Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D4/7_U01 | Student powinien posiadać elementarne umiejetności badawcze pozwalające analizę przykładów oraz umieć zaprezentować werbalne wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U11 | Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
---|
E_1A_U10 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
E_1A_U20 | Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań |
E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U04 | Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru |
E_1A_U05 | Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii |
E_1A_U08 | Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Cel przedmiotu | C-1 | rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,- umiejętność zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, - analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej; cechy rynku i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych; |
---|
T-W-3 | ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej; |
T-W-4 | Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych |
T-W-5 | Rozwiązania podatkowe zobowiązaniami hotelarstwie, gastronomii, turystyce i rekreacji; |
T-W-6 | analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej) oraz możliwości współpracy z kontrahentami, dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej. |
T-W-7 | działalność biur podróży, obiektów hotelarskich, zakładów gastronomicznych, przedsiębiorstw transportu turystycznego i centrów informacji turystycznej; |
T-W-8 | instrumenty i działania marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym (produkt przedsiębiorstwa, polityka cenowa, problemy dystrybucji i promocji oferty); |
T-W-1 | Istota, celowość oraz podstawowych funkcji zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podające (wykład informacyjny) |
---|
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy w grupie |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych |
3,0 | Student:
- w zakresie opanował podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. |
3,5 | Student:
- w zakresie opanował podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
- w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku |
4,0 | -- w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
- w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą
- w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |