Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Rośliny ozdobne w świecie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rośliny ozdobne w świecie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 6 0,70,33zaliczenie
wykładyW7 12 1,30,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii i systematyce roślin wyższych, geografia roślin.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej oraz z bogactwem i różnorodnością gatunków.
C-2Uświadomienie ważności poznawania nowych roślin,szczególnie dostępnego na rynku kwiaciarskim asortymentu roślin ozdobnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach użytkowych i ozdobnych1
T-A-2Epifity - najcenniejsze gatunki roślin ozdobnych, budowa i występowanie2
T-A-3Krajowe roślin ozdobne pod ochroną2
T-A-4Storczyki krajowe i egzotyczne- charakterystyka, występowanie i znaczenie gospodarcze1
6
wykłady
T-W-1Podział roślin na strefy geograficzno-roślinne1
T-W-2Roślinność ozdobna lasów tropikalnych2
T-W-3Roślinność krajów śródziemnomorskich (makia, garig, frigana)2
T-W-4Lasy liściaste. Rośliny ozdobne występujące naturalnie w Europie Środkowej.1
T-W-5Charakterystyka i występowanie roślinności ze stanowisk ekstremalnych - półpustynie, pustynie, stepy, tundra, tajga2
T-W-6Ozdobna roślinność stanowisk wodnych i wilgotnych1
T-W-7Rośliny z rodziny Orchideaceae - budowa i występowanie w świecie1
T-W-8Palmy - rośliny uniwesalne2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2konsultacje4
A-A-3Przygotowanie do zajęć5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia6
21
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Konsultacje5
A-W-3Samodzielne studiowanie tematyki przedmiotu12
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
39

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja
S-2Ocena formująca: praca kontrolne
S-3Ocena podsumowująca: test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-1_W01
Rozpoznaje i charakteryzuje roślinność typową dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych i państw roślinnych
OG_1A_W23R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1T-W-4, T-A-3, T-W-5, T-A-4, T-A-2, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-A-1, T-W-7, T-W-6, T-W-3M-1, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-1_U01
Umie nakreślić wymagania roślin ozdobnych w nawiązaniu do pochodzenia
OG_1A_U03, OG_1A_U06, OG_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-A-4, T-W-1, T-W-3, T-A-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-A-1M-2, M-3, M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-1_K01
Jest świadomy ważności samodoskonalenia się w poznawaniu nowych i ważnych gospodarczo gatunków roślin oraz zorientowany w zagrożeniach wynikających z nadmiernej eksploatacji roślin ze stanowisk naturalnych
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-2, C-1T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-W-8, T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-W-7M-1, M-3, M-2S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-1_W01
Rozpoznaje i charakteryzuje roślinność typową dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych i państw roślinnych
2,0
3,0Student charakteryzuje roślinność typową i najważniejsze gatunki dla poznanych stref geograficzno-roślinnych i państw roślinnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-1_U01
Umie nakreślić wymagania roślin ozdobnych w nawiązaniu do pochodzenia
2,0
3,0student umie nakreślić wymagania uprawowe najważniejszych grup roślin ozdobnych, w zależności od pochodzenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-1_K01
Jest świadomy ważności samodoskonalenia się w poznawaniu nowych i ważnych gospodarczo gatunków roślin oraz zorientowany w zagrożeniach wynikających z nadmiernej eksploatacji roślin ze stanowisk naturalnych
2,0
3,0Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy na temat pochodzenia i asortymentu roślin ozdobnych oraz orientuje sie w zagrożeniach dla środowiska naturalnego w wyniku działalności człowieka
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod red. H. Chmiela, Uprawa roślin ozdobnych, PWRiL, Warszawa, 2000
  2. Podbielkowski B., Roślinność kuli ziemskiej, WSiP, 1975
  3. Podbielkowski B., Fitogeografia części świata cz.1 i 2, 2002
  4. Podbielkowski B., Geografia roślin, WSiP, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Heitz H., Palmy, Wiedza i Życie, 1999
  2. Hewitt, Kaktusy i inne sukulenty, Wiedza i Życie, 1999
  3. Kornaś J., Medwecka-Kornaś A., Geografia roślin, PWN, 2002
  4. Kubala T., Kusibab T., Szlachetko D.L., Orchidee - amatorska uprawa storczyków, Multico, 2004
  5. Meyers N., Wilgotne lasy równikowe, National Geographic, 2001
  6. Rohwer J.G., Atlas roślin tropikalnych, Horyzont, 2002
  7. Ridsdale C., White J., Usher C., Drzewa, Dorling Kindersley, 2006
  8. Nowak B., Schultz B., Atlas owoców egzotycznych, Horyzont, 2002
  9. Lisowski S., Świat roślinny tropików, 1996

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach użytkowych i ozdobnych1
T-A-2Epifity - najcenniejsze gatunki roślin ozdobnych, budowa i występowanie2
T-A-3Krajowe roślin ozdobne pod ochroną2
T-A-4Storczyki krajowe i egzotyczne- charakterystyka, występowanie i znaczenie gospodarcze1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podział roślin na strefy geograficzno-roślinne1
T-W-2Roślinność ozdobna lasów tropikalnych2
T-W-3Roślinność krajów śródziemnomorskich (makia, garig, frigana)2
T-W-4Lasy liściaste. Rośliny ozdobne występujące naturalnie w Europie Środkowej.1
T-W-5Charakterystyka i występowanie roślinności ze stanowisk ekstremalnych - półpustynie, pustynie, stepy, tundra, tajga2
T-W-6Ozdobna roślinność stanowisk wodnych i wilgotnych1
T-W-7Rośliny z rodziny Orchideaceae - budowa i występowanie w świecie1
T-W-8Palmy - rośliny uniwesalne2
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2konsultacje4
A-A-3Przygotowanie do zajęć5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia6
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Konsultacje5
A-W-3Samodzielne studiowanie tematyki przedmiotu12
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
39
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-1_W01Rozpoznaje i charakteryzuje roślinność typową dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych i państw roślinnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W23student rozpoznaje i charakteryzuje najważniejsze gospodarczo grupy, gatunki i odmiany roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie ważności poznawania nowych roślin,szczególnie dostępnego na rynku kwiaciarskim asortymentu roślin ozdobnych
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej oraz z bogactwem i różnorodnością gatunków.
Treści programoweT-W-4Lasy liściaste. Rośliny ozdobne występujące naturalnie w Europie Środkowej.
T-A-3Krajowe roślin ozdobne pod ochroną
T-W-5Charakterystyka i występowanie roślinności ze stanowisk ekstremalnych - półpustynie, pustynie, stepy, tundra, tajga
T-A-4Storczyki krajowe i egzotyczne- charakterystyka, występowanie i znaczenie gospodarcze
T-A-2Epifity - najcenniejsze gatunki roślin ozdobnych, budowa i występowanie
T-W-1Podział roślin na strefy geograficzno-roślinne
T-W-8Palmy - rośliny uniwesalne
T-W-2Roślinność ozdobna lasów tropikalnych
T-A-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach użytkowych i ozdobnych
T-W-7Rośliny z rodziny Orchideaceae - budowa i występowanie w świecie
T-W-6Ozdobna roślinność stanowisk wodnych i wilgotnych
T-W-3Roślinność krajów śródziemnomorskich (makia, garig, frigana)
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: test
S-1Ocena formująca: prezentacja
S-2Ocena formująca: praca kontrolne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student charakteryzuje roślinność typową i najważniejsze gatunki dla poznanych stref geograficzno-roślinnych i państw roślinnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-1_U01Umie nakreślić wymagania roślin ozdobnych w nawiązaniu do pochodzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
OG_1A_U06student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie ważności poznawania nowych roślin,szczególnie dostępnego na rynku kwiaciarskim asortymentu roślin ozdobnych
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej oraz z bogactwem i różnorodnością gatunków.
Treści programoweT-W-6Ozdobna roślinność stanowisk wodnych i wilgotnych
T-W-2Roślinność ozdobna lasów tropikalnych
T-W-8Palmy - rośliny uniwesalne
T-A-4Storczyki krajowe i egzotyczne- charakterystyka, występowanie i znaczenie gospodarcze
T-W-1Podział roślin na strefy geograficzno-roślinne
T-W-3Roślinność krajów śródziemnomorskich (makia, garig, frigana)
T-A-2Epifity - najcenniejsze gatunki roślin ozdobnych, budowa i występowanie
T-W-7Rośliny z rodziny Orchideaceae - budowa i występowanie w świecie
T-W-5Charakterystyka i występowanie roślinności ze stanowisk ekstremalnych - półpustynie, pustynie, stepy, tundra, tajga
T-W-4Lasy liściaste. Rośliny ozdobne występujące naturalnie w Europie Środkowej.
T-A-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach użytkowych i ozdobnych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie nakreślić wymagania uprawowe najważniejszych grup roślin ozdobnych, w zależności od pochodzenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-1_K01Jest świadomy ważności samodoskonalenia się w poznawaniu nowych i ważnych gospodarczo gatunków roślin oraz zorientowany w zagrożeniach wynikających z nadmiernej eksploatacji roślin ze stanowisk naturalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie ważności poznawania nowych roślin,szczególnie dostępnego na rynku kwiaciarskim asortymentu roślin ozdobnych
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej oraz z bogactwem i różnorodnością gatunków.
Treści programoweT-W-2Roślinność ozdobna lasów tropikalnych
T-A-2Epifity - najcenniejsze gatunki roślin ozdobnych, budowa i występowanie
T-W-3Roślinność krajów śródziemnomorskich (makia, garig, frigana)
T-W-8Palmy - rośliny uniwesalne
T-A-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach użytkowych i ozdobnych
T-A-3Krajowe roślin ozdobne pod ochroną
T-W-1Podział roślin na strefy geograficzno-roślinne
T-W-7Rośliny z rodziny Orchideaceae - budowa i występowanie w świecie
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: test
S-1Ocena formująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy na temat pochodzenia i asortymentu roślin ozdobnych oraz orientuje sie w zagrożeniach dla środowiska naturalnego w wyniku działalności człowieka
3,5
4,0
4,5
5,0