Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Planowanie przestrzenne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie przestrzenne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Semestr 1/II stopień arch. kraj. - Wiedza w zakresie przedmiotu "Planowanie przestrzenne" - stud. inż. s. 5
W-2Semestr 3/II stopień arch. kraj. - Zaliczenie przedmiotu PLANOWANIE PRZESTRZENNE -1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Semestr1/II stopień arch.kraj. - wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
C-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.30
30
laboratoria
T-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.15
15
wykłady
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.30
30
wykłady
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)15
45
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie pracy semestralnej45
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2czytanie wskazanej literatury (praca własna)10
A-W-3przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)20
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)15
A-W-3przygotowanie pracy semestralnej15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłebioną wiedzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze wykazuje znajomość techniki ksztautowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia użądzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z ksztautowaniem krajobrazu.
AK_2A_W01R2A_W01, R2A_W03, R2A_W04, T2A_W01, T2A_W02, T2A_W06InzA2_W01C-1T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3
AK_2A_C04_W011
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
AK_2A_W11T2A_W07InzA2_W02C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1
AK_2A_C04_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
AK_2A_W02A2_W08, A2_W10C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3
AK_2A_C04_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu.
AK_2A_W03R2A_W05, T2A_W07C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1
AK_2A_C04_W06
W wyniku przeprowadzonych zajęć ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
AK_2A_W06R2A_W05C-1T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3
AK_2A_C04_W07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
AK_2A_W07R2A_W07, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W08C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C04_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzacych z różnych żródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu.
AK_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, T2A_U01, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U14InzA2_U03, InzA2_U04C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1
AK_2A_C04_U04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności i potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych, w tym technik komputerowych
AK_2A_U04T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U12InzA2_U01, InzA2_U02C-1T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3
AK_2A_C04_U05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować różnorodne założone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
AK_2A_U05A2_U01, R2A_U02, R2A_U06, R2A_U08, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1
AK_2A_C04_U07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności i posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prac pisemnych w celu zaprezentowania wykonanych analiz, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań i analiz w ramach wykonywanych prac badawczych, projektowych i pracy dyplomowej z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_U07A2_U18, R2A_U08, R2A_U09, T2A_U01, T2A_U03C-1T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3
AK_2A_C04_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska.
AK_2A_U09R2A_U05, T2A_U05, T2A_U12C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
AK_2A_K01A2_K01, A2_K05, R2A_K01, R2A_K07, T2A_K01, T2A_K07C-1T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3
AK_2A_C04_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
AK_2A_K02A2_K02, A2_K04, R2A_K03, T2A_K04C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1
AK_2A_C04_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
AK_2A_K05A2_K05, R2A_K02, T2A_K03C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1M-1S-3, S-2, S-1
AK_2A_C04_K06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
AK_2A_K06R2A_K08, T2A_K06InzA2_K02C-2T-L-1, T-W-1, T-L-1, T-W-1M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłebioną wiedzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze wykazuje znajomość techniki ksztautowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia użądzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z ksztautowaniem krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy,
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W011
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadbienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W06
W wyniku przeprowadzonych zajęć ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C04_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzacych z różnych żródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_U04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności i potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych, w tym technik komputerowych
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_U05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować różnorodne założone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_U07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności i posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prac pisemnych w celu zaprezentowania wykonanych analiz, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań i analiz w ramach wykonywanych prac badawczych, projektowych i pracy dyplomowej z zakresu architektury krajobrazu
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
AK_2A_C04_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
AK_2A_C04_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_K06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K. Wejchert, Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, 1984
  2. E. Szelewska, Słupsk- podstawy ksztautowania ładu przestrzennego, Pomorskiej Akad. Pedagogicznej., Szczecin, 2002
  3. Zbiorowa, Plan Zagospodarowania Przestrzennego Eoj. Zachodniopomorskiego, RBGiP Woj. Zachodniopomorskie, Szczecin, 2002
  4. T. Bojarowski, Podstawy teoretuczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, Uniw. Warminńsko-Mazurski, 2011
  5. E.Borsa i inni, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Warszawa, 20031, omówienia, komentarze.
  6. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27.03.2003r. DzUnr 80 poz. 717, 2011
  7. K. Pawłowski, Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne, Pol. Krakowska, Kraków, 2001, podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych
  8. R. Domański, Gospodarka przestrzenna, Warszawa, 2002
  9. P.Kwaśniak, Plan miejscowy w systemie zagospodarowania przestrzennego, Warszawa, 2009
  10. Z. Niewiadomski, Planowanie przestrzenne, zarys systemu, Warszawa, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.30
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie pracy semestralnej45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2czytanie wskazanej literatury (praca własna)10
A-W-3przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)15
A-W-3przygotowanie pracy semestralnej15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłebioną wiedzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze wykazuje znajomość techniki ksztautowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia użądzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z ksztautowaniem krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W01ma pogłębioną więdzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze, wykazuje znajomość technik kształtowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z kształtowaniem krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
T2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Semestr1/II stopień arch.kraj. - wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy,
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W011W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W11zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
A2_W10umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projetowych z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadbienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W06W wyniku przeprowadzonych zajęć ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W06ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Semestr1/II stopień arch.kraj. - wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W07W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W07posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzacych z różnych żródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
T2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U04W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności i potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych, w tym technik komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U04potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych, w tym technik komputerowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Semestr1/II stopień arch.kraj. - wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U05W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować różnorodne założone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U01prezentuje rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U07W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności i posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prac pisemnych w celu zaprezentowania wykonanych analiz, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań i analiz w ramach wykonywanych prac badawczych, projektowych i pracy dyplomowej z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U07posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prac pisemnych w celu zaprezentowania wykonanych analiz, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań i analiz w ramach wykonywanych prac badawczych, projektowych i pracy dyplomowej z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U18posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
T2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Cel przedmiotuC-1Semestr1/II stopień arch.kraj. - wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U09W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U09posiada umiejętność analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
A2_K05posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się przez: inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie
R2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Semestr1/II stopień arch.kraj. - wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
A2_K04posiada umiejętność krytycznej oceny
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K05W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K05posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się przez: inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K06W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Semestr3/II stopień arch.kraj. Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Szczegółowe procedury sporządzania i uchwalenia MPZP. Etapy sporządzania MPZP. Formy zapisu planu. Dokumentacja formalno-prawna. Dokumentacja okołoplanistyczna, uwarunkowania prawne i finansowe skutki Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Sposoby waloryzacji, Delimitacji i oceny środowiska dla potrzeb gospodarki przestrzennej. Wyłaczenie z produkcji gruntów rolnych i leśnych. Analiza struktury i treści wybranych obowiazujacych MPZP w róznych gminach. Skutki przestrzenne, finansowe i społeczne wydawania decyzji : warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego. Analiza przypadków.
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.