Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Social communication and negotiation techniques:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Social communication and negotiation techniques
Specjalność Biotechnology in animal production and environmental protection
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1General knowledge of society.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions5
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions5
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills4
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.4
T-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.6
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.6
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.5
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations6
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Attendance45
A-W-2Preparation of a presentation on chosen topic.10
A-W-3Meritorical preparation for lectures.10
A-W-4Preparation for completing the course.25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-4Multimedia presentation

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_W01
The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
BT_2A_W02R2A_W02InzA2_W03C-2, C-1T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-1, T-W-4M-3, M-2, M-4, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_U01
The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
BT_2A_U01R2A_U01, R2A_U02, R2A_U05, R2A_U07InzA2_U04C-2, C-1T-W-9, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-1M-3, M-2, M-4, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_K01
The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
BT_2A_K04, BT_2A_K06R2A_K02, R2A_K03, R2A_K05, R2A_K06C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-8M-4, M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_W01
The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
2,0
3,0The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_U01
The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
2,0
3,0The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_K01
The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
2,0
3,0The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2014
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
  3. Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
  2. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions5
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions5
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills4
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.4
T-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.6
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.6
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.5
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations6
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.4
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance45
A-W-2Preparation of a presentation on chosen topic.10
A-W-3Meritorical preparation for lectures.10
A-W-4Preparation for completing the course.25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-O8.1_W01The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W02posiada pogłebioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych i humanistycznych w biotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
Treści programoweT-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
Metody nauczaniaM-3Problem-focused lecture
M-2Conversational lecture
M-4Multimedia presentation
M-1Information lecture
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-O8.1_U01The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U01Potrafi stosować i przestrzegać norm etycznych w pracy zawodowej biotechnologa; umie postępować etycznie w pracy z materiałem biologicznym, posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną pozwalającą na opis i wyjaśnianie procesów zachodzących w przyrodzie; dostrzega i wykorzystyuje aspekty społeczne w pracy biotechnologa. Potrafi dokonywać analiz ekonomicznych dotyczących działań w zakresie biotechnologii.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
Treści programoweT-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
Metody nauczaniaM-3Problem-focused lecture
M-2Conversational lecture
M-4Multimedia presentation
M-1Information lecture
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
S-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-O8.1_K01The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K04ma świadomość istnienia norm etycznych i społecznych, związanych z prowadzoną pracą badawczą i działalnością zawodową; rozumie celowość postępowania zgodnie z wytyczonymi zasadami etycznymi i prawnymi
BT_2A_K06wykazuje odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz ich skutki; prezentuje postawę rzeczową i krytyczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Cel przedmiotuC-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
Treści programoweT-W-2Social communication basics, its goals and conditions
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-4Multimedia presentation
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-1Information lecture
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
S-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
3,5
4,0
4,5
5,0