Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Geotechnika

Sylabus przedmiotu Hydrogeologia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hydrogeologia
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Leszek Kaszubowski <Leszek.Kaszubowski@zut.edu.pl>, Cyprian Seul <Cyprian.Seul@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,50,44zaliczenie
wykładyW1 15 0,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Geologia inzynierska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność oceny warunków gruntowo-wodnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1projekt hydro-geo15
15
wykłady
T-W-1Wody gruntowe. Ujęcia wód. Odwodnienia wykopów. Elementy hydrodynamiki.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie projektu45
45
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_BW/D/05_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie hydrogeologii
B_2A_W10T2A_W08C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_BW/D/05_U01
B_2A_U15 Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U15, B_2A_U16T2A_U15, T2A_U17C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_BW/D/05_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K01T2A_K04C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_BW/D/05_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie hydrogeologii
2,0
3,0Ma dostateczną wiedzę dotycząca standardów i norm technicznych w zakresie hydrogeologii
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_BW/D/05_U01
B_2A_U15 Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
2,0
3,0Zna podstawowe zagadnienia z zakresu wód gruntowych i odwadniania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_BW/D/05_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0Potrafi ocenić warunki gruntowo-wodne obszaru
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Coufal R., Racinowski R., Zarys hydrogeologii, Wyd. PS, Szczecin, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1projekt hydro-geo15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wody gruntowe. Ujęcia wód. Odwodnienia wykopów. Elementy hydrodynamiki.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie projektu45
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_BW/D/05_W01Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie hydrogeologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-W-1Wody gruntowe. Ujęcia wód. Odwodnienia wykopów. Elementy hydrodynamiki.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostateczną wiedzę dotycząca standardów i norm technicznych w zakresie hydrogeologii
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_BW/D/05_U01B_2A_U15 Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-W-1Wody gruntowe. Ujęcia wód. Odwodnienia wykopów. Elementy hydrodynamiki.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe zagadnienia z zakresu wód gruntowych i odwadniania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_BW/D/05_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-W-1Wody gruntowe. Ujęcia wód. Odwodnienia wykopów. Elementy hydrodynamiki.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić warunki gruntowo-wodne obszaru
3,5
4,0
4,5
5,0