Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Budowa i eksploatacja maszyn (S3)

Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa i eksploatacja maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Alexander Balitskii <Aleksander.Balicki@zut.edu.pl>, Stefan Berczyński <Stefan.Berczynski@zut.edu.pl>, Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>, Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>, Nikos Guskos <Nikos.Guskos@zut.edu.pl>, Paweł Gutowski <Pawel.Gutowski@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Sławomir Kaczmarek <Slawomir.Kaczmarek@zut.edu.pl>, Oleh Klyus <m.szczepanek@am.szczecin.pl>, Irena Kruk <Irena.Kruk@zut.edu.pl>, Eryk Lipiński <Eryk.Lipinski@zut.edu.pl>, Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl>, Paweł Majda <Pawel.Majda@zut.edu.pl>, Krzysztof Marchelek <Krzysztof.Marchelek@zut.edu.pl>, Katarzyna Matyjasek <Katarzyna.Matyjasek@zut.edu.pl>, Janusz Mysłowski <Janusz.Myslowski@zut.edu.pl>, Mirosław Pajor <Miroslaw.Pajor@zut.edu.pl>, Bartosz Powałka <Bartosz.Powalka@zut.edu.pl>, Czesław Rudowicz <Czeslaw.Rudowicz@zut.edu.pl>, Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>, Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl>, Andrzej Witek <Andrzej.Witek@zut.edu.pl>, Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl>, Zbigniew Zarzycki <Zbigniew.Zarzycki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS2 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS3 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS4 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS5 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS6 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS7 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień budowy i eksploatacji maszyn na poziomie S2. Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym rozwiązaniem podjętego problemu naukowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań doświadczalnych przewidzianych w planie doktoratu. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.8
8
seminaria
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Kwerenda związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.7
7
seminaria
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką pracy doktorskiej.10
10
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.5
5
seminaria
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki doktoratu.7
7
seminaria
T-S-1Sformułowanie tez oraz finalnej wersji tytułu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.5
5
seminaria
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.8
8
seminaria
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Walidacja wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.22
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej.23
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Redagowanie rozprawy doktorskiej.50
60
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie do egzaminów doktorskich.10
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach7
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Opracowywanie publikacji naukowej.8
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach5
A-S-2Badania naukowe.17
A-S-3Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.8
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Opracowywanie metodyki badań oraz rozpoznawanie środków badawczych przewidywanych do realizacji zadań objętych tematyką doktoratu.22
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.50
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_19_W01
Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
BiEM_3A_W02, BiEM_3A_W03, BiEM_3A_W04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_19_U01
Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
BiEM_3A_U03, BiEM_3A_U01, BiEM_3A_U02, BiEM_3A_U04, BiEM_3A_U06, BiEM_3A_U07, BiEM_3A_U08, BiEM_3A_U05C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_19_K01
Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
BiEM_3A_K01, BiEM_3A_K04, BiEM_3A_K03, BiEM_3A_K02C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_19_W01
Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
2,0
3,0Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_19_U01
Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
2,0
3,0Doktorant ma umiejętność organizowania i prowadzenia badań naukowych oraz dokumentowania i publikowania ich wyników.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_19_K01
Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
2,0
3,0Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa..
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań doświadczalnych przewidzianych w planie doktoratu. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Kwerenda związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką pracy doktorskiej.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki doktoratu.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Sformułowanie tez oraz finalnej wersji tytułu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Walidacja wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Redagowanie rozprawy doktorskiej.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie do egzaminów doktorskich.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach7
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Opracowywanie publikacji naukowej.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach5
A-S-2Badania naukowe.17
A-S-3Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Opracowywanie metodyki badań oraz rozpoznawanie środków badawczych przewidywanych do realizacji zadań objętych tematyką doktoratu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_19_W01Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBiEM_3A_W02Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
BiEM_3A_W03Ma wiedzę w zakresie metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań.
BiEM_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym rozwiązaniem podjętego problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki doktoratu.
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań doświadczalnych przewidzianych w planie doktoratu. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Kwerenda związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.
T-S-1Sformułowanie tez oraz finalnej wersji tytułu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Walidacja wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów.
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-2Samokształcenie.
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_19_U01Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBiEM_3A_U03Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, w szczególności z zakresu dyscypliny Budowa i Eksploatacja Maszyn.
BiEM_3A_U01Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn.
BiEM_3A_U02Nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych oraz interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
BiEM_3A_U04Potrafi racjonalizować swoje decyzje badawcze wykorzystując techniki komputerowe.
BiEM_3A_U06Potrafi oceniać możliwość wykorzystania w praktyce teoretycznych i doświadczalnych wyników prac badawczych.
BiEM_3A_U07Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, a w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji i osiągnięć naukowych.
BiEM_3A_U08Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe, z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich.
BiEM_3A_U05Nabywa umiejętność organizacji i prowadzenia badań naukowych – zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym rozwiązaniem podjętego problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich.
T-S-1Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki doktoratu.
T-S-1Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań doświadczalnych przewidzianych w planie doktoratu. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Kwerenda związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.
T-S-1Sformułowanie tez oraz finalnej wersji tytułu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.
T-S-1Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Walidacja wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów.
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-2Samokształcenie.
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant ma umiejętność organizowania i prowadzenia badań naukowych oraz dokumentowania i publikowania ich wyników.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_19_K01Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBiEM_3A_K01Uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej i społecznej roli uczonego.
BiEM_3A_K04Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych z zakresu dyscypliny Budowa i Eksploatacja Maszyn.
BiEM_3A_K03Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
BiEM_3A_K02Uzyskuje kompetencje transformacji wyników badań naukowych na funkcjonowanie społeczeństwa.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym rozwiązaniem podjętego problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Kwerenda związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań.
T-S-1Sformułowanie tez oraz finalnej wersji tytułu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.
T-S-1Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej.
T-S-1Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-2Samokształcenie.
M-1Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa..
3,5
4,0
4,5
5,0