Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N3)

Sylabus przedmiotu Projektowanie zajęć:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Projektowanie zajęć
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone przedmioty humanistyczne i pedagogiczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie zdloości do projektowania kształcenia. Poznanie zasad planowania zajęć dydaktycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Konstruowanie i nowoczesne zastosowanie metod nauczania.3
T-W-2Formy dydaktyczne- pogadanka, dyskusja, wykład, gry dydaktyczne, "burza mózgów", metoda przypadków, metoda inscenizacji, metoda biograficzna, metody problemowe].4
T-W-3Metody kształcenia wg kompetencji i umiejętności studenta- metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacj, metody wspierające relacje interpersonalne, metody wspierające samokształcenie4
T-W-4Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć. Planowanie zajęć dydaktycznych. Metody sprawdzania osiągnięć studentów4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Samodzielne przygotowanie się do dyskusji na zadane tematy60
A-W-2uczestnictwo w zajęciach15
A-W-3Przygotowanie i przeprowadzenie zajęc przykładowych60
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia końcowego45
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aprobata przygotowania do dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
S-3Ocena podsumowująca: Akceptacja przygotowanych zajęć przykładowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A6_W01
Przygotowanie merytoryczne oraz metodyczno – dydaktycznye do zaplanowania i realizacji zajęć.
ZO_3A_W03C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A6_U01
Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć. Potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych
ZO_3A_U03C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A6_K01
Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam. Potrafi analizować sygnały werbalne i niewerbalne przychodzących od studentów w trakcie realizacji procesu nauczani. Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskieg
ZO_3A_K01C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_3A_D-S-A6_W01
Przygotowanie merytoryczne oraz metodyczno – dydaktycznye do zaplanowania i realizacji zajęć.
2,0
3,0Student potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_3A_D-S-A6_U01
Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć. Potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych
2,0
3,0Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_3A_D-S-A6_K01
Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam. Potrafi analizować sygnały werbalne i niewerbalne przychodzących od studentów w trakcie realizacji procesu nauczani. Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskieg
2,0
3,0Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, 2004
  2. R. Gagne, L. Briggs, W. Wager, , Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. M. Kostyra, A. Rosiak, Zajęcia dydaktyczne. Jak je prowadzić?, GWP, Gdańsk

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Konstruowanie i nowoczesne zastosowanie metod nauczania.3
T-W-2Formy dydaktyczne- pogadanka, dyskusja, wykład, gry dydaktyczne, "burza mózgów", metoda przypadków, metoda inscenizacji, metoda biograficzna, metody problemowe].4
T-W-3Metody kształcenia wg kompetencji i umiejętności studenta- metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacj, metody wspierające relacje interpersonalne, metody wspierające samokształcenie4
T-W-4Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć. Planowanie zajęć dydaktycznych. Metody sprawdzania osiągnięć studentów4
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Samodzielne przygotowanie się do dyskusji na zadane tematy60
A-W-2uczestnictwo w zajęciach15
A-W-3Przygotowanie i przeprowadzenie zajęc przykładowych60
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia końcowego45
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A6_W01Przygotowanie merytoryczne oraz metodyczno – dydaktycznye do zaplanowania i realizacji zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_W03ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjonowaniu organizmów żywych, zwłaszcza zwierząt hodowlanych; ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju zwierząt i prawach rządzących tymi procesami
Cel przedmiotuC-1Nabycie zdloości do projektowania kształcenia. Poznanie zasad planowania zajęć dydaktycznych.
Treści programoweT-W-2Formy dydaktyczne- pogadanka, dyskusja, wykład, gry dydaktyczne, "burza mózgów", metoda przypadków, metoda inscenizacji, metoda biograficzna, metody problemowe].
T-W-1Konstruowanie i nowoczesne zastosowanie metod nauczania.
T-W-3Metody kształcenia wg kompetencji i umiejętności studenta- metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacj, metody wspierające relacje interpersonalne, metody wspierające samokształcenie
T-W-4Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć. Planowanie zajęć dydaktycznych. Metody sprawdzania osiągnięć studentów
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aprobata przygotowania do dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A6_U01Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć. Potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_U03potrafi w sposób spójny i precyzyjny konstruować uzasadnienia różnorodnych zagadnień związanych z wykorzystaniem wiedzy przyrodniczej w praktyce
Cel przedmiotuC-1Nabycie zdloości do projektowania kształcenia. Poznanie zasad planowania zajęć dydaktycznych.
Treści programoweT-W-1Konstruowanie i nowoczesne zastosowanie metod nauczania.
T-W-3Metody kształcenia wg kompetencji i umiejętności studenta- metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacj, metody wspierające relacje interpersonalne, metody wspierające samokształcenie
T-W-4Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć. Planowanie zajęć dydaktycznych. Metody sprawdzania osiągnięć studentów
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Akceptacja przygotowanych zajęć przykładowych
S-1Ocena formująca: Aprobata przygotowania do dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A6_K01Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam. Potrafi analizować sygnały werbalne i niewerbalne przychodzących od studentów w trakcie realizacji procesu nauczani. Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskieg
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_K01ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, a jednocześnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, w powiązaniu z pogłębioną samooceną
Cel przedmiotuC-1Nabycie zdloości do projektowania kształcenia. Poznanie zasad planowania zajęć dydaktycznych.
Treści programoweT-W-2Formy dydaktyczne- pogadanka, dyskusja, wykład, gry dydaktyczne, "burza mózgów", metoda przypadków, metoda inscenizacji, metoda biograficzna, metody problemowe].
T-W-1Konstruowanie i nowoczesne zastosowanie metod nauczania.
T-W-3Metody kształcenia wg kompetencji i umiejętności studenta- metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacj, metody wspierające relacje interpersonalne, metody wspierające samokształcenie
T-W-4Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć. Planowanie zajęć dydaktycznych. Metody sprawdzania osiągnięć studentów
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Akceptacja przygotowanych zajęć przykładowych
S-1Ocena formująca: Aprobata przygotowania do dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam
3,5
4,0
4,5
5,0