Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_C01_U01 | Student potrafi dostrzec braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowe zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Posiada umiejętność doboru rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz przeprowadzić charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_U13 | potrafi dostrzec braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowy projekt lub zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi |
---|
Nano_2A_U14 | posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności |
Nano_2A_U15 | potrafi przeprowadzić złożoną charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z dziedziny fizyki, chemii i inżynierii materiałowej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi charakterystyki pracy różnych typów reaktorów chemicznych, podstawowych obliczeń reaktorowych oraz zastosowania różnych typów reaktorów chemicznych w nanotechnologii. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | procesy i operacje podstawowych reaktorów chemicznych |
---|
T-W-2 | rodzaje reaktorów chemicznych |
T-W-3 | obliczenia w reaktorach chemicznych |
T-W-4 | zastosowania reaktorów chemicznych w nanotechnologii |
T-A-1 | Programowanie i symulacja procesów zachodzących w wybranym reaktorze chemicznym oraz obliczenia z tym związane |
Metody nauczania | M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną. |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzmian z wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym dostrzegać braków i zaproponować usprawnień w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowego zadania inżynierskiego używając właściwych metod, technik i narzędzi. Nie posiada umiejętność doboru rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz nie potrafi przeprowadzić charakterystyki fizyko-chemicznej nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym dostrzegać braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowe zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi dobrać rozwiązania inżynieryjne do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz przeprowadzić charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, dostrzegać braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowe zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi dobrać rozwiązania inżynieryjne do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz przeprowadzić charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym dostrzegać braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowe zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi dobrać rozwiązania inżynieryjne do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz przeprowadzić charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, dostrzegać braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowe zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi dobrać rozwiązania inżynieryjne do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz przeprowadzić charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
5,0 | Student w pełni potrafi dostrzegać braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowe zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi dobrać rozwiązania inżynieryjne do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności oraz przeprowadzić charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii materiałowej. |