Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S2)
Sylabus przedmiotu Przedmiot humanistyczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmiot humanistyczny | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania wstępne obejmują ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabędzie wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności człowieka. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka baroku i klasycyzmu - znaczenie i podział dziejów sztuki | 3 |
T-W-2 | Powstanie i warunki rozwoju stylu barokowego | 4 |
T-W-3 | Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni twórcy architektury włoskiej, hiszpańskiej, krajów Cesarstwa Niemieckiego. | 6 |
T-W-4 | Malarstwo i rzeźba w stylu barokowym | 5 |
T-W-5 | Barok we Francji i w Polsce | 2 |
T-W-6 | Warunki rozwoju stylu i ruchu klasyczno-romantycznego | 4 |
T-W-7 | Malarstwo i architektura klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i w innych krajach | 4 |
T-W-8 | Myśl okresu klasycyzmu i formy sztuki klasycystycznej | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Konsultacje | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 18 |
A-W-4 | Zaliczenie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz połączony z przeżyciem z użyciem komputera. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie pisemne osiągniętej wiedzy pod koniec semestru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_A01a_W01 Potrafi przedstawić typowe cechy malarstwa, rzeźby i architektury stylu klaycznego i barakowego | Ch_2A_W14 | — | InzA2_W05 | C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_A01a_U01 Potrafi dostrzegać piękno w sztuce w powiązaniu technicznymi aspektami realizowanych zadań inżynierskich | Ch_2A_U03 | X2A_U03 | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_A01a_K01 Ma świadomość znaczenia sztuki w życiu człowieka współczesnego i rozumie wpływ jego działania na środowisko przyrodnicze | Ch_2A_K01 | X2A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_A01a_W01 Potrafi przedstawić typowe cechy malarstwa, rzeźby i architektury stylu klaycznego i barakowego | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę o architekturze, rzeźbie, malarstwie okresu baroku i w sztuce klasycystycznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_A01a_U01 Potrafi dostrzegać piękno w sztuce w powiązaniu technicznymi aspektami realizowanych zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wyróżnić dzieło okresu barokowego i klasycystycznego od dzieł innych okresów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_A01a_K01 Ma świadomość znaczenia sztuki w życiu człowieka współczesnego i rozumie wpływ jego działania na środowisko przyrodnicze | 2,0 | |
3,0 | Posiada kompetencje w zakresie oceny charakterystycznych cech dzieła z okresu barokowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Osińska B., Sztuka i czas - od klasycyzmu do współczesności, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
Literatura dodatkowa
- Mrowcewicz K., Kultura baroku i klasycyzmu, Stentor, Warszawa, 2004, pierwsze