Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-C1_U01 | interpretuje wpływ różnych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na przebieg procesów fizjologicznych w roślinie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U07 | Umie omówić budowę, położenie i funkcje poszczególnych tkanek, narządów i układów organizmów żywych; potrafi właściwie interpretować procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie roślin i zwierząt. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Poznanie regulacyjnego wpływu czynników zewnętrznych i wewnętrznych na podstawowe procesy fizjologiczne roślin oraz na ich wzrost i rozwój |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Gospodarka mineralna roślin |
---|
T-W-4 | Regulacja hormonalna wzrostu i rozwoju roślin
Fizjologia wzrostu i rozwoju roślin |
T-L-2 | Oznaczanie intensywności transpiracji. Obliczanie aparatów szparkowych na jednostce powierzchni liści różnych gatunków roślin |
T-L-3 | Analiza chromatograficzna barwników asymilacyjnych |
T-L-4 | Przygotowanie kultur wodnych |
T-L-5 | Wpływ hormonów roślinnych: auksyn, giberelin, cytokinin, kwasu abscysynowego i etylenu na wybrane procesy wzrostu i rozwoju roślin |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Zaliczenia pisemnych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zadań zamkniętych i otwartych związanych z tematyką wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadawalającym interpretuje wpływ podstawowych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na procesy fizjologiczne |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |