Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Zioła w żywieniu zwierząt:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zioła w żywieniu zwierząt
Specjalność Pielęgniarstwo zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Żywienie zwierząt gospodarskich
W-2Profilaktyka w produkcji zwierzęcej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu zwierząt.
C-2Zapoznanie z możliwością uzyskiwania zdrowej żywności i zdrowia zwierząt przy optymalizacji wskaźników produkcji zwierząt

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zioła w fitoterapii i żywieniu zwierząt gospodarskich i dzikożyjacych. Podział stymulatorów wzrostu w zależności od składu (pochodzenia) i działania2
T-A-2Fitoncydy jako alternatywa dla antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków2
T-A-3Antyseptyki natutralne jako alternatywa dla antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków2
T-A-4Kwasy organiczne i nieorganiczne jako alternatywa antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków.2
T-A-5Olejki eteryczne jako alternatywa antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków;2
T-A-6Zioła jako dodatki smakowe i zapachowe poprawiające użytkowość zwierząt gospodarskich2
T-A-7Zastosowanie ziół w profilaktyce zdrowia różnych gatunków zwierząt gospodarskich;2
T-A-8Podsumowanie i ocena zdobytej wiedzy na wykładach i ćwiczeniach1
15
wykłady
T-W-1Historia i znaczenie zastosowania ziół dla zwierząt gospodarskich. Rodzaje surowców zielarskich i zasady ich zbioru3
T-W-2Suszenie, pakowanie i przechowywanie surowców zielarskich przeznaczonych dla zwierząt2
T-W-3Postacie leków i dodatków ziołowych stosownych w zootechnice i weterynarii oraz sposoby ich przyrządzania2
T-W-4Stosowanie i dawkowanie leków i dodatków ziołowych dla zwierząt2
T-W-5Zastosowanie dodatków ziołowych dla młodych zwierząt rosnących2
T-W-6Zastosowanie dodatków ziołowych dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu.2
T-W-7Zastosowanie dodatków ziołowych dla zwierząt przeznaczonych na tucz2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie prezentacji z wybranych zagadnień8
A-A-3Czytanie wskazanej literatury i przygotowanie do posemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń7
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów5
A-W-4Samodzielne studiowanie tematyki wykładów5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
S-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOP-S-O8.2_W01
Student zna możliwości zastosowania ziół w uzyskiwaniu wysokiej produkcyjności zwierzat gospodarskich
ZO_1A_W15R1A_W05C-1, C-2T-A-1, T-A-7, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOP-S-O8.2_U01
Student umie dobierać i rozpoznawać dodatki ziołowe mające zastosowanie w profilaktyce i produkcji zwierzęcej dla różnych grup wiekowych zwierząt gospodarskich
ZO_1A_U08, ZO_1A_U17, ZO_1A_U09R1A_U01, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U03, InzA_U05, InzA_U08C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOP-S-O8.2_K01
Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w produkcji zwierzęcej
ZO_1A_K03R1A_K03, R1A_K05, R1A_K06C-1, C-2T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOP-S-O8.2_W01
Student zna możliwości zastosowania ziół w uzyskiwaniu wysokiej produkcyjności zwierzat gospodarskich
2,0Student nie zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej
3,0Student w niewielkim zakresie zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej
3,5Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej
4,0Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej i rozumie ich rolę w utrzymaniu zwierząt
4,5Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej i rozumie ich rolę w utrzymaniu zdrowia i wysokiej produkcyjności zwierząt
5,0Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej i rozumie ich rolę w utrzymaniu zdrowia i wysokiej produkcyjności zwierząt oraz ochronie środowiska naturalnego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOP-S-O8.2_U01
Student umie dobierać i rozpoznawać dodatki ziołowe mające zastosowanie w profilaktyce i produkcji zwierzęcej dla różnych grup wiekowych zwierząt gospodarskich
2,0Student nie umie rozpoznawać i dobierać stosowanych dodatków ziołowych w produkcji zwierzęcej
3,0Student w niewielkim zakresie umie rozpoznawać i dobierać stosowane dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej
3,5Student umie rozpoznawać i dobierać najczęściej stosowane dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej
4,0Student umie rozpoznawać i dobierać najczęściej stosowane dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej w zależności od kierunku użytkowego zwierząt
4,5Student umie rozpoznawać i dobierać różne dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej w zależności od kierunku użytkowego zwierząt i potrafi wytłumaczyć celowość tych działań
5,0Student umie rozpoznawać i dobierać różne dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej w zależności od kierunku użytkowego, grupy wiekowej, gatunku zwierząt i potrafi wytłumaczyć celowość tych działań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOP-S-O8.2_K01
Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w produkcji zwierzęcej
2,0Student nie jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt
3,0Student jest w niewielkim zakresie otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt
3,5Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt
4,0Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt i rozumie celowość podejmowanych działań
4,5Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt i rozumie i potrafi wyjaśnić celowość podejmowanych działań
5,0Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt i bezbłędnie rozumie i potrafi wyjaśnić celowość podejmowanych działań

Literatura podstawowa

  1. Sadowska A., Rośliny lecznicze w weterynarii i zootechnice., SGGW. Warszawa. 2003., SGGW, 2003
  2. Przybylak Z., Poradnik uzdrawiających kuracji naturalnych., Zysk i S-ka, Poznań, 2005
  3. Borkowski B. i wsp. Rośliny lecznicze w fitoterapii. Poznań 2000., Rośliny lecznicze w fitoterapii., Instytut Roślin i Przetworów Zielarskich, Poznań, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Mrozikiewicz P.,M. red. naczelny, „Herba Polonica”–kwartalnik, IWNiRZ, Poznań, 2011
  2. Pawełek T. red. nacz., Panacea - Leki ziołowe Kwatralnik Centrum Fitoterapii w Gdańsku, www.panacea.pl, Gdańsk, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zioła w fitoterapii i żywieniu zwierząt gospodarskich i dzikożyjacych. Podział stymulatorów wzrostu w zależności od składu (pochodzenia) i działania2
T-A-2Fitoncydy jako alternatywa dla antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków2
T-A-3Antyseptyki natutralne jako alternatywa dla antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków2
T-A-4Kwasy organiczne i nieorganiczne jako alternatywa antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków.2
T-A-5Olejki eteryczne jako alternatywa antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków;2
T-A-6Zioła jako dodatki smakowe i zapachowe poprawiające użytkowość zwierząt gospodarskich2
T-A-7Zastosowanie ziół w profilaktyce zdrowia różnych gatunków zwierząt gospodarskich;2
T-A-8Podsumowanie i ocena zdobytej wiedzy na wykładach i ćwiczeniach1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia i znaczenie zastosowania ziół dla zwierząt gospodarskich. Rodzaje surowców zielarskich i zasady ich zbioru3
T-W-2Suszenie, pakowanie i przechowywanie surowców zielarskich przeznaczonych dla zwierząt2
T-W-3Postacie leków i dodatków ziołowych stosownych w zootechnice i weterynarii oraz sposoby ich przyrządzania2
T-W-4Stosowanie i dawkowanie leków i dodatków ziołowych dla zwierząt2
T-W-5Zastosowanie dodatków ziołowych dla młodych zwierząt rosnących2
T-W-6Zastosowanie dodatków ziołowych dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu.2
T-W-7Zastosowanie dodatków ziołowych dla zwierząt przeznaczonych na tucz2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie prezentacji z wybranych zagadnień8
A-A-3Czytanie wskazanej literatury i przygotowanie do posemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów5
A-W-4Samodzielne studiowanie tematyki wykładów5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOP-S-O8.2_W01Student zna możliwości zastosowania ziół w uzyskiwaniu wysokiej produkcyjności zwierzat gospodarskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W15zna podstawy profilaktyki i dietetyki weterynaryjnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu zwierząt.
C-2Zapoznanie z możliwością uzyskiwania zdrowej żywności i zdrowia zwierząt przy optymalizacji wskaźników produkcji zwierząt
Treści programoweT-A-1Zioła w fitoterapii i żywieniu zwierząt gospodarskich i dzikożyjacych. Podział stymulatorów wzrostu w zależności od składu (pochodzenia) i działania
T-A-7Zastosowanie ziół w profilaktyce zdrowia różnych gatunków zwierząt gospodarskich;
T-W-4Stosowanie i dawkowanie leków i dodatków ziołowych dla zwierząt
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
S-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej
3,0Student w niewielkim zakresie zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej
3,5Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej
4,0Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej i rozumie ich rolę w utrzymaniu zwierząt
4,5Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej i rozumie ich rolę w utrzymaniu zdrowia i wysokiej produkcyjności zwierząt
5,0Student zna możiwości zastoswania ziół w produkcji zwierzęcej i rozumie ich rolę w utrzymaniu zdrowia i wysokiej produkcyjności zwierząt oraz ochronie środowiska naturalnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOP-S-O8.2_U01Student umie dobierać i rozpoznawać dodatki ziołowe mające zastosowanie w profilaktyce i produkcji zwierzęcej dla różnych grup wiekowych zwierząt gospodarskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U08Rozumie zależności pomiędzy strukturą a funkcją na poziomie komórek, tkanek, pojedynczych organizmów oraz populacji
ZO_1A_U17Wykazuje umiejętność prawidłowego użytkowania zwierząt oraz stosuje podstawowe zasady ich hodowli
ZO_1A_U09Umie zastosować rutynowe techniki optymalizacji procesów wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu zwierząt.
C-2Zapoznanie z możliwością uzyskiwania zdrowej żywności i zdrowia zwierząt przy optymalizacji wskaźników produkcji zwierząt
Treści programoweT-A-2Fitoncydy jako alternatywa dla antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków
T-A-3Antyseptyki natutralne jako alternatywa dla antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków
T-A-4Kwasy organiczne i nieorganiczne jako alternatywa antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków.
T-A-5Olejki eteryczne jako alternatywa antybiotykowych stymulatorów wzrostu i kokcydiostatyków;
T-A-6Zioła jako dodatki smakowe i zapachowe poprawiające użytkowość zwierząt gospodarskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
S-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie rozpoznawać i dobierać stosowanych dodatków ziołowych w produkcji zwierzęcej
3,0Student w niewielkim zakresie umie rozpoznawać i dobierać stosowane dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej
3,5Student umie rozpoznawać i dobierać najczęściej stosowane dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej
4,0Student umie rozpoznawać i dobierać najczęściej stosowane dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej w zależności od kierunku użytkowego zwierząt
4,5Student umie rozpoznawać i dobierać różne dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej w zależności od kierunku użytkowego zwierząt i potrafi wytłumaczyć celowość tych działań
5,0Student umie rozpoznawać i dobierać różne dodatki ziołowe w produkcji zwierzęcej w zależności od kierunku użytkowego, grupy wiekowej, gatunku zwierząt i potrafi wytłumaczyć celowość tych działań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOP-S-O8.2_K01Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w produkcji zwierzęcej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K03prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacji, wynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu zwierząt.
C-2Zapoznanie z możliwością uzyskiwania zdrowej żywności i zdrowia zwierząt przy optymalizacji wskaźników produkcji zwierząt
Treści programoweT-W-4Stosowanie i dawkowanie leków i dodatków ziołowych dla zwierząt
T-W-3Postacie leków i dodatków ziołowych stosownych w zootechnice i weterynarii oraz sposoby ich przyrządzania
T-W-5Zastosowanie dodatków ziołowych dla młodych zwierząt rosnących
T-W-6Zastosowanie dodatków ziołowych dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu.
T-W-7Zastosowanie dodatków ziołowych dla zwierząt przeznaczonych na tucz
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt
3,0Student jest w niewielkim zakresie otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt
3,5Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt
4,0Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt i rozumie celowość podejmowanych działań
4,5Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt i rozumie i potrafi wyjaśnić celowość podejmowanych działań
5,0Student jest otwarty na poznawanie i wdrażanie technologii i technik wywierających wpływ na poprawę użytkowości zwierząt i bezbłędnie rozumie i potrafi wyjaśnić celowość podejmowanych działań