Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50egzamin
projektyP1 60 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.24
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.20
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej8
60
wykłady
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia.1
T-W-2Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.2
T-W-3Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-4Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-5Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-6Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu.1
T-W-7Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-8Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne.1
T-W-9Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy.1
T-W-10Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu.1
T-W-11Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy.1
T-W-12Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia.1
T-W-13Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju.1
T-W-14Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca w grupach poza zajęciami30
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna poza zajęciami14
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
M-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana.
S-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VIII/1_W02
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W02T2A_W02, T2A_W04, T2A_W10InzA2_W03C-5T-P-2M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_W05
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
A_2A_W05T2A_W04InzA2_W03C-5T-P-2M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_W06
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
A_2A_W06T2A_W04InzA2_W03C-5T-P-2M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_W10
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
A_2A_W10T2A_W04, T2A_W08InzA2_W03C-1, C-2, C-3, C-4T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2
A_2A_B-VIII/1_W15
zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
A_2A_W15T2A_W02, T2A_W08InzA2_W03C-3, C-5T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-14M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VIII/1_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U18C-2T-P-2M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_U03
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
A_2A_U03T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U07C-5T-P-2M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_U06
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
A_2A_U06T2A_U11, T2A_U14C-2, C-3T-P-3M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_U08
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U08T2A_U18, T2A_U19C-1, C-5T-P-2, T-P-3M-2S-2
A_2A_B-VIII/1_U13
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U13T2A_U15, T2A_U17InzA2_U03C-2, C-5T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VIII/1_K02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04InzA2_K01C-1, C-3, C-4, C-5T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-1, S-2
A_2A_B-VIII/1_K05
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
A_2A_K05T2A_K03C-2, C-5T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VIII/1_W02
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W05
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W06
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z uwzględnieniem elementów kompozycji urbanistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W10
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W15
zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
2,0
3,0Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie oddziaływania projektowania na społeczeństwo, w tym jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VIII/1_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U03
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U06
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U08
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0Prawidłowo zaprojektowane przestrzenie publiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U13
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VIII/1_K02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_K05
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J.M., Teoria urbanistyki - wybrane zagadnienia, PW, Warszawa, 2001
  2. Czekiel-Świtalska E, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego a skutki ekonomiczne jego uchwalenia, hogben, Szczecin, 2005, 1
  3. Gzell S., System przestrzeni otwartych w mieście - zieleń w kompozycji urbanistycznej: budowa i przebudowa miast., pokonferencyjne - Zieleń Warszawy - problemy i nadzieje., Warszawa, 1995
  4. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej., Arkady, Warszawa, 1974
  5. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 2003, dnia 27.03 2003 r (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.).
  6. Rozporządzenie w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.24
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.20
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej8
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia.1
T-W-2Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.2
T-W-3Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-4Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-5Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-6Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu.1
T-W-7Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.1
T-W-8Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne.1
T-W-9Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy.1
T-W-10Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu.1
T-W-11Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy.1
T-W-12Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia.1
T-W-13Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju.1
T-W-14Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca w grupach poza zajęciami30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna poza zajęciami14
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W05zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z uwzględnieniem elementów kompozycji urbanistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W10w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W10w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykony-wania zadań projektowych i planistycznych zna obo-wiązujący system planowania w Polsce, jego uwa-runkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-7Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia.
T-W-2Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
T-W-3Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
T-W-4Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
T-W-5Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
T-W-6Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu.
T-W-10Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu.
T-W-12Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia.
T-W-13Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju.
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
M-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana.
S-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W15zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W15zna obszary oddziaływania projektowania i planowa-nia na społeczeństwo i jakość życia jednostek (per-cepcja, ergonomia, potrzeby niepełnosprawnych)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-W-9Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy.
T-W-10Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu.
T-W-11Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy.
T-W-14Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
M-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie oddziaływania projektowania na społeczeństwo, w tym jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo zaprojektowane przestrzenie publiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-W-9Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy.
T-W-2Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
T-W-3Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
T-W-4Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
T-W-5Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
T-W-10Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu.
T-W-11Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy.
T-W-12Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia.
T-W-13Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny.
M-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana.
S-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_K05jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K05jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania
Treści programoweT-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0