Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
specjalność: Biologia molekularna i podstawy analityki

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 15 1,01,00egzamin
lektoratLK3 30 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.4
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.4
T-LK-3Atomy.2
T-LK-4Organizmy żywe.2
T-LK-5Rozmnażanie roślin.2
T-LK-6Fotosynteza.1
15
lektorat
T-LK-1Fotosynteza.1
T-LK-2Rozmnażanie człowieka2
T-LK-3Choroby genetyczne.2
T-LK-4Żywienie. GMO2
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy2
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.2
T-LK-7Układ krążenia.2
T-LK-8Układ trawienny.2
T-LK-9Układ oddechowy.2
T-LK-10Układ wydalniczy.2
T-LK-11Układ kostny.2
T-LK-12Koordynacja.3
T-LK-13Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.3
T-LK-14Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
30
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu13
A-LK-5Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BL_2A_W21P2A_W04C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-14, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-13M-2, M-3, M-5, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BL_2A_U04P2A_U12C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-14, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-13M-2, M-3, M-4, M-6, M-1S-2
BL_2A_BL-S-A4.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BL_2A_U04P2A_U12C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-14, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-13M-5, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BL_2A_K03P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-14, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-13M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BL_2A_BL-S-A4.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. G. Baranowski, UNIWERSYTECKI SŁOWNIK TEMATYCZNY JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Kanion, 2005
  2. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. ANGIELSKO-POLSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1995
  3. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Duden/Oxford, SŁOWNIK OBRAZKOWY ANGIELSKO-POLSKI, Wiedza Powszechna, 1994
  5. A.Maley, SHORT AND SWEET, Penguin Books, 1995
  6. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011
  7. P. Słomski, PODRĘCZNY SŁOWNIK MEDYCYNY. ANGIELSKO-POLSKI. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Lekarskie, 1996

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.4
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.4
T-LK-3Atomy.2
T-LK-4Organizmy żywe.2
T-LK-5Rozmnażanie roślin.2
T-LK-6Fotosynteza.1
15

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Fotosynteza.1
T-LK-2Rozmnażanie człowieka2
T-LK-3Choroby genetyczne.2
T-LK-4Żywienie. GMO2
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy2
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.2
T-LK-7Układ krążenia.2
T-LK-8Układ trawienny.2
T-LK-9Układ oddechowy.2
T-LK-10Układ wydalniczy.2
T-LK-11Układ kostny.2
T-LK-12Koordynacja.3
T-LK-13Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.3
T-LK-14Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu13
A-LK-5Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W21ma zaawansowaną wiedzę na temat aspektu humanistyczno-społeczego nauk przyrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-3Atomy.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-9Układ oddechowy.
T-LK-10Układ wydalniczy.
T-LK-11Układ kostny.
T-LK-14Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-12Koordynacja.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-13Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U04zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-3Atomy.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-9Układ oddechowy.
T-LK-10Układ wydalniczy.
T-LK-11Układ kostny.
T-LK-14Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-12Koordynacja.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-13Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U04zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-3Atomy.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-9Układ oddechowy.
T-LK-10Układ wydalniczy.
T-LK-11Układ kostny.
T-LK-14Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-12Koordynacja.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-13Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K03rozumie potrzebę ukierunkowanego rozwijania własnej aktywności poznawczej i kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność poznawczą w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
P2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
P2A_K07systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowania
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-3Atomy.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-9Układ oddechowy.
T-LK-10Układ wydalniczy.
T-LK-11Układ kostny.
T-LK-14Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-12Koordynacja.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-13Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0