Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Budowle morskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowle morskie
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksandra Mokrzycka-Olek <Aleksandra.Mokrzycka-Olek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 2,00,56egzamin
projektyP3 18 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Hydrologia
W-2Hydraulika stosowana

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Podstawy projektowania2
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich16
18
wykłady
T-W-1Dynamika morza4
T-W-2Podział budowli morskich2
T-W-3Falochrony2
T-W-4Umocnienie brzegów morskich i kanałów4
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie4
T-W-6Obciążenie budowli morskich2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego27
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-5Zaliczenie projektu4
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach1
A-W-3Bieżące utrwalenie poznanego materiału20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu17
A-W-5Udział w egzaminie4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/E02-1_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
B_2A_W12, B_2A_W06T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07C-1T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-2, T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/E02-1_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U18T2A_U18C-1T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-2, T-P-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/E02-1_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K01T2A_K04C-1T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-2, T-P-1M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/E02-1_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o budowlach morskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/E02-1_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/E02-1_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972

Literatura dodatkowa

  1. Mazurkiewicz B., Morskie budowle hydrotechniczne, Fundacja Rozwoju WSM, Szczecin, 1999

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Podstawy projektowania2
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich16
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dynamika morza4
T-W-2Podział budowli morskich2
T-W-3Falochrony2
T-W-4Umocnienie brzegów morskich i kanałów4
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie4
T-W-6Obciążenie budowli morskich2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego27
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-5Zaliczenie projektu4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach1
A-W-3Bieżące utrwalenie poznanego materiału20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu17
A-W-5Udział w egzaminie4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/E02-1_W01Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskiej
Treści programoweT-W-6Obciążenie budowli morskich
T-W-1Dynamika morza
T-W-2Podział budowli morskich
T-W-3Falochrony
T-W-4Umocnienie brzegów morskich i kanałów
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich
T-P-1Podstawy projektowania
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o budowlach morskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/E02-1_U01Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskiej
Treści programoweT-W-6Obciążenie budowli morskich
T-W-1Dynamika morza
T-W-2Podział budowli morskich
T-W-3Falochrony
T-W-4Umocnienie brzegów morskich i kanałów
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich
T-P-1Podstawy projektowania
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/E02-1_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskiej
Treści programoweT-W-6Obciążenie budowli morskich
T-W-1Dynamika morza
T-W-2Podział budowli morskich
T-W-3Falochrony
T-W-4Umocnienie brzegów morskich i kanałów
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich
T-P-1Podstawy projektowania
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0