Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_D2-01_U01 | W wyniku uczestnictwa w kursie student potrafi przedstawic
biomateriały metaliczne, ceramiczne i z tworzyw sztucznych. oraz zaproponowac ich zastosowanie w technikach medycznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
---|
Nano_2A_U07 | potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_2A_U08 | potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych poprzez integrację zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z biomateriałami metalicznymi, ceramicznymi i z tworzyw sztucznych stosowanymi jako materiały do celów medycznych. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu doboru materiałów do celów medycznych z grupy różnych materiałów poprzez ocenę ich właściwości pod potencjalne zastosowania. |
Treści programowe | T-A-1 | Obliczenia i porównanie właściwości mechanicznych różnych biomateriałów |
---|
T-A-3 | Dobór biomateriałów pod kątem zastosowań medycznych |
T-A-4 | Tematy problemowe przygptoowane na podstawie literatury przez studentów na temat różnych biomateriałów |
T-A-2 | Ocena własciwości termicznych róznych biomateriałów |
T-W-1 | Definicja nowoczesnych biomateriałów: charakterystyka materiałów stosowanych w medycynie, badania in vitro i in vivo |
T-W-2 | Biomateriały metaliczne: charakterystyka biomateriałów metalicznych, skład chemiczny i struktura, właściwości tworzyw metalicznych stosowanych na implanty oraz instrumentarium medyczne, korozja implantów metalicznych, stopy z pamięcią kształtu |
T-W-3 | Materiały bioceramiczne; charakterystyka materiałów bioceramicznych, materiały ceramiczne resorbowalne w organizmie, biomateriały ceramiczne obojętne biologicznie, materiały ceramiczne z kontrolowaną reaktywnością w organizmie, kompozyty |
T-W-5 | Procesy inzynierii powierzchnii stosowane w wytwarzaniu biomateriałów: struktura i właściwości wytwarzanych biomateriałów metalicznych i polimerowych, przykłady zastosowań. Projektowanie struktury i właściwości warstw powierzchniowych w kształtowaniu biozgodności i biofunkcyjności biomateriałów. Typowe implanty i instrumentarium chirurgiczne |
T-W-4 | Tworzywa sztuczne: podstawowe właściwości tworzyw sztucznych stosowanych w medycynie, biotolerancja tworzyw sztucznych, zastosowania |
Metody nauczania | M-1 | Wykład problemowy |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Objasnienie lub wyjasnienie |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Okreslenie podstawowych informacji i poziomu wiedzy studenta w zakresie podstawowych grup
biomateriałów metalicznych, ceramicznych i z tworzyw sztucznych stosowanych w technikach
medycznych, głównie jako materiały kontaktujace sie z zywymi organizamami |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta co do własciwosci, kryterów doboru i zastosowan w techniakach medycznych
biopolimerów i biomateriałów |
S-2 | Ocena formująca: Okreslenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie wymagan w odniesieniu do
biomateriałów metalicznych ceramicznych i biopolimerów pod katem ich zastosowania w medycynie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przedstawic biomateriałów metalicznych, ceramicznych i z tworzyw sztucznych. |
3,0 | Student potrafi przedstawic biomateriały metaliczne, ceramiczne i z tworzyw sztucznych. |
3,5 | Student potrafi przedstawic biomateriały metaliczne, ceramiczne i z tworzyw sztucznych. |
4,0 | Student potrafi przedstawic biomateriały metaliczne, ceramiczne i z tworzyw sztucznych. Potrafii okreslic ich właściwości i wymagania stawianne im pod katem okreslonych zastosowań |
4,5 | Student potrafi przedstawic biomateriały metaliczne, ceramiczne i z tworzyw sztucznych.
Potrafi okreslic ich właściwości pod katem zastosowań i zaproponować ewentualną modyfikację ich własciwości. |
5,0 | Student potrafi przedstawic biomateriały metaliczne, ceramiczne i z tworzyw sztucznych.
Potrafi okreslic ich właściwości pod katem zastosowań i zaproponować ewentualną modyfikację ich własciwości. Potrafi okreslić zastosowanie dla wybranych biomateriałów i ocenic zagrożenie zwiazane z tym zastosowaniem |