Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>, prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Czesław Sułkowski <Czeslaw.Sulkowski@zut.edu.pl>, Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>, Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Określenie tamatyki badawczej pracy | 2 |
T-S-2 | Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych | 2 |
T-S-3 | Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł | 2 |
T-S-4 | Zbieranie i porządkowanie materiału badawczego | 2 |
T-S-5 | Technika pisania pracy | 2 |
T-S-6 | Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | przygotowanie sie do zajęć | 6 |
A-S-3 | przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami |
M-2 | Studium przypadków |
M-3 | Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów |
M-4 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A12_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | E_1A_W12 | S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08 | C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-4, T-S-5, T-S-1, T-S-6 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A12_U01 umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań | E_1A_U01, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08 | C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-4, T-S-5, T-S-1, T-S-6 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A12_K01 student potrafi zastosować zdobyta wiedzę do pisania pracy. | E_1A_K03, E_1A_K08 | S1A_K03, S1A_K04 | C-1 | T-S-3, T-S-2, T-S-4, T-S-5, T-S-1, T-S-6 | M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A12_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | 2,0 | |
3,0 | student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy | |
3,5 | student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi | |
4,0 | student definiuje istotę problemu badawczego | |
4,5 | student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac | |
5,0 | student definiuje podstawowe metody badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A12_U01 umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań | 2,0 | |
3,0 | student potrafi dobrać podstawowe metody badawcze do danego problemu/tematu pracy | |
3,5 | student potrafi zastosować w praktyce techniki pisania pracy | |
4,0 | student potrafi wyszukiwać informacje zawarte w materiałach wtórnych | |
4,5 | student potrafi formułować pytania badawcze | |
5,0 | student potrafi zaprezentować wybrany temat pracy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A12_K01 student potrafi zastosować zdobyta wiedzę do pisania pracy. | 2,0 | |
3,0 | potrafi odpowiednio dokonać przeglądu literatury tematu | |
3,5 | student dba o rzetelność w pisaniu pracy | |
4,0 | student postępuje zgodnie z etyką badaczy | |
4,5 | student jest zdolny do organizowania własnej pracy / pracy w grupie | |
5,0 | student kreatywnie realizuje wybrany temat |
Literatura podstawowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009