Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji roślinnej

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność Biotechnologia w produkcji roślinnej
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zagadnienia chemiczne4
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne4
T-L-3Atomy2
T-L-4Organizmy żywe2
T-L-5Rozmnażanie roślin2
T-L-6Fotosynteza2
T-L-7Rozmnażanie człowieka2
T-L-8Choroby genetyczne2
T-L-9Żywienie. GMO2
T-L-10Zdrowie i higiena pracy2
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste2
T-L-12Układ krążenia2
T-L-13Układ trawienny2
30
laboratoria
T-L-1Układ oddechowy2
T-L-2Układ wydalniczy2
T-L-3Układ kostny2
T-L-4Koordynacja2
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska4
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_null_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BT_2A_W05R2A_W02C-1T-L-6, T-L-10, T-L-12, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-11, T-L-9, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6M-5, M-3, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_null_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-1T-L-6, T-L-10, T-L-12, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-11, T-L-9, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6M-3, M-2, M-4, M-6, M-1S-1
BT_2A_null_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BT_2A_U03R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-2T-L-6, T-L-10, T-L-12, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-11, T-L-9, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6M-5, M-1S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_null_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BT_2A_K01, BT_2A_K07R2A_K01, R2A_K07InzA2_K02C-2T-L-6, T-L-10, T-L-12, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-11, T-L-9, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_null_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_null_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BT_2A_null_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_null_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. G. Baranowski, UNIWERSYTECKI SŁOWNIK TEMATYCZNY JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Kanion, 2005
  2. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. ANGIELSKO-POLSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1995
  3. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Duden/Oxford, SŁOWNIK OBRAZKOWY ANGIELSKO-POLSKI, Wiedza Powszechna, 1994
  5. A.Maley, SHORT AND SWEET, Penguin Books, 1995
  6. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011
  7. P. Słomski, PODRĘCZNY SŁOWNIK MEDYCYNY. ANGIELSKO-POLSKI. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Lekarskie, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zagadnienia chemiczne4
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne4
T-L-3Atomy2
T-L-4Organizmy żywe2
T-L-5Rozmnażanie roślin2
T-L-6Fotosynteza2
T-L-7Rozmnażanie człowieka2
T-L-8Choroby genetyczne2
T-L-9Żywienie. GMO2
T-L-10Zdrowie i higiena pracy2
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste2
T-L-12Układ krążenia2
T-L-13Układ trawienny2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Układ oddechowy2
T-L-2Układ wydalniczy2
T-L-3Układ kostny2
T-L-4Koordynacja2
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska4
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W05wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2+ rozszerzoną o słownictwo fachowe w zakresie biotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-6Fotosynteza
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-13Układ trawienny
T-L-1Układ oddechowy
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-4Koordynacja
T-L-3Układ kostny
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-6Fotosynteza
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-13Układ trawienny
T-L-1Układ oddechowy
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-4Koordynacja
T-L-3Układ kostny
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-6Fotosynteza
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-13Układ trawienny
T-L-1Układ oddechowy
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-4Koordynacja
T-L-3Układ kostny
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej, ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
BT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-6Fotosynteza
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-13Układ trawienny
T-L-1Układ oddechowy
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-4Koordynacja
T-L-3Układ kostny
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0