Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)

Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Zbigniew Zychowicz <Zbigniew.Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie ogólne z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/A-08_W01
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
AU_3A_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/A-08_U01
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
AU_3A_U04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/A-08_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
AU_3A_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/A-08_W01
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/A-08_U01
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/A-08_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, Ceremoniał & Etykieta, PISM, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/A-08_W01Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_W05Ma podstawową wiedzę w zakresie dydaktyki i metod nauczania w szkole wyższej, przygotowującą do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego, a także wiedzę o nowoczesnych technologiach kształcenia studentów
Cel przedmiotuC-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
Treści programoweT-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/A-08_U01Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_U04Nabywa umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole wyższej z wykorzystaniem najnowszych technologii kształcenia
Cel przedmiotuC-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
Treści programoweT-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/A-08_K01W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
Cel przedmiotuC-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
Treści programoweT-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0