Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BL_2A_BLR-S-D4_U01 | Potrafi praktycznie rozpoznawać gatunki roślin jednoliściennych i wykonywać zdjęcia florystyczne w różnych warunkach siedliskowych i je charakteryzować. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BL_2A_U10 | posiada umiejętności prowadzenia monitoringu środowiskowego, opisuje zależności między organizmami a środowiskiem, rozumie zróżnicowanie, występowania oraz wpływ mikroorganizmów na zwierzęta, ludzi i rośliny, rozumienia zasady funkcjonowania żywych organizmów na poszczególnych poziomach ich organizacji, ocenia zjawiska zachodzące w środowisku; |
---|
BL_2A_U12 | rozumie procesy ekologiczne z udziałem roślinności i środowiska ich występowania, wykorzystuje prawa przyrody w technologiach produkcji, określa wymagania jakościowe dla roślin, analizuje strukturę i funkcję organizmu w zależności od poziomu jego organizacji i warunków bytowania; |
BL_2A_U13 | interpretuje zagrożenia spowodowanych działalnością człowieka (przemysłem, urbanizacją, rolnictwem); wykorzystuje wiedzę ekologiczną w ocenie stanu środowiska; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P2A_U01 | stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
P2A_U02 | biegle wykorzystuje literaturę naukową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim; czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim |
P2A_U03 | wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych |
P2A_U04 | planuje i wykonuje zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego |
P2A_U06 | zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności rozpoznawania gatunków roślin i charakteryzowania zbiorowiak roślin z udziałem gatunków jednoliściennych występujących w różnych zbiorowiskach roślinnych. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Poznanie różnic w budowie morfologicznej między roślinami jednoliściennyymi a dwuliściennymi. Różnice w budowie morfologicznej i właściwościach biologicznych między trawami a turzycami, sitami a wełniankami. Cech morfologiczne jako kryterium przy rozpoznawaniu gatunków roślin jednoliściennych w stanie bezkwiatostanowym i kwiatostanowym. Zasady wykonywania i charakteryzowania zdjęć florystycznych. |
---|
T-W-1 | Rola gatunków roślin jednoliściennych w zależności od ich geograficznego rozmieszczenia. Funkcje zbiorowisk roślinnych z udziałem roślin jednoliściennych w zależności od warunków siedliskowych. Charakterystyka zbiorowisk roślinnych z udziałem roślin jednoliściennych. Wpływ warunków siedliskowych na powszechność występowania gatunków roślin jednoliściennych. Cechy morfologiczne i biologiczne roślin jednoliściennych mające wpływ na architekturę zbiorowisk. Rola roślin jednoliściennych na terenach o różnym poziomie antropogenizacji. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi rozpoznawać podstawowych gatunków roślin jednoliściennych. |
3,0 | Potrafi rozpoznać ustaloną liczbę gatunki roślin jednoliściennych w stanie kwiatostanowym. |
3,5 | Potrafi rozpoznawać rozszerzoną liczbę gatunków roślin jednoliściennych w stanie kwiatostanowym |
4,0 | Potrafi rozpoznawać ustaloną liczbę gatujnków roślin jednoliściennych w stanie bezkwiatostanowym. |
4,5 | Potrafi rozpoznawać rozszerzoną liczbę gatunków roślin jednoliściennych w stanie bezkwiatostanowym |
5,0 | Potrafi rozpoznać i określić wartość gospodarczą u większości gatunków roślin jednoliściennych. |