Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S2)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Współczesne problemy chemii (wykład monograficzny):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne problemy chemii (wykład monograficzny) | ||
Specjalność | Chemia bioorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Nowicka-Scheibe <Joanna.Nowicka-Scheibe@zut.edu.pl>, Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs: Chemia organiczna III, Chemia związków wielkocząsteczkowych, Biokataliza w przemyśle farmaceutycznym. i biotechnologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami badań naukowych prowadzonych w obszarze chemii organicznej na świecie, w Polsce i na ZUT. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Chemia organiczna jako nauka i jej związki z innymi współczesnymi obszarami naukowymi, tj. chemia leków, chemia produktów naturalnych, chemia supramolekularna, nanotechnologia, chemia materiałów, chemia polimerów, itp. | 2 |
T-W-2 | Główne kierunki światowych badań chemicznych w obszarze chemii organicznej i bioorganicznej. | 2 |
T-W-3 | Przełomowe odkrycia i Nagrody Nobla w chemii organicznej. | 3 |
T-W-4 | Kierunki badań podstawowych i stosowanych w chemii organicznej w Polsce. | 2 |
T-W-5 | Badania naukowe w obszarze chemii oragnicznej i bioorganiczniej prowadzone na ZUT. | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie zalecanej literatury oraz wskazanych publikacji naukowych. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład połączony z prezentacją multimedialną. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_D02-12_W01 Zna najważniejsze trendy badań naukowych w zakresie chemii organicznej na świecie, w Polsce i na ZUT. | Ch_2A_W01, Ch_2A_W06 | X2A_W01, X2A_W06 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_D02-12_U01 Umie znaleźć elementy wspólne badań naukowych prowadzonych w zakresie chemii organicznej i bioorganicznej z innymi dyscyplinami naukowymi. | Ch_2A_U04 | X2A_U04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_2A_D02-12_K01 Jest świadomy dynamicznego rozwoju i dużego znaczenia badań naukowych prowadzonych w obszarze chemii organicznej i bioorganicznej. | Ch_2A_K05, Ch_2A_K01 | X2A_K01, X2A_K05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_D02-12_W01 Zna najważniejsze trendy badań naukowych w zakresie chemii organicznej na świecie, w Polsce i na ZUT. | 2,0 | |
3,0 | Zna niektóre ważne kierunki światowych badań w zakresie chemii organicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_D02-12_U01 Umie znaleźć elementy wspólne badań naukowych prowadzonych w zakresie chemii organicznej i bioorganicznej z innymi dyscyplinami naukowymi. | 2,0 | |
3,0 | Dostatecznie potrafi znaleźć elementy wspólne badań naukowych prowadzonych w zakresie chemii organicznej z innymi dyscyplinami naukowymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_2A_D02-12_K01 Jest świadomy dynamicznego rozwoju i dużego znaczenia badań naukowych prowadzonych w obszarze chemii organicznej i bioorganicznej. | 2,0 | |
3,0 | W dostateczny sposób rozumie rangę chemii organicznej i bioorganicznej w rozwijaniu badań naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers, Chemia Organiczna, WNT, Warszawa, 2009, tomy I-IV 2009-2011
Literatura dodatkowa
- Marciniec, B. (praca zbiorowa), Misja Chemii, Poznańskie, Poznań, 2004