Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Miernictwo drogowe i kolejowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Miernictwo drogowe i kolejowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 9 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL8 18 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot geodezja

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uniejętność tyczenia trasy odcinki proste
C-2Umiejetnosć obliczenia isprawdzania parametrów łuku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste2
T-L-2Tyczenie łuku kolowego2
T-L-3Projektowanie łuku kołowego2
T-L-4Projektowanie łuku koszowego3
T-L-5Projektowanie krzywizn wyjazdow2
T-L-6Wyznaczanie promieni łuków4
T-L-7Tyczenie małych zatok na drodze3
18
wykłady
T-W-1Tyczenie osi trasy komunikacyjnej : odcinki proste , łuki kolowe4
T-W-2Łuki koszowe2
T-W-3Krzywe przejściowe - parabola i klotoida3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratioryjnych18
A-L-2Udział w konsultacjach6
A-L-3Samodzielna realizacja zadań studia literaturowe6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Udział w konsultacjach10
A-W-3Studia literaturowe11
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawdzian z zakresu wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/DUL/D10_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
B_1A_W02T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/DUL/D10_U01
Potrafi czytać mapy geodezyjne
B_1A_U11T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/DUL/D10_K03
Bezpiczeństwo własne i zespołu
B_1A_K03T1A_K03C-1T-L-2, T-L-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/DUL/D10_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
2,0
3,0Student zna treści mapy geodezyjnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/DUL/D10_U01
Potrafi czytać mapy geodezyjne
2,0
3,0Student umie czytać mapy geodezyjne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/DUL/D10_K03
Bezpiczeństwo własne i zespołu
2,0
3,0Student dba bezpieczeństwo w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lipiński M, Tablice do tyczenia krzywych, PPWK, Warszawa, 1972

Literatura dodatkowa

  1. Gogoliński W., Jamka M., Zielina L., Miernictwo kolejowe, WKŁ, Warszawa, 1989
  2. Kosiński W., Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
  3. Przewłocki S., Geodezja inżynieryjno - drogowa, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste2
T-L-2Tyczenie łuku kolowego2
T-L-3Projektowanie łuku kołowego2
T-L-4Projektowanie łuku koszowego3
T-L-5Projektowanie krzywizn wyjazdow2
T-L-6Wyznaczanie promieni łuków4
T-L-7Tyczenie małych zatok na drodze3
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Tyczenie osi trasy komunikacyjnej : odcinki proste , łuki kolowe4
T-W-2Łuki koszowe2
T-W-3Krzywe przejściowe - parabola i klotoida3
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratioryjnych18
A-L-2Udział w konsultacjach6
A-L-3Samodzielna realizacja zadań studia literaturowe6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Udział w konsultacjach10
A-W-3Studia literaturowe11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/DUL/D10_W01Zna zasady odczytu map geodezyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uniejętność tyczenia trasy odcinki proste
C-2Umiejetnosć obliczenia isprawdzania parametrów łuku
Treści programoweT-W-1Tyczenie osi trasy komunikacyjnej : odcinki proste , łuki kolowe
T-W-2Łuki koszowe
T-W-3Krzywe przejściowe - parabola i klotoida
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste
T-L-2Tyczenie łuku kolowego
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian z zakresu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna treści mapy geodezyjnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/DUL/D10_U01Potrafi czytać mapy geodezyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Uniejętność tyczenia trasy odcinki proste
C-2Umiejetnosć obliczenia isprawdzania parametrów łuku
Treści programoweT-W-1Tyczenie osi trasy komunikacyjnej : odcinki proste , łuki kolowe
T-W-2Łuki koszowe
T-W-3Krzywe przejściowe - parabola i klotoida
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste
T-L-2Tyczenie łuku kolowego
T-L-3Projektowanie łuku kołowego
T-L-4Projektowanie łuku koszowego
T-L-5Projektowanie krzywizn wyjazdow
T-L-6Wyznaczanie promieni łuków
T-L-7Tyczenie małych zatok na drodze
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian z zakresu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie czytać mapy geodezyjne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/DUL/D10_K03Bezpiczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Uniejętność tyczenia trasy odcinki proste
Treści programoweT-L-2Tyczenie łuku kolowego
T-L-6Wyznaczanie promieni łuków
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian z zakresu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dba bezpieczeństwo w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0