Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_1A_ZO-S-O8.1_K01 | student ma świadomość zastosowania naturalnych bostymulatorów służących właściwej wydajności produkcji zwierzęcej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_1A_K04 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
---|
R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R1A_K08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z problematyką stosowania nowoczesnych dodatków do pasz, ich budową chemiczną oraz wpływem na organizmy ludzi i zwierząt, pprzedstawienie aktualnie stosowanych dodatków, które składają się na tzw. bezpieczną paszę, zapoznanie z głównymi grupami substancji toksycznych lub obniżających przyswajalność innych składników pasz i żywności , występujących w surowcach i produktach roślinnych |
---|
Treści programowe | T-A-4 | Zakazane stymulatory wzrostu w krajach EU. Hormonalne stymulatory wzrostu. Antybiotyki paszowe jako stymulatory wzrostu w żywieniu zwierząt. |
---|
T-A-3 | Dodatki aromatyczne i smakowe. Preparaty poprawiające mikroklimat w pomieszczeniach i chroniące środowisko naturalne. Barwniki paszowe naturalne i syntetyczne w żywieniu zwierząt. |
T-A-2 | Przeciwutleniacze w paszach a zdrowie i wyniki produkcyjne zwierząt. Zastosowanie konserwantów, zakwaszaczy i detoksykantów w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom patogennych mikroorganizmów i mykotoksyn występujących w paszach. |
T-A-1 | Rola i znaczenie preparatów probiotycznych w żywieniu zwierząt. Zastosowanie enzymów w żywieniu zwierząt. Preparaty enzymatyczne stosowane w żywieniu drobiu i trzody chlewnej, ze szczególnym uwzględnieniem enzymów hydrolizujących NSP. |
T-W-1 | Biostymulatory, podział na grupy. Nowe uwarunkowania prawne w stosowaniu biostymulatorów wzrostu w żywieniu zwierząt gospodarskich. |
T-W-4 | Klasyfikacja substancji antyodżywczych występujących w stosowanych paszach roślinnych. |
T-W-3 | Wymogi dotyczące rejestracji dodatków, aktualny ich wykaz. |
T-W-2 | „Prawo paszowe” – aktualne przepisy. Kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych dodatków paszowych. |
Metody nauczania | M-4 | wysłuchanie prezentacji przygotowanych przez studentów |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów |