Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Doradztwo w agroturyźmie

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Budowa, części roślin i ich funkcje3
T-LK-2Cykl życiowy roślin.2
T-LK-3Rodzaje gleb i ich skład.3
T-LK-4Drenaż i system nawadniania.3
T-LK-5Nawożenie naturalne i sztuczne.3
T-LK-6Walka z chwastami i chorobami roślin.3
T-LK-7Artykuł. (Problem ginących pszczół)3
T-LK-8Uprawa warzyw.3
T-LK-9Sprzęt rolniczy.3
T-LK-10Uprawy szklarniowe.2
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie do zajęć45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_A04-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-LK-7, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_A04-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
ROL_2A_U08R2A_U10C-1T-LK-1, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-10, T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-11, T-LK-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
ROL_2A_A04-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
ROL_2A_U01, ROL_2A_U08R2A_U01, R2A_U03, R2A_U10C-2T-LK-6, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-11, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-7, T-LK-8M-1, M-5S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_A04-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
ROL_2A_K01R2A_K01, R2A_K07C-2T-LK-1, T-LK-3, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-11, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-5M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_A04-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_A04-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_2A_A04-A_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_A04-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alan Mountford, English in Agriculture., Oxford University Press, 1977, Seria: English in Focus.
  2. Drugged bees go missing, The Journal of Experimental Biology
  3. Neonicitinoid Pesticide Reduces Bumble Bee Colony Growth and Queen Production, Science, vol. 336 .20, 2011, Science, vol. 336 .20, April 2012
  4. Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 2009, ISBN 978-83-60633-28-1 (czytelnia główna ZUT)

Literatura dodatkowa

  1. Holden Rocert and Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011, Portfolio skills: Lanscape Architecture
  2. Environmental Protection Magazine (online), 2011, www.eponline.com
  3. 2011, www. gardenvisit.com
  4. Landscape Architecture Magazine, 2011, www.worldlandscapearchitect.com
  5. Archives of Environmental Protection, 2011, www.ipis.zabrze.pl
  6. Agroturism to cutivate new direct sales, The Medowlark Helard, 2012, vol. 3, issuue 8
  7. Biuso Emily, Down on the Farm with Your Sleeves Rolled up, New York Times, 2007, Nov.23,2007, Retrived 2009.07.04
  8. Diaci Jurij, Kerr Gary and O'hara Kevin, Twenty First Century Forestry: integrating ecollogically based uneven-aged sulviculture with increased demands on forests, Forestry, 2011, Vol. 84, Issue 5, p. 463-465, www.forestry.oxfordjournals.org
  9. Słownik Agro-Bio-Techniczny, Polskie Towarzystwo Nauk Agrotechnicznych, Lublin, 1992
  10. Czekierda Krzysztof, Słownik Ochrony Srodowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Srodowisko, 1996, polsko-angielski (1996) i angielsko-polski (1995)
  11. Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Budowa, części roślin i ich funkcje3
T-LK-2Cykl życiowy roślin.2
T-LK-3Rodzaje gleb i ich skład.3
T-LK-4Drenaż i system nawadniania.3
T-LK-5Nawożenie naturalne i sztuczne.3
T-LK-6Walka z chwastami i chorobami roślin.3
T-LK-7Artykuł. (Problem ginących pszczół)3
T-LK-8Uprawa warzyw.3
T-LK-9Sprzęt rolniczy.3
T-LK-10Uprawy szklarniowe.2
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie do zajęć45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A04-A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-7Artykuł. (Problem ginących pszczół)
T-LK-10Uprawy szklarniowe.
T-LK-9Sprzęt rolniczy.
T-LK-8Uprawa warzyw.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-1Budowa, części roślin i ich funkcje
T-LK-2Cykl życiowy roślin.
T-LK-6Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-3Rodzaje gleb i ich skład.
T-LK-5Nawożenie naturalne i sztuczne.
T-LK-4Drenaż i system nawadniania.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A04-A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U08Zna język na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu rolnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Budowa, części roślin i ich funkcje
T-LK-8Uprawa warzyw.
T-LK-4Drenaż i system nawadniania.
T-LK-5Nawożenie naturalne i sztuczne.
T-LK-3Rodzaje gleb i ich skład.
T-LK-10Uprawy szklarniowe.
T-LK-2Cykl życiowy roślin.
T-LK-9Sprzęt rolniczy.
T-LK-7Artykuł. (Problem ginących pszczół)
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-6Walka z chwastami i chorobami roślin.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A04-A_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł (zasoby medialne, Internet). Tworzenie informacji, krytyczne selekcjonowanie danych, gromadzenie, przechowywanie, twórcze przetwarzanie, z zachowaniem praw własności, intelektualnej, służące do opisu zjawisk przyrodniczych
ROL_2A_U08Zna język na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu rolnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-6Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-1Budowa, części roślin i ich funkcje
T-LK-4Drenaż i system nawadniania.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-9Sprzęt rolniczy.
T-LK-3Rodzaje gleb i ich skład.
T-LK-2Cykl życiowy roślin.
T-LK-10Uprawy szklarniowe.
T-LK-5Nawożenie naturalne i sztuczne.
T-LK-7Artykuł. (Problem ginących pszczół)
T-LK-8Uprawa warzyw.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_A04-A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_K01Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w rolnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się prze całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Budowa, części roślin i ich funkcje
T-LK-3Rodzaje gleb i ich skład.
T-LK-10Uprawy szklarniowe.
T-LK-7Artykuł. (Problem ginących pszczół)
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-4Drenaż i system nawadniania.
T-LK-2Cykl życiowy roślin.
T-LK-6Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-8Uprawa warzyw.
T-LK-9Sprzęt rolniczy.
T-LK-5Nawożenie naturalne i sztuczne.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0