Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Konstrukcje specjalne obiektów oceanotechnicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje specjalne obiektów oceanotechnicznych
Specjalność Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.4
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-L-3Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-L-4Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.4
T-L-5Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.8
T-L-6Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-L-7Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.2
30
wykłady
T-W-1Określenie i klasyfikacja specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-2Określenie i klasyfikacja konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-3Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.14
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Ćwiczenia w laboratorium komputerowym.30
A-L-2Praca własna studenta nad zadanymi problemami.17
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.3
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objasnianie i wyjasnianie.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ocena ćwiczeń wykonywanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-07_W01
Absolwent posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
O_2A_W11T2A_W05C-1, C-2, C-3T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1S-1, S-3
O_2A_D1-07_W02
Absolwent ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
O_2A_W13, O_2A_W15T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1, C-2T-W-6, T-W-7, T-W-5M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-07_U01
Absolwent potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
O_2A_U13T2A_U15, T2A_U16InzA2_U01, InzA2_U05C-1, C-2, C-3T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2S-1, S-2
O_2A_D1-07_U02
Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję specjalnego obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
O_2A_U25T2A_U19InzA2_U08C-1, C-2, C-3T-L-7, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-07_K01
Absolwent potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
O_2A_K03T2A_K03InzA2_K02C-2T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2S-1, S-2
O_2A_D1-07_K02
Absolwent potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań.
O_2A_K05T2A_K02, T2A_K04InzA2_K01, InzA2_K02C-2T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-07_W01
Absolwent posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wielomam brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
O_2A_D1-07_W02
Absolwent ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
2,0Nie ma wystarczającej wiedzy w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent ma pewną powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent ma powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent ma znaczną, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent ma dużą, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-07_U01
Absolwent potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
2,0Absolwent nie potrafi przeprowadzić zadowalającej analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również nie potrafi zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,0Absolwent potrafi wykonać, jednak z istotnymi brakami, analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,5Absolwent potrafi, z pewnymi brakami, wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,0Absolwent potrafi wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,5Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować własne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
5,0Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować oryginalne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
O_2A_D1-07_U02
Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję specjalnego obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
2,0Nie potrafi zaprojektować w zadowalającym stopniu konstrukcji specjalnego obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,0Potrafi zaprojektować, jednak z wieloma istotnymi błędami, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5Potrafi zaprojektować, z niewieloma istotnymi błędami, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,0Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów jednak z dużą liczbą błędów drobnych, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,5Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów i z niewielką liczbą błędów drobnych, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
5,0Potrafi zaprojektować bez istotnych uwag krytycznych konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowujac nowe narzędzia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-07_K01
Absolwent potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
O_2A_D1-07_K02
Absolwent potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań.
2,0Absolwent nie potrafi dokonać zadowalająco analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z zadowalającym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
3,0Absolwent potrafi, jednak z istotnymi błędami, wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
3,5Absolwent potrafi z pewnymi błędami wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
4,0Absolwent potrafi dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
4,5Absolwent potrafi dość dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z bardzo dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.

Literatura podstawowa

  1. Chakrabarti S., Handbook of Offshore Engineering, Elsevier Ocean Engineering, 2005
  2. Gerwick B.C., Construction of Marine and Offshore Structures, 2007
  3. Mazurkiewicz B., Encyklopedia inżynierii morskiej, WM, Gdańsk, 1986

Literatura dodatkowa

  1. Faltinsen O.M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge Ocean Technology, 1993

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.4
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-L-3Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-L-4Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.4
T-L-5Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.8
T-L-6Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-L-7Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Określenie i klasyfikacja specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-2Określenie i klasyfikacja konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-3Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.4
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje specjalnych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.14
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Ćwiczenia w laboratorium komputerowym.30
A-L-2Praca własna studenta nad zadanymi problemami.17
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-07_W01Absolwent posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W11posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-2Określenie i klasyfikacja konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-1Określenie i klasyfikacja specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objasnianie i wyjasnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wielomam brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-07_W02Absolwent ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W15ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-7Ogólny układ konstrukcyjny oraz specyficzne szczegóły konstrukcyjne wybranych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objasnianie i wyjasnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wystarczającej wiedzy w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent ma pewną powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent ma powierzchowną i nieuporządkowaną wiedzę wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent ma znaczną, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent ma dużą, uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-07_U01Absolwent potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U13potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-7Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
T-L-4Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-5Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-6Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ocena ćwiczeń wykonywanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi przeprowadzić zadowalającej analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również nie potrafi zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,0Absolwent potrafi wykonać, jednak z istotnymi brakami, analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
3,5Absolwent potrafi, z pewnymi brakami, wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,0Absolwent potrafi wykonać analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
4,5Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować własne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
5,0Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować oryginalne możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-07_U02Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję specjalnego obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U25potrafi zaprojektować złożony element, układ, system, proces, urządzenie czy obiekt oceanotechniczny z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz w dostępny sposób zrealizować ten projekt – co najmniej w części – wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-7Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.
T-L-4Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-3Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-5Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-6Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ocena ćwiczeń wykonywanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zaprojektować w zadowalającym stopniu konstrukcji specjalnego obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,0Potrafi zaprojektować, jednak z wieloma istotnymi błędami, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5Potrafi zaprojektować, z niewieloma istotnymi błędami, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,0Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów jednak z dużą liczbą błędów drobnych, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
4,5Potrafi zaprojektować, bez istotnych błędów i z niewielką liczbą błędów drobnych, konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego uwzględniając przy tym zadaną specyfikację i aspekty pozatechniczne oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia.
5,0Potrafi zaprojektować bez istotnych uwag krytycznych konstrukcję specjalną obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowujac nowe narzędzia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-07_K01Absolwent potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-4Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-5Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-6Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ocena ćwiczeń wykonywanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-07_K02Absolwent potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K05potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Treści programoweT-L-4Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego statku morskiego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-L-3Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-5Projektowanie i wymiarowanie wybranych węzłów konstrukcyjnych specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-6Sporządzanie elementów dokumentacji konstrukcyjnej specjalnych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ocena ćwiczeń wykonywanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi dokonać zadowalająco analizy zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z zadowalającym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
3,0Absolwent potrafi, jednak z istotnymi błędami, wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
3,5Absolwent potrafi z pewnymi błędami wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, i zadowalająco określić odpowiednie priorytety pozwalające na efektywne wykonanie tych zadań.
4,0Absolwent potrafi dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
4,5Absolwent potrafi dość dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze wykonać analizę zadań przydzielonych do realizacji w trakcie projektowania konstrukcji specjalnych obiektów oceanotechnicznych, z bardzo dobrym określeniem odpowiednich priorytetów pozwalających na efektywne wykonanie tych zadań.