Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Grieger <Andrzej.Grieger@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Grieger <Andrzej.Grieger@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy public relations.1
T-W-2Zarządzanie public relations.1
T-W-3Etyka i prawo a public relations.1
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.1
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.1
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.1
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.1
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).1
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.1
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.1
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.1
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.1
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.1
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.1
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.3
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_A01_W29
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
TRL_2A_W29R2A_W02, R2A_W09InzA2_W03, InzA2_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_A01_U30
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
TRL_2A_U30R2A_U02C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-11, T-W-13, T-W-15M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_2A_A01_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
TRL_2A_K01R2A_K08InzA2_K02C-1T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-12, T-W-14M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_A01_W29
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
2,0
3,0Student poprawnie definiuje podstawowe zagadnienia, ale nie łączy ich w układ zadaniowy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_A01_U30
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
2,0
3,0Student prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności do rozwiązywania konkretnych zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_2A_A01_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
2,0
3,0Potrafi połączyć posiadaną wiedzę z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  2. Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005
  3. Zelmer Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy., Wyd. Poltext, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
  2. Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  3. Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy public relations.1
T-W-2Zarządzanie public relations.1
T-W-3Etyka i prawo a public relations.1
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.1
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.1
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.1
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.1
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).1
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.1
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.1
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.1
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.1
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.1
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.1
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_A01_W29Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_W29ma określony zasób wiedzy dotyczący komunikacji społecznej, obejmujący podstawy public relations, planowanie działania w public relations, środki i formy komunikacji społecznej (Internet, media, okazje specjalne itd.), czynnik wpływające na metody komunikowania się, komunikację wewnątrz instytucjonalną i ze zbiorowością zewnętrzną, zagadnienia etyczne i prawne związane z komunikacją społeczną, przydatną do rozpoznawania różnorodnych rozwiązań komunikacji społecznej i konieczności ich zastosowania w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-1Podstawy public relations.
T-W-2Zarządzanie public relations.
T-W-3Etyka i prawo a public relations.
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie definiuje podstawowe zagadnienia, ale nie łączy ich w układ zadaniowy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_A01_U30Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_U30rozpoznaje różnorodne rozwiązania związane z komunikacją społeczną i jest przygotowany do ich zastosowania w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-1Podstawy public relations.
T-W-3Etyka i prawo a public relations.
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności do rozwiązywania konkretnych zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_2A_A01_K01Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
Treści programoweT-W-2Zarządzanie public relations.
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.
Metody nauczaniaM-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi połączyć posiadaną wiedzę z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0