Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_B05_W01 | objasnia podstawowe zasady oceny cyklu życia jako metody zarządzania środowiskiem naturalnym |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_W04 | zna metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania problemów z zakresu chemii oraz inżynierii i technologii chemicznej |
---|
KOS_2A_W05 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem, w szczególności zlokalizowanych w obszarach: nauki ścisłe, nauki przyrodnicze, nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne |
KOS_2A_W08 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dyscyplin naukowych, takich jak: ochrona środowiska, inżynieria i technologia chemiczna oraz biotechnologia |
KOS_2A_W10 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie ochrony środowiska |
KOS_2A_W11 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
KOS_2A_W12 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z oceną cyklu zycia jako techniką zarządzania środowiskowego |
---|
Treści programowe | T-W-8 | Ekowskaźniki |
---|
T-W-5 | Ocena wpływu cyklu życia na środowisko |
T-W-3 | Cel i zakres ekologicznej oceny cyklu życia |
T-W-1 | Ocena cyklu życia (LCA) jako jedna z metod zarządzania środowiskowego |
T-W-10 | Interpretacja cyklu życia: analiza udziału, analiza zakłóceń, analiza wrażliwości niepewności |
T-W-7 | Klasyfikacja, charakteryzowanie, normalizacja, grupowanie i wartościowanie wyników |
T-W-2 | Definicja i struktura LCA |
T-W-6 | Kategorie wpływu, wskaźniki kategorii i modele charakteryzowania |
T-W-9 | Zasady wartościowania (ważenia) wyników |
T-W-4 | Inwentaryzacja danych wejściowych i wyjściowych – alokacja, walidacja i analiza jakości danych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny wspomagany prezentacją multimedialną |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował wiedzy w zakresie zagadnień objetych programem przedmiotu |
3,0 | Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem nauczania wynosi 55% |
3,5 | Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem nauczania wynosi 65% |
4,0 | Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem nauczania wynosi 75% |
4,5 | Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem nauczania wynosi 85% |
5,0 | Wiedza Studenta w odniesieniu do materiału objętego programem nauczania wynosi 95% |