Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym

Sylabus przedmiotu Inżynieria produkcji samochodów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria produkcji samochodów
Specjalność urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 5 0,70,41zaliczenie
wykładyW3 10 1,30,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu budowy samochodów oraz technik wytwarzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie poszerzonej wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z produkcją pojazdów samochodowych
C-2Ukształtowanie umiejętności analizy i oceny technik wytwarzania ze względu na technologiczność, jakość konstrukcji oraz właściwości użytkowe samochodu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt oraz opracowanie wybranych zagadnień technologicznych i oceny jakości konstrukcji wybranych elementów i zespołów samochodu.5
5
wykłady
T-W-1Uwarunkowania uruchomienia produkcji nowego modelu samochodu3
T-W-2Organizacja produkcji samochodów3
T-W-3Zagadnienia kooperacji produkcji oraz unifikacji części i zespołów3
T-W-4Proces produkcji tłokowych silników spalinowych. Proces produkcji nadwozi samochodowych3
T-W-5Zagadnienia zapewnienia jakości w procesie produkcji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach5
A-P-2Wykonywanie zadania projektowego i przygotowanie do zaliczenia.16
21
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia.45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy i oceny przebiegu procesu produkcji samochodu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego sprawdzającego uzyskane efekty kształcenia.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów, sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. Wymagana pozytywna ocena z każdego pytania; końcowa ocena na podstawie średniej z uzyskanych ocen cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena postępów oraz umiejętności pracy w grupie podczas rozwiązywania zadań problemowych - intuicyjna w formie aprobaty

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_UMTS/08-2_W01
Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie systemów i metod produkcji pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metody montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu produkcyjnego
T_2A_W03, T_2A_W04T2A_W02, T2A_W03C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_UMTS/08-2_U01
Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością,
T_2A_U10, T_2A_U12T2A_U10, T2A_U12C-2T-P-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_2A_UMTS/08-2_K01
Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną.
T_2A_K02, T_2A_K03T2A_K02, T2A_K03C-2T-P-1M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_UMTS/08-2_W01
Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie systemów i metod produkcji pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metody montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu produkcyjnego
2,0
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy, zwłaszcza w zakresie związków korelacyjnych pomiędzy procesami wytwarzania a technologicznością produkcji samochodów .
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_UMTS/08-2_U01
Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością,
2,0
3,0Przedstawia rozwiązania zagadnień problemowych związanych z organizacją i technologią produkcji w przemyśle motoryzacyjnym w zakresie podstawowym nie potrafi uzasadnić wyboru proponowanych rozwiązań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_2A_UMTS/08-2_K01
Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną.
2,0
3,0Student przejawia mierne zaangażowanie w pracę zespolu prowadzącym analizę decyzyjną podczas wykładu problemowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Adamiec P., Dziubiński J., Wybrane zagadnienia materiałów konstrukcyjnych i technologii wytwarzania pojazdów, Wyd. Pol. Śl., Gliwice, 1999
  2. Jezierski J., Technologia tłokowych silników wysokopręŜnych, WNT, Waeszawa, 1999
  3. Zieliński A., Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych, WKŁ, Warszawa, 2003
  4. Karpiński S., Kształtowanie elementów nadwozi samochodów, WKŁ, Warszawa, 1996

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt oraz opracowanie wybranych zagadnień technologicznych i oceny jakości konstrukcji wybranych elementów i zespołów samochodu.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwarunkowania uruchomienia produkcji nowego modelu samochodu3
T-W-2Organizacja produkcji samochodów3
T-W-3Zagadnienia kooperacji produkcji oraz unifikacji części i zespołów3
T-W-4Proces produkcji tłokowych silników spalinowych. Proces produkcji nadwozi samochodowych3
T-W-5Zagadnienia zapewnienia jakości w procesie produkcji3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach5
A-P-2Wykonywanie zadania projektowego i przygotowanie do zaliczenia.16
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia.45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_UMTS/08-2_W01Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie systemów i metod produkcji pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, zna zasady i metody montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu produkcyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_W03ma szczegółową wiedzę z wybranych zagadnień pokrewnych kierunków studiów powiązanych z obszarem studiowanej specjalności
T_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku Transport takich jak: konstrukcja i eksploatacja pojazdów, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie poszerzonej wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z produkcją pojazdów samochodowych
Treści programoweT-W-2Organizacja produkcji samochodów
T-W-3Zagadnienia kooperacji produkcji oraz unifikacji części i zespołów
T-W-4Proces produkcji tłokowych silników spalinowych. Proces produkcji nadwozi samochodowych
T-W-5Zagadnienia zapewnienia jakości w procesie produkcji
T-W-1Uwarunkowania uruchomienia produkcji nowego modelu samochodu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów, sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. Wymagana pozytywna ocena z każdego pytania; końcowa ocena na podstawie średniej z uzyskanych ocen cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy, zwłaszcza w zakresie związków korelacyjnych pomiędzy procesami wytwarzania a technologicznością produkcji samochodów .
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_UMTS/08-2_U01Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_U10potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne
T_2A_U12potrafi oceniać przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć inżynierii w zakresie konstrukcji, technologii, automatyzacji i organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności analizy i oceny technik wytwarzania ze względu na technologiczność, jakość konstrukcji oraz właściwości użytkowe samochodu.
Treści programoweT-P-1Projekt oraz opracowanie wybranych zagadnień technologicznych i oceny jakości konstrukcji wybranych elementów i zespołów samochodu.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy i oceny przebiegu procesu produkcji samochodu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego sprawdzającego uzyskane efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawia rozwiązania zagadnień problemowych związanych z organizacją i technologią produkcji w przemyśle motoryzacyjnym w zakresie podstawowym nie potrafi uzasadnić wyboru proponowanych rozwiązań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_2A_UMTS/08-2_K01Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności analizy i oceny technik wytwarzania ze względu na technologiczność, jakość konstrukcji oraz właściwości użytkowe samochodu.
Treści programoweT-P-1Projekt oraz opracowanie wybranych zagadnień technologicznych i oceny jakości konstrukcji wybranych elementów i zespołów samochodu.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy i oceny przebiegu procesu produkcji samochodu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena postępów oraz umiejętności pracy w grupie podczas rozwiązywania zadań problemowych - intuicyjna w formie aprobaty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przejawia mierne zaangażowanie w pracę zespolu prowadzącym analizę decyzyjną podczas wykładu problemowego.
3,5
4,0
4,5
5,0