Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: systemy komputerowe i technologie mobilne

Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki programowania - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane techniki programowania - Przedmiot obieralny II
Specjalność projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wierciński <Tomasz.Wiercinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 16 2,50,50zaliczenie
wykładyW3 16 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw programowania obiektowego
W-2Znajomość podstaw programowania w języku Java

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing2
T-L-2Aplety Javy2
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC2
T-L-4JavaMail2
T-L-5JMS2
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI2
T-L-7Java LDAP.JNDI2
T-L-8Java security2
16
wykłady
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie2
T-W-2Graficzny interfejs użytkownika. Swing. AWT.Aplety2
T-W-3Obsługa bazy danych JDBC2
T-W-4JavaMail2
T-W-5JMS2
T-W-6Programowanie sieciowe.RMI2
T-W-7Java LDAP.JNDI2
T-W-8Java security2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach16
A-L-2Przygotowanie do wiczeń16
A-L-3Samodzielne wykonanie sprawozdań z ćwiczeń8
A-L-4Udział w konsultacjach2
42
wykłady
A-W-1Udział w wykładach16
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie10
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test z pytaniami praktycznymi w formie wyboru i opisu
S-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji zadania po każdym ćwiczeniu laboratoryjnym

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/2-2_W01
Ma wiedzę z zakresu programowania wybranych zaawansowanych obszarów technologii Java
I_2A_W04T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/2-2_U01
Potrafi implementować i analizować kody źródłowe w poszczególnych zaawansowanych obszarach technologii Java
I_2A_U04, I_2A_U10T2A_U09, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-1T-L-7, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-1M-2S-2
I_2A_D16/O/2-2_U02
Potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać oprogramowanie Java przeznaczone do zaawansowanych zastosowań dziedzinowych, korzystające ze zdalnych źródeł danych oraz działające w rozproszonym środowisku sieciowym.
I_2A_U14, I_2A_U12T2A_U07, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U18, T2A_U19C-1T-L-7, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-1M-2S-2
I_2A_D16/O/2-2_U03
Potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy zaawansowanych rozwiązań opartych na technologii Java
I_2A_U02, I_2A_U16T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10C-1T-L-7, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/2-2_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny odpowiedzialnie realizując zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java
I_2A_K05T2A_K03, T2A_K04C-1T-L-7, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-1M-2S-2
I_2A_D16/O/2-2_K02
Rozumie potrzebę i jest otwarty do ciągłego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java
I_2A_K02T2A_K01, T2A_K07C-1T-L-7, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/2-2_W01
Ma wiedzę z zakresu programowania wybranych zaawansowanych obszarów technologii Java
2,0NIe zna żadnych zaawansowanych technologii Java
3,0Zna technologię Java dotyczącą budowania interfejsu użytkownika oraz tworzenia apletów
3,5Ma wiedzę na ocenę 3.0 oraz zna obsugę baz danych poprzez JDBC
4,0Ma wiedzę na ocenę 3.5 oraz zna technologie JavaMail i JMS
4,5Ma wiedzę na ocenę 4.0 oraz zna technologię Java RMI
5,0Ma wiedzę na ocenę 4.5 oraz zna technologię Java LDAP oraz Java security

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/2-2_U01
Potrafi implementować i analizować kody źródłowe w poszczególnych zaawansowanych obszarach technologii Java
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3.0
3,0Potrafi implementować interfejs graficzny oraz aplety
3,5Ma umiejętnoci na ocenę 3.0 oraz potrafi wykorzystać technologię JDBC w dostępie do bazy danych
4,0Ma umiejętnoci na ocenę 3.5 oraz potrafi zaimplementować technologie Java Mail oraz JMS
4,5Ma umiejętnoci na ocenę 4.0 oraz potrafi zaimplementować technologię Java RMI
5,0Ma umiejętnoci na ocenę 4.5 oraz potrafi zaimplementować technologię Java LDAP oraz Java security
I_2A_D16/O/2-2_U02
Potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać oprogramowanie Java przeznaczone do zaawansowanych zastosowań dziedzinowych, korzystające ze zdalnych źródeł danych oraz działające w rozproszonym środowisku sieciowym.
2,0Nie spełnia wymagań na ocen 3.0
3,0Potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie interfejsów graficznych w języku Java
3,5Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do baz danych poprzez JDBC
4,0Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie obsugi poczty oraz przesyania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie usług katalogowych i ochrony
I_2A_D16/O/2-2_U03
Potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy zaawansowanych rozwiązań opartych na technologii Java
2,0Nie potrafi samodzielnie rozwijać wiedzy w technologiach Java
3,0Potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą programowania interfejsów uytkownika w języku Java
3,5Ma umiejtnoci na ocenę 3.0 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii JDBC
4,0Ma umiejtnoci na ocenę 3.5 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii Java Mail i JMS
4,5Ma umiejtnoci na ocenę 4.0 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii Java RMI
5,0Ma umiejtnoci na ocenę 4.5 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii Java LDAP i JAVA security

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/2-2_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny odpowiedzialnie realizując zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java
2,0Student nie spełnia wymagań na ocenę 3.0
3,0Student potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie interfejsów użytkownika
3,5Student ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu baz danych
4,0Student ma umiejętności na ocenę 3.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie obsugi poczty oraz przesyania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5Student ma umiejętności na ocenę 4.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0Student ma umiejętności na ocenę 4.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie usług katalogowych i ochrony
I_2A_D16/O/2-2_K02
Rozumie potrzebę i jest otwarty do ciągłego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java
2,0Student nie spenia wymagań na ocenę 3.0
3,0Student jest otwarty do rozwoju w zakresie tworzenia interfejsów uytkownika
3,5Student spełnia wymagania na ocenę 3.0 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do baz danych
4,0Student spełnia wymagania na ocenę 3.5 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie obsugi poczty oraz przesyania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5Student spełnia wymagania na ocenę 4.0 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0Student spełnia wymagania na ocenę 4.5 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie usług katalogowych i ochrony

Literatura podstawowa

  1. Cay Horstmann, Gary Cornell, Java. Techniki zaawansowane. Wydanie VIII, Helion, 2009
  2. Bruce Eckel, Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV, Helion, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Ed Roman, Scott W. Ambler, Tyler Jewell, Enterprise JavaBeans, Helion, 2005
  2. Richard Monson-Haefel, David A. Chappell, Java Message Service, O'Relliy, 2001
  3. Clayton Donley, LDAP Programming. Managment and Integration, Manning Publications Co, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing2
T-L-2Aplety Javy2
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC2
T-L-4JavaMail2
T-L-5JMS2
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI2
T-L-7Java LDAP.JNDI2
T-L-8Java security2
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie2
T-W-2Graficzny interfejs użytkownika. Swing. AWT.Aplety2
T-W-3Obsługa bazy danych JDBC2
T-W-4JavaMail2
T-W-5JMS2
T-W-6Programowanie sieciowe.RMI2
T-W-7Java LDAP.JNDI2
T-W-8Java security2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach16
A-L-2Przygotowanie do wiczeń16
A-L-3Samodzielne wykonanie sprawozdań z ćwiczeń8
A-L-4Udział w konsultacjach2
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach16
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie10
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-2_W01Ma wiedzę z zakresu programowania wybranych zaawansowanych obszarów technologii Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java
Treści programoweT-W-8Java security
T-W-5JMS
T-W-4JavaMail
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie
T-W-6Programowanie sieciowe.RMI
T-W-3Obsługa bazy danych JDBC
T-W-7Java LDAP.JNDI
T-W-2Graficzny interfejs użytkownika. Swing. AWT.Aplety
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z pytaniami praktycznymi w formie wyboru i opisu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0NIe zna żadnych zaawansowanych technologii Java
3,0Zna technologię Java dotyczącą budowania interfejsu użytkownika oraz tworzenia apletów
3,5Ma wiedzę na ocenę 3.0 oraz zna obsugę baz danych poprzez JDBC
4,0Ma wiedzę na ocenę 3.5 oraz zna technologie JavaMail i JMS
4,5Ma wiedzę na ocenę 4.0 oraz zna technologię Java RMI
5,0Ma wiedzę na ocenę 4.5 oraz zna technologię Java LDAP oraz Java security
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-2_U01Potrafi implementować i analizować kody źródłowe w poszczególnych zaawansowanych obszarach technologii Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java
Treści programoweT-L-7Java LDAP.JNDI
T-L-4JavaMail
T-L-2Aplety Javy
T-L-5JMS
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC
T-L-8Java security
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji zadania po każdym ćwiczeniu laboratoryjnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3.0
3,0Potrafi implementować interfejs graficzny oraz aplety
3,5Ma umiejętnoci na ocenę 3.0 oraz potrafi wykorzystać technologię JDBC w dostępie do bazy danych
4,0Ma umiejętnoci na ocenę 3.5 oraz potrafi zaimplementować technologie Java Mail oraz JMS
4,5Ma umiejętnoci na ocenę 4.0 oraz potrafi zaimplementować technologię Java RMI
5,0Ma umiejętnoci na ocenę 4.5 oraz potrafi zaimplementować technologię Java LDAP oraz Java security
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-2_U02Potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać oprogramowanie Java przeznaczone do zaawansowanych zastosowań dziedzinowych, korzystające ze zdalnych źródeł danych oraz działające w rozproszonym środowisku sieciowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
I_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java
Treści programoweT-L-7Java LDAP.JNDI
T-L-4JavaMail
T-L-2Aplety Javy
T-L-5JMS
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC
T-L-8Java security
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji zadania po każdym ćwiczeniu laboratoryjnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymagań na ocen 3.0
3,0Potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie interfejsów graficznych w języku Java
3,5Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do baz danych poprzez JDBC
4,0Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie obsugi poczty oraz przesyania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0Ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie usług katalogowych i ochrony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-2_U03Potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy zaawansowanych rozwiązań opartych na technologii Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java
Treści programoweT-L-7Java LDAP.JNDI
T-L-4JavaMail
T-L-2Aplety Javy
T-L-5JMS
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC
T-L-8Java security
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji zadania po każdym ćwiczeniu laboratoryjnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi samodzielnie rozwijać wiedzy w technologiach Java
3,0Potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą programowania interfejsów uytkownika w języku Java
3,5Ma umiejtnoci na ocenę 3.0 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii JDBC
4,0Ma umiejtnoci na ocenę 3.5 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii Java Mail i JMS
4,5Ma umiejtnoci na ocenę 4.0 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii Java RMI
5,0Ma umiejtnoci na ocenę 4.5 oraz potrafi samodzielnie rozwinąć wiedzę dotyczącą technologii Java LDAP i JAVA security
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-2_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny odpowiedzialnie realizując zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java
Treści programoweT-L-7Java LDAP.JNDI
T-L-4JavaMail
T-L-2Aplety Javy
T-L-5JMS
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC
T-L-8Java security
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji zadania po każdym ćwiczeniu laboratoryjnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia wymagań na ocenę 3.0
3,0Student potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie interfejsów użytkownika
3,5Student ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu baz danych
4,0Student ma umiejętności na ocenę 3.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie obsugi poczty oraz przesyania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5Student ma umiejętności na ocenę 4.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0Student ma umiejętności na ocenę 4.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie usług katalogowych i ochrony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-2_K02Rozumie potrzebę i jest otwarty do ciągłego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java
Treści programoweT-L-7Java LDAP.JNDI
T-L-4JavaMail
T-L-2Aplety Javy
T-L-5JMS
T-L-3Obsługa baz danych. JDBC
T-L-8Java security
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI
T-L-1Graficzny interfejs użytkownika. AWT. Swing
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji zadania po każdym ćwiczeniu laboratoryjnym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spenia wymagań na ocenę 3.0
3,0Student jest otwarty do rozwoju w zakresie tworzenia interfejsów uytkownika
3,5Student spełnia wymagania na ocenę 3.0 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do baz danych
4,0Student spełnia wymagania na ocenę 3.5 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie obsugi poczty oraz przesyania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5Student spełnia wymagania na ocenę 4.0 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0Student spełnia wymagania na ocenę 4.5 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie usług katalogowych i ochrony