Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości na temat ekonomiki i zarządzania w budownictwie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z działaniami podejmowanymi w poszczególnych fazach zarządzania przedsięwzięciem |
C-2 | Analiza parametrów techniczno-ekonomicznych przedsięwzięcia budowlanego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Dla określonego przedsięwziecia budowlanego opracować studium wykonalności technicznej i finansowej | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście procesowe do zarządzania przedsięwzięciami budowlanymi | 1 |
T-W-2 | Analiza potrzeb Inwestora pod kątem ustalania podstawowych celów inwestycyjnych | 1 |
T-W-3 | Podstawowe uwarunkowania formalno - prawne decyzji inwestycyjnej oraz procesu realizacji przedsięwzięcia budowlanego | 1 |
T-W-4 | Zasady sporządzania Studium wykonalności przedsięwzięcia | 2 |
T-W-5 | Analiza wykonalności instytucjonalnej przedsięwzięcia (analiza stakeholders oraz uwarunkowań administracyjnych i prawnych) | 1 |
T-W-6 | Analiza wykonalności technicznej przedsięwzięcia budowlanego | 2 |
T-W-7 | Analiza wykonalności finansowej przedsięwzięcia budowlanego | 2 |
T-W-8 | Rachunek opłacalności przedsięwzięcia | 3 |
T-W-9 | Ewaluacja projektu i podjęcie decyzji inwestycyjnej | 1 |
T-W-10 | Zaliczenie przedmiotu na podstawie testu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Zapoznanie się z tematyką dotyczącą poszczególnych elementów zarządzania projektem | 2 |
A-P-3 | Samodzielne opracowanie projektu | 15 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
35 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Bieżące utrwalenie poznanego materiału | 9 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/02_W01 Wskazuje najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem | B_2A_W07 | T2A_W09, T2A_W11 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
B_2A_C/02_W02 Posiada podstawową wiedzę o uwarunkowaniach prawnych, instytucjonalnych oraz makroekonomicznych przygotowania przedsięwzięcia budowlanego do realizacji | B_2A_W07, B_2A_W14 | T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/02_U01 Analizuje istotne parametry projektu: czas, koszt i jakość, kontroluje podstawowe parametry projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | B_2A_U07, B_2A_U23, B_2A_U24 | T2A_U07, T2A_U14 | — | C-2 | T-P-1, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/02_K01 Potrafi zarządzać poszczególnymi elementami projektu (zaktesem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi), ponosi odpowiwedzialność zakierowanie podległym zespołem. | B_2A_K01, B_2A_K02 | T2A_K03, T2A_K04 | — | C-1 | T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/02_W01 Wskazuje najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem | 2,0 | |
3,0 | Opracowanie projektu w stopniu podstawowym, wymagana ,poprawność merytoryczna i formalna, nieznaczne błędy możliwe do samodzielnej poprawy przez studenta. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_C/02_W02 Posiada podstawową wiedzę o uwarunkowaniach prawnych, instytucjonalnych oraz makroekonomicznych przygotowania przedsięwzięcia budowlanego do realizacji | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę o uwarunkowaniach prawnych, instytucjonalnych i makroekonomicznych analizy wykonalności i przygotowania przedsięwzięcia budowlanego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/02_U01 Analizuje istotne parametry projektu: czas, koszt i jakość, kontroluje podstawowe parametry projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | 2,0 | |
3,0 | Określa główne parametry projektu na etapie przygotowania i realizacji inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/02_K01 Potrafi zarządzać poszczególnymi elementami projektu (zaktesem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi), ponosi odpowiwedzialność zakierowanie podległym zespołem. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość ważności przy podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania projektem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Błaszczyk, Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa, 2005
- K.Zimkiewicz, Wsółczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009
- D.Eaton, Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym, Poltext, Warszawa, 2009
- D.Eaton, Zarządzanie zasobami ludzkimi w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- W.Kietliński, Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, warszawa, 2007
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009