Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Nanotechnologia w ochronie środowiska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanotechnologia w ochronie środowiska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zdobycie podstaw i stusiowanie nowych kierunków z ochronie środowiska z udziałem nanomateriałów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wskazanie na potencjalne nowe aplikacje z udziałem nanomateriałów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Oczyszczanie wody metodami fotokatalitycznymi w instalacji laboratoryjnej oraz instalacji w skali półtechnicznej. Oczyszczanie gazów z udziałe nanofotokatalizatorów. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nanomateriały stosowane w oczyszczaniu gazów. Nanometeriały stosowane do oczyszczania wód. Nanometeriały stosowane do oczyszczania ścieków. Samooczyszczające się materiały na bazie nanomateriałów. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Studia literaturowe , przygotowanie sprawozdań i przygotowanie się do zaliczeń. | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się sprawdzianów i ćwiczeń. | 30 |
A-W-3 | Studia literatury oryginalnej. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład. Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Egzamin pisemny. Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_C06_W02 Posiada wiedzę o potencjalnych zastosowaniach nanomateriałów w ochronie środowiska, zwłaszcza oczyszczaniu wód i ścieków. | Nano_2A_W02 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W05 | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_C06_U12 Potrafi dobrać odpowiedni nanomateriał i proces do konkretnego problemu środowiskowego. | Nano_2A_U12 | T2A_U12, T2A_U13 | InzA2_U07 | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_C06_K02 Potrafi wdrażać nanomateriały do rozwiązywania problemów ochrony środowiska. | Nano_2A_K02 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_C06_W02 Posiada wiedzę o potencjalnych zastosowaniach nanomateriałów w ochronie środowiska, zwłaszcza oczyszczaniu wód i ścieków. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź pozytywna na 5 pytań z 10 zadanych w formie pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_C06_U12 Potrafi dobrać odpowiedni nanomateriał i proces do konkretnego problemu środowiskowego. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź pozytywna na 5 pytań z 10 zadanych w formie pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_C06_K02 Potrafi wdrażać nanomateriały do rozwiązywania problemów ochrony środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź pozytywna na 5 pytań z 10 zadanych w formie pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- http://wiedainfo.pl/wykłady/703/nanotechnologia_zagadneinia_podstawowe.html, 2012
Literatura dodatkowa
- http://nanonet.pl, 2012