Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_H/D/04_U01 | Posiada umiejętność oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
B_2A_U11 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Kształtowanie osobowości zawodowej specjalisty z zakresu budownictwa wodnego poprzez ugruntowanie wiedzy o uwarunkowaniach przyrodniczych budowli wodnych |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Dla przekroju hydrometrycznego lub obliczeniowego wyznaczyć potrzebną pojemność zbiornika retencyjnego dla zadanej działalności gospodarczejj |
---|
T-P-2 | Matematycznie opisać falę wezbraniową i określic jej redukcję w zbiorniku retencyjnym |
T-W-1 | Wprowadzenie do zagadnień gospodarki wodnej |
T-W-2 | Podstawy teoretyczne gospodarki wodnej |
T-W-3 | Instrumenty zarządzania systemami gospodarki wodnej |
T-W-4 | Ilościowa i jakościowa ocena stanu zasobów wodnych |
T-W-5 | Ilościowa i jakościowa ocena potrzeb wodnych. |
T-W-6 | Bilanse wodno-gospodarcze |
T-W-7 | Gospodarowanie wodą w zbiorniku retencyjnym |
T-W-8 | Gospodarowanie wodą w czasie powodzi. |
T-W-9 | Ekologiczne uwarunkowania rozwoju systemów gospodarki wodnej |
T-W-10 | Ekonomiczne uwarunkowania gospodarki wodnej |
T-W-11 | Zaliczenie - test sprawdzający |
T-W-12 | Modelowanie jakości wód płynących |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające (wyklad informacyjny) |
---|
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów pod koniec semestru (test wyboru) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie posiada umiejętności oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne. |
3,0 | Posiada umiejętność oceny oddziaływania przyrody na budowle wodne w stopniu dostatecznym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |