Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Hodowla i chów zwierzą amatorskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hodowla i chów zwierzą amatorskich
Specjalność Agroturystyka
Jednostka prowadząca Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Sulik <Malgorzata.Sulik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 5 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy biologii zwierząt

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
C-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozród: charakterystyka biologiczna rozrodu zwierząt amatorskich.1
T-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.3
T-A-3zaliczenie ptrzedmiotu1
5
wykłady
T-W-1Biologia wybranych gatunków zwierząt amatorskich – pies, kot, fretka, szynszyla, królik, świnka morska, chomik, mysz, szczur.2
T-W-2Behawior zwierząt domowych: etogram zachowań, zachowanie socjalne zwierząt dorosłych i młodych, wpływ kastracji na zachowanie się zwierząt.1
T-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).2
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2samodzielne studiowanie tematyki zajęć7
A-A-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu8
30
wykłady
A-W-1udział studenta w wykładach15
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów7
A-W-3konsultacje2
A-W-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4film

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_W01
Studenat ma pogłębioną wiedzę oraz potrafi definiować potrzeby zwierząt utrzymywanych amatorsko
ZO_2A_W09R2A_W05InzA2_W01, InzA2_W04C-2, C-1T-A-2, T-A-1, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2
ZO_2A_null_W02
Student potrafi wybrać zwierzęta odpowiednie dla towarzystwa czlowieka i zapewnić im właściwą opiekę
C-2, C-1T-A-2, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_U01
Student posiada zdolność do analizowania zachowania i potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
ZO_2A_U11R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2, C-1T-A-2, T-W-2M-2, M-1, M-3S-1, S-2
ZO_2A_null_U02
student potrafi przygotować i analizować warunki dla utrzymania zwierząt amatorskich
C-2, C-1T-A-2, T-W-3M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_null_K01
student jest zdolny do udzielania informacji o utrzymaniu zwierząt amatorskich, wyraża swoją ocenę o sposobach utrzymania tych zwierząt
C-2, C-1T-A-2, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2
ZO_2A_null_K02
student nabywa postawę prozwierzęcą, postepuje zgodnie z zasadami etyki, ma świadomość potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
ZO_2A_K05R2A_K03, R2A_K04, R2A_K06, R2A_K08InzA2_K02C-2, C-1T-W-3, T-W-1M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_W01
Studenat ma pogłębioną wiedzę oraz potrafi definiować potrzeby zwierząt utrzymywanych amatorsko
2,0
3,0Student ma pogłębioną wiedzę oraz potrafi definiować potrzeby zwierząt utrzymywanych amatorsko
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_2A_null_W02
Student potrafi wybrać zwierzęta odpowiednie dla towarzystwa czlowieka i zapewnić im właściwą opiekę
2,0
3,0Student ma wiedzę na temat wyboru odpwoiedniegi zwierzęcia, które będzie towarzyszyło człowiekowi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_U01
Student posiada zdolność do analizowania zachowania i potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
2,0
3,0Student posiada zdolność do analizowania zachowania i potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_2A_null_U02
student potrafi przygotować i analizować warunki dla utrzymania zwierząt amatorskich
2,0
3,0Student umie przygotować oraz odpowiednio ocenić warunki dla utrzymania do trzech gatubkó zwierząt amatorskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_null_K01
student jest zdolny do udzielania informacji o utrzymaniu zwierząt amatorskich, wyraża swoją ocenę o sposobach utrzymania tych zwierząt
2,0
3,0Student jest zdolny do udzielania informacj o utzrymaniu zwierząt amatorskich
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_2A_null_K02
student nabywa postawę prozwierzęcą, postepuje zgodnie z zasadami etyki, ma świadomość potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
2,0
3,0student nabywa postawę prozwierzęcą, postępuje zgodnie z zasadami etyki, wykazuje świadomość potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bednarz M., Frindt A., Hodowla tchórzy, SGGW, Warszawa, 1991
  2. Dieker A., Steinkamp J., Królik miniaturowy, PWRiL, Warszawa, 1997
  3. Jarosz S., Rzewska E., Chów i hodowla. Szynszyle, PWRiL, Warszawa, 1996
  4. Johnny D. Hopkins, Geriatria i gerontologia psów i kotów, Galaktyka, Łódz, 2006
  5. Kaleta T., Fiszdon K., Wybrane zagadnienia z genetyki i zachowania sie psów, Wyd. SGGW, Warszawa, 1999
  6. Furmaga S., Choroby pasozytnicze zwierzat domowych, PWRiL, Warszawa, 1983

Literatura dodatkowa

  1. Sadowski B., Chmurzynski J., Biologiczne mechanizmy zachowania, PWN, Warszawa, 1989
  2. Kaleta T., Zachowanie sie zwierzat. Zarys problematyki, Wyd. SGGW, Warszawa, 2007
  3. Rugaas T., Sygnały uspokajajace, Galaktyka, 2005
  4. Anusz. K., Przedłuz zycie swojemu psu, Galaktyka, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozród: charakterystyka biologiczna rozrodu zwierząt amatorskich.1
T-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.3
T-A-3zaliczenie ptrzedmiotu1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Biologia wybranych gatunków zwierząt amatorskich – pies, kot, fretka, szynszyla, królik, świnka morska, chomik, mysz, szczur.2
T-W-2Behawior zwierząt domowych: etogram zachowań, zachowanie socjalne zwierząt dorosłych i młodych, wpływ kastracji na zachowanie się zwierząt.1
T-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).2
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2samodzielne studiowanie tematyki zajęć7
A-A-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział studenta w wykładach15
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów7
A-W-3konsultacje2
A-W-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_W01Studenat ma pogłębioną wiedzę oraz potrafi definiować potrzeby zwierząt utrzymywanych amatorsko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
Treści programoweT-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.
T-A-1Rozród: charakterystyka biologiczna rozrodu zwierząt amatorskich.
T-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).
T-W-1Biologia wybranych gatunków zwierząt amatorskich – pies, kot, fretka, szynszyla, królik, świnka morska, chomik, mysz, szczur.
T-W-2Behawior zwierząt domowych: etogram zachowań, zachowanie socjalne zwierząt dorosłych i młodych, wpływ kastracji na zachowanie się zwierząt.
Metody nauczaniaM-4film
M-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma pogłębioną wiedzę oraz potrafi definiować potrzeby zwierząt utrzymywanych amatorsko
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_W02Student potrafi wybrać zwierzęta odpowiednie dla towarzystwa czlowieka i zapewnić im właściwą opiekę
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
Treści programoweT-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.
T-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).
T-W-1Biologia wybranych gatunków zwierząt amatorskich – pies, kot, fretka, szynszyla, królik, świnka morska, chomik, mysz, szczur.
T-W-2Behawior zwierząt domowych: etogram zachowań, zachowanie socjalne zwierząt dorosłych i młodych, wpływ kastracji na zachowanie się zwierząt.
Metody nauczaniaM-4film
M-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę na temat wyboru odpwoiedniegi zwierzęcia, które będzie towarzyszyło człowiekowi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_U01Student posiada zdolność do analizowania zachowania i potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U11Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
Treści programoweT-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.
T-W-2Behawior zwierząt domowych: etogram zachowań, zachowanie socjalne zwierząt dorosłych i młodych, wpływ kastracji na zachowanie się zwierząt.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada zdolność do analizowania zachowania i potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_U02student potrafi przygotować i analizować warunki dla utrzymania zwierząt amatorskich
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
Treści programoweT-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.
T-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).
Metody nauczaniaM-4film
M-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie przygotować oraz odpowiednio ocenić warunki dla utrzymania do trzech gatubkó zwierząt amatorskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_K01student jest zdolny do udzielania informacji o utrzymaniu zwierząt amatorskich, wyraża swoją ocenę o sposobach utrzymania tych zwierząt
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
Treści programoweT-A-2Utrzymanie w warunkach domowych: rodzaje klatek, oswajanie, pielęgnacja: prawidłowe chwytanie i noszenie, przycinanie pazurków, pielęgnowanie futerka, pasze stosowane w żywieniu, postępowanie ze zwierzętami.
T-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).
T-W-1Biologia wybranych gatunków zwierząt amatorskich – pies, kot, fretka, szynszyla, królik, świnka morska, chomik, mysz, szczur.
T-W-2Behawior zwierząt domowych: etogram zachowań, zachowanie socjalne zwierząt dorosłych i młodych, wpływ kastracji na zachowanie się zwierząt.
Metody nauczaniaM-4film
M-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest zdolny do udzielania informacj o utzrymaniu zwierząt amatorskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_null_K02student nabywa postawę prozwierzęcą, postepuje zgodnie z zasadami etyki, ma świadomość potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz organizować proces produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2nabycie umiejętności organizacji i opieki nad zwierzetami
C-1kształcenie wrażliwości społecznej dla utrzymywanych przez czlowieka zwierząt
Treści programoweT-W-3Biologiczne podstawy utrzymania zwierząt w warunkach domowych (wymagania w zakresie pomieszczeń, klatek itp. oraz rekcji fizyczno – psychicznych zwierząt na warunki utrzymania).
T-W-1Biologia wybranych gatunków zwierząt amatorskich – pies, kot, fretka, szynszyla, królik, świnka morska, chomik, mysz, szczur.
Metody nauczaniaM-4film
M-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdenie zasobu wiedzy na początku prowadzonych zajęć
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student nabywa postawę prozwierzęcą, postępuje zgodnie z zasadami etyki, wykazuje świadomość potrzeb zwierząt utrzymywanych amatorsko
3,5
4,0
4,5
5,0