Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji roślinnej
Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium magisterskie | ||
Specjalność | Biotechnologia w produkcji roślinnej | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Danuta Czernomysy-Furowicz <Danuta.Czernomysy-Furowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
W-2 | Umiejętność edytowania tekstu |
W-3 | Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w biotechnologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych. | 3 |
T-S-2 | Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy. | 3 |
T-S-3 | Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia. | 3 |
T-S-4 | Analiza tekstu wzorcowego. | 3 |
T-S-5 | Technika pisania pracy w edytorze tekstu. | 3 |
T-S-6 | Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne. | 3 |
T-S-7 | Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne). | 3 |
T-S-8 | Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu. | 4 |
T-S-9 | Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-S-2 | Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych. | 30 |
A-S-3 | Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstepna ocena zebranego materiału źródłowego. | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-A5_W01 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody | BT_2A_W08 | R2A_W04 | InzA2_W02 | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1 | S-1 |
BT_2A_BTR-S-A5_W02 Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej | BT_2A_W11 | R2A_W05, R2A_W09 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-A5_U01 W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej. | BT_2A_U05, BT_2A_U09 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09 | InzA2_U01, InzA2_U05, InzA2_U08 | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1 | S-1 |
BT_2A_BTR-S-A5_U02 W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania | BT_2A_U02 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04 | InzA2_U01, InzA2_U02 | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-A5_K01 Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej | BT_2A_K02 | R2A_K04, R2A_K05 | InzA2_K01 | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1 | S-1 |
BT_2A_BTR-S-A5_K02 Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną | BT_2A_K04 | R2A_K02, R2A_K03 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-A5_W01 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BT_2A_BTR-S-A5_W02 Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-A5_U01 W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej. | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BT_2A_BTR-S-A5_U02 W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-A5_K01 Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
BT_2A_BTR-S-A5_K02 Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną | 2,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
3,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
3,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
4,5 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora | |
5,0 | Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Pilitechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
Literatura dodatkowa
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969