Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Ocena i waloryzacja przestrzeni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ocena i waloryzacja przestrzeni
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Łysko <Andrzej.Lysko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student powinien znać podstawowe akty prawne z zakresu planowania przestrzennego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu waloryzacji i oceny przestrzeni
C-2Nauka posługiwania się dostępnymi materiałami kartograficznymi przydatnymi w waloryzacji
C-3Kształtowanie kompetencji w podejmowaniu decyzji w zakresie waloryzacji
C-4Nabycie wiedzy w zakresie zależności pomiędzy zasobami przyrodniczymi a działalnością człowieka

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy waloryzacji przestrzeni przyrodniczej2
T-A-2Analiza zmian krajobrazu na podstawie zdjęć lotniczych z lat 1948-1997 - część. 1. Podstawowe typy użytkowania terenu oraz metodyka analiz.3
T-A-3Analiza zmian krajobrazu na podstawie zdjęć lotniczych z lat 1948-1997 - część. 2. Podstawowe typy użytkowania terenu zmiany oraz ich przyczyny.4
T-A-4Różnice i podobieństwa oraz czynniki kulturowe i środowiskowe wpływające na strukturę krajobrazową i przyrodniczą.2
T-A-5Parca własna, analiza zmian krajobrazu i jego waloryzacja.4
15
wykłady
T-W-1Zasady zrównoważonego rozwoju w myśl polityki ekologicznej Państwa.2
T-W-2Podstawy waloryzacji w zakresie pojedynczego obiektu i przestrzeni.2
T-W-3Źródła danych przydatne w waloryzacji przestrzeni środowiska przyrodniczego i kulturowego.2
T-W-4Techniki analiz przestrzeni geograficznej.2
T-W-5Opracowania ekofizjograficzne, jako podstawa waloryzacji przyrodniczej.2
T-W-6Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, jego rola prawna i społeczna.2
T-W-7Miasto i wieś dwa bieguny waloryzacji przestrzeni.2
T-W-8Podsumowanie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie literatury20
A-A-3Przygotowanie materiałów oraz wykonanie sprawodania10
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia15
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3objaśnienie
M-4dyskusja dydaktyczna
M-5metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywność na zjęciach
S-2Ocena formująca: potwierdzenie obecności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części wykładowej
S-4Ocena podsumowująca: oddanie sprawozdanie z części ćwiczeniowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OD3_W01
Zapoznanie studenta z aspektami prawnymi z zakresu waloryzacji przestrzeni i krajobrazu oraz zależnościami kulturowymi i przyrodniczymi zachodzącymi w krajobrazie.
GP_1A_W02, GP_1A_W06S1A_W03, S1A_W11, T1A_W04, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10InzA_W03C-1, C-4T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OD3_U01
Po zrealizowaniu treści przedmiotu student będzie potrafił analizować zależności wynikające z uwarunkowań przyrodniczych występujących w krajobrazie. Nabędzie umiejętność oceny elementów przyrodniczych występujących w przestrzeni oraz nauczy się je rozpoznawać na podsatwie danych kartograficznych.
GP_1A_U01, GP_1A_U05R1A_U02, R1A_U06, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, T1A_U02, T1A_U09InzA_U07C-2T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OD3_K01
Po zrealizowaniu treści zajęć student będzie potrafił określić priorytety i warunki oceny i waloryzacji przestrzeni
GP_1A_K06R1A_K03, S1A_K03, T1A_K04C-3T-A-5M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OD3_W01
Zapoznanie studenta z aspektami prawnymi z zakresu waloryzacji przestrzeni i krajobrazu oraz zależnościami kulturowymi i przyrodniczymi zachodzącymi w krajobrazie.
2,0student nie potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, nie identyfikuje czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
3,0student w stopniu zadowalającym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje większość czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje większość czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
4,0student w stopniu dobrym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje większość czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
4,5student w stopniu dobrym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje wszystkie czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
5,0student w stopniu bardzo dobrym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje wszystkie czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OD3_U01
Po zrealizowaniu treści przedmiotu student będzie potrafił analizować zależności wynikające z uwarunkowań przyrodniczych występujących w krajobrazie. Nabędzie umiejętność oceny elementów przyrodniczych występujących w przestrzeni oraz nauczy się je rozpoznawać na podsatwie danych kartograficznych.
2,0Student nie potrafi rozpoznawać elementów występujących w przestrzeni ani nie jest w stanie analizować zależności pomiędzy nimi.
3,0Student w stopniu zadowalającym potrafi rozpoznawać większość elemenów występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
3,5Student w stopniu dostatecznym potrafi rozpoznawać większość elemenów występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi rozpoznawać większość elemenów występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
4,5Student w stopniu dobrym potrafi rozpoznawać wszystkie elementy występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi rozpoznawać wszystkie elementy występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi. Jest aktywny na zajęciach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OD3_K01
Po zrealizowaniu treści zajęć student będzie potrafił określić priorytety i warunki oceny i waloryzacji przestrzeni
2,0student nie potrafi określić priorytetów i warunków oceny w waloryzacji przestrzeni
3,0student w stopniu zadowalającym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni
4,0student w stopniu dobrym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni
4,5student w stopniu dobrym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni i jest aktywny na zajęciach
5,0student w stopniu bardzo dobrym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni i jest aktywny na zajęciach

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz.U. 2002 nr 155 poz. 1298), 2002
  2. Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. 2001 Nr 62 poz. 627), 2001
  3. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2003 nr 80 poz. 717), 2003

Literatura dodatkowa

  1. Senetra A., Cieślak I., Kartograficzne aspekty oceny i waloryzacji przestrzeni., Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn, 2004
  2. Richling. A., Solon J., Ekologia Krajobrazu, PWN, Warszawa, 1997

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy waloryzacji przestrzeni przyrodniczej2
T-A-2Analiza zmian krajobrazu na podstawie zdjęć lotniczych z lat 1948-1997 - część. 1. Podstawowe typy użytkowania terenu oraz metodyka analiz.3
T-A-3Analiza zmian krajobrazu na podstawie zdjęć lotniczych z lat 1948-1997 - część. 2. Podstawowe typy użytkowania terenu zmiany oraz ich przyczyny.4
T-A-4Różnice i podobieństwa oraz czynniki kulturowe i środowiskowe wpływające na strukturę krajobrazową i przyrodniczą.2
T-A-5Parca własna, analiza zmian krajobrazu i jego waloryzacja.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady zrównoważonego rozwoju w myśl polityki ekologicznej Państwa.2
T-W-2Podstawy waloryzacji w zakresie pojedynczego obiektu i przestrzeni.2
T-W-3Źródła danych przydatne w waloryzacji przestrzeni środowiska przyrodniczego i kulturowego.2
T-W-4Techniki analiz przestrzeni geograficznej.2
T-W-5Opracowania ekofizjograficzne, jako podstawa waloryzacji przyrodniczej.2
T-W-6Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, jego rola prawna i społeczna.2
T-W-7Miasto i wieś dwa bieguny waloryzacji przestrzeni.2
T-W-8Podsumowanie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie literatury20
A-A-3Przygotowanie materiałów oraz wykonanie sprawodania10
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OD3_W01Zapoznanie studenta z aspektami prawnymi z zakresu waloryzacji przestrzeni i krajobrazu oraz zależnościami kulturowymi i przyrodniczymi zachodzącymi w krajobrazie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W02ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych
GP_1A_W06posiada podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej, a także o relacjach międzykulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu waloryzacji i oceny przestrzeni
C-4Nabycie wiedzy w zakresie zależności pomiędzy zasobami przyrodniczymi a działalnością człowieka
Treści programoweT-W-4Techniki analiz przestrzeni geograficznej.
T-W-5Opracowania ekofizjograficzne, jako podstawa waloryzacji przyrodniczej.
T-W-2Podstawy waloryzacji w zakresie pojedynczego obiektu i przestrzeni.
T-W-3Źródła danych przydatne w waloryzacji przestrzeni środowiska przyrodniczego i kulturowego.
T-W-6Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, jego rola prawna i społeczna.
T-W-7Miasto i wieś dwa bieguny waloryzacji przestrzeni.
T-W-1Zasady zrównoważonego rozwoju w myśl polityki ekologicznej Państwa.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3objaśnienie
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zjęciach
S-2Ocena formująca: potwierdzenie obecności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części wykładowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, nie identyfikuje czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
3,0student w stopniu zadowalającym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje większość czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje większość czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
4,0student w stopniu dobrym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje większość czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
4,5student w stopniu dobrym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje wszystkie czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
5,0student w stopniu bardzo dobrym potrafi posługiwać się aspektami prawnymi w zakresie przedmiotu, identyfikuje wszystkie czynników wpływających na waloryzcję i ocenę przestrzeni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OD3_U01Po zrealizowaniu treści przedmiotu student będzie potrafił analizować zależności wynikające z uwarunkowań przyrodniczych występujących w krajobrazie. Nabędzie umiejętność oceny elementów przyrodniczych występujących w przestrzeni oraz nauczy się je rozpoznawać na podsatwie danych kartograficznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska przyrodnicze i społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla GP
GP_1A_U05stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
S1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Nauka posługiwania się dostępnymi materiałami kartograficznymi przydatnymi w waloryzacji
Treści programoweT-A-1Podstawy waloryzacji przestrzeni przyrodniczej
T-A-4Różnice i podobieństwa oraz czynniki kulturowe i środowiskowe wpływające na strukturę krajobrazową i przyrodniczą.
T-A-5Parca własna, analiza zmian krajobrazu i jego waloryzacja.
T-A-3Analiza zmian krajobrazu na podstawie zdjęć lotniczych z lat 1948-1997 - część. 2. Podstawowe typy użytkowania terenu zmiany oraz ich przyczyny.
T-A-2Analiza zmian krajobrazu na podstawie zdjęć lotniczych z lat 1948-1997 - część. 1. Podstawowe typy użytkowania terenu oraz metodyka analiz.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3objaśnienie
M-4dyskusja dydaktyczna
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zjęciach
S-2Ocena formująca: potwierdzenie obecności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części wykładowej
S-4Ocena podsumowująca: oddanie sprawozdanie z części ćwiczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozpoznawać elementów występujących w przestrzeni ani nie jest w stanie analizować zależności pomiędzy nimi.
3,0Student w stopniu zadowalającym potrafi rozpoznawać większość elemenów występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
3,5Student w stopniu dostatecznym potrafi rozpoznawać większość elemenów występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi rozpoznawać większość elemenów występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
4,5Student w stopniu dobrym potrafi rozpoznawać wszystkie elementy występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi rozpoznawać wszystkie elementy występujących w przestrzeni, potrafi wskazać i analizować zależności pomiędzy nimi. Jest aktywny na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OD3_K01Po zrealizowaniu treści zajęć student będzie potrafił określić priorytety i warunki oceny i waloryzacji przestrzeni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K06potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie kompetencji w podejmowaniu decyzji w zakresie waloryzacji
Treści programoweT-A-5Parca własna, analiza zmian krajobrazu i jego waloryzacja.
Metody nauczaniaM-3objaśnienie
M-4dyskusja dydaktyczna
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zjęciach
S-2Ocena formująca: potwierdzenie obecności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: oddanie sprawozdanie z części ćwiczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić priorytetów i warunków oceny w waloryzacji przestrzeni
3,0student w stopniu zadowalającym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni
4,0student w stopniu dobrym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni
4,5student w stopniu dobrym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni i jest aktywny na zajęciach
5,0student w stopniu bardzo dobrym potrafi określić priorytety i warunki oceny w waloryzacji przestrzeni i jest aktywny na zajęciach