tabel i wykresów.3
A-S-5Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej i opracowanie prezentacji referatu.8
A-S-6Przygotowanie końcowego spisu literatury4
A-S-7Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów.4
A-S-8Przygotowanie materiału do obrony pracy dyplomowej, opracowanie prezentacji pracy.9
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - pokaz
M-3Metody praktyczne - seminarium
M-4Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa obejmuje oceny cząstkowe za: opracowanie planu pracy, poprawny spis literatury, referat i prezentację pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/10-4_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. Zna zasady przygotowywania referatów i prezentacji multimedialnych.
BIE_1A_W23, BIE_1A_W13, BIE_1A_W17, BIE_1A_W07T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-5, C-1, C-2, C-4T-S-6, T-S-9, T-S-3, T-S-4, T-S-2, T-S-5, T-S-8, T-S-1, T-S-7M-1, M-2, M-4, M-3S-1
BIE_1A_A/10-4_W02
Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej.
BIE_1A_W21T1A_W10C-3T-S-6, T-S-3, T-S-4, T-S-2, T-S-5M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/10-4_U01
Dyplomat potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowywania zagadnień i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
BIE_1A_U06, BIE_1A_U05, BIE_1A_U22, BIE_1A_U08, BIE_1A_U20, BIE_1A_U09, BIE_1A_U21, BIE_1A_U14T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-5, C-1, C-2, C-4, C-3T-S-6, T-S-9, T-S-3, T-S-4, T-S-2, T-S-5, T-S-1, T-S-7M-1, M-2, M-4, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_A/10-4_K01
Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
BIE_1A_K04, BIE_1A_K01, BIE_1A_K05, BIE_1A_K07T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07C-5, C-1, C-2, C-4, C-3T-S-6, T-S-9, T-S-3, T-S-4, T-S-2, T-S-5, T-S-8, T-S-1, T-S-7M-1, M-2, M-4, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/10-4_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. Zna zasady przygotowywania referatów i prezentacji multimedialnych.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności, ma bardzo słaby referat i prezentację, z licznymi błędami.
3,5
4,0
4,5
5,0
BIE_1A_A/10-4_W02
Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej.
2,0
3,0Student posiada minmalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/10-4_U01
Dyplomat potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowywania zagadnień i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu błędy, które po wskazaniu przez prowadzącego potrafi skorygować. Posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności i przedstawia skrótową prezentację.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_A/10-4_K01
Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
2,0
3,0Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura zgodna z zakresem pracy dyplomowej.

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.2
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.2
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów).2
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-S-6Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.2
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową. Metody opracowania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta8
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.2
T-S-9Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków i poumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium30
A-S-2Przygotowanie planu paracy dyplomowej.1
A-S-3Przygotowanie propozycji spisu literatury1
A-S-4Opanowanie edytora równań, tworzenia tabel i wykresów.3
A-S-5Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej i opracowanie prezentacji referatu.8
A-S-6Przygotowanie końcowego spisu literatury4
A-S-7Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów.4
A-S-8Przygotowanie materiału do obrony pracy dyplomowej, opracowanie prezentacji pracy.9
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-4_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. Zna zasady przygotowywania referatów i prezentacji multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
BIE_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
BIE_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
BIE_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń prac projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej prac dyplomowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opracowaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
Treści programoweT-S-6Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-9Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków i poumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów).
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej.
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową. Metody opracowania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - pokaz
M-4Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa obejmuje oceny cząstkowe za: opracowanie planu pracy, poprawny spis literatury, referat i prezentację pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności, ma bardzo słaby referat i prezentację, z licznymi błędami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-4_W02Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami etyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-S-6Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów).
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa obejmuje oceny cząstkowe za: opracowanie planu pracy, poprawny spis literatury, referat i prezentację pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minmalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-4_U01Dyplomat potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowywania zagadnień i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
BIE_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
BIE_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
BIE_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
BIE_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
BIE_1A_U09Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane
BIE_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
BIE_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń prac projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej prac dyplomowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opracowaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami etyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-S-6Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-9Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków i poumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów).
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej.
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową. Metody opracowania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - pokaz
M-4Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa obejmuje oceny cząstkowe za: opracowanie planu pracy, poprawny spis literatury, referat i prezentację pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu błędy, które po wskazaniu przez prowadzącego potrafi skorygować. Posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności i przedstawia skrótową prezentację.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_A/10-4_K01Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
BIE_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
BIE_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń prac projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej prac dyplomowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opracowaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami etyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-S-6Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-9Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków i poumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej (strona tytułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji: tabel, rysunków i wzorów).
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci: układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny znaleść się we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstępny układu treści pracy dyplomowej.
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową. Metody opracowania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - pokaz
M-4Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa obejmuje oceny cząstkowe za: opracowanie planu pracy, poprawny spis literatury, referat i prezentację pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0