Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium sprawozdawcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium sprawozdawcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 3 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 3 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 3 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie przez doktoranów wystąpień z rocznych osiągnięć związanych z realizacją rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium i dyskusja naukowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-08_W01
Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
AU_3A_W02, AU_3A_W04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-08_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
AU_3A_U02, AU_3A_U03, AU_3A_U05, AU_3A_U09, AU_3A_U11C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-08_K01
Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
AU_3A_K01, AU_3A_K04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-08_W01
Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
2,0
3,0Przedstawił plan rozprawy doktorskiej (przedmiot, zakres, metody i cele dadań). W sposób dostateczny przedstawił stan badań oraz literaturę przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-08_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-08_K01
Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
2,0
3,0Udowadnia swoje kompetencje w zakresie prowadzonych badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-08_W01Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_W02Ma zaawansowaną wiedzę o charakterze szczególowym odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki
AU_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawił plan rozprawy doktorskiej (przedmiot, zakres, metody i cele dadań). W sposób dostateczny przedstawił stan badań oraz literaturę przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-08_U01Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_U02Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz ich oceny
AU_3A_U03Potrafi okreslić kierunki samokształcenia się niezbędne do realizacji celów badawczych
AU_3A_U05Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich
AU_3A_U09Nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych oraz interpretacji wyników badań na podstawie istniejącego stanu wiedzy
AU_3A_U11Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji oraz osiągnięć naukowych
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-08_K01Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
AU_3A_K04Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą, publikacyjną i projektową
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udowadnia swoje kompetencje w zakresie prowadzonych badań
3,5
4,0
4,5
5,0