Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_G/D/13_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
B_2A_U16 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
B_2A_U11 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność projektowania budowli ziemnych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Rodzaje i podział budowli ziemnych. Kryteria lokalizacji. Kryteria geotechniczne (kategorie geotechniczne). Kryteria oceny bezpieczeństwa budowli ziemnych. Wymagania ogólne, jakie powinny być spełnione przy wykonywaniu i odbiorze robót ziemnych oraz prac przygotowawczych prac związanych z wykonywaniem robót ziemnych. Stateczność nasypów na słabym podłożu. Wzmacnianie słabego podłoża i nasypów geotekstyliami, obliczanie stateczności nasypów na podłożu zbrojonym. Grunt zbrojony. Zbrojenie prętowe (gwoździe, kotwy, mikropale). Ścianki szczelne. Wymiana gruntów. Zagęszczanie gruntu. Zapory ziemne. |
---|
T-P-1 | Projekt posadowienia budowli ziemnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład multimedialny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Zna podstawy robót ziemnych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |