Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (N1)
specjalność: Bezpieczeństwo żywności

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa (licencjacka):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa (licencjacka)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 8,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania tekstu
W-3Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w biologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach10
A-PD-2Analiza piśmiennictwa wskazanego przez promotora30
A-PD-3Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www30
A-PD-4Statystyczne opracowywanie wyników badań20
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej50
A-PD-6Nanoszenie poprawek20
A-PD-7Przygotowywanie pracy do druku30
A-PD-8Przygotowywanie się do egzaminu licencjackiego i obrony pracy dyplomowej50
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-C28_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
BL_1A_W26P1A_W10C-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-C28_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
BL_1A_U11P1A_U02, P1A_U10, P1A_U12C-1M-1S-2, S-1
BL_1A_BL-S-C28_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
BL_1A_U11P1A_U02, P1A_U10, P1A_U12C-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-C28_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
BL_1A_K05, BL_1A_K01P1A_K01, P1A_K04, P1A_K05, P1A_K07C-1M-1S-1
BL_1A_BL-S-C28_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
BL_1A_K05P1A_K01, P1A_K05, P1A_K07C-1M-1S-1

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach10
A-PD-2Analiza piśmiennictwa wskazanego przez promotora30
A-PD-3Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www30
A-PD-4Statystyczne opracowywanie wyników badań20
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej50
A-PD-6Nanoszenie poprawek20
A-PD-7Przygotowywanie pracy do druku30
A-PD-8Przygotowywanie się do egzaminu licencjackiego i obrony pracy dyplomowej50
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C28_W01Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_W26potrafi dobrać i opracować materiał źródłowy niezbędny do napisania zarówno prezentacji jak i pracy dyplomowej w obszarze nauk przyrodniczych, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C28_U01Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_U11potrafi poszukiwać i gromadzić materiały dotyczące zagadnień problemowych, w tym związanych z realizacją tematu pracy dyplomowej oraz dokonywać ich selekcji pod kątem wartości merytorycznej. Nabywa umiejętności dotyczących wyboru i określania celu pracy, problemów badawczych, opracowania i zaprezentowania swoich wniosków na szerszym forum. Nabywa umiejętności redagowania tekstu pod względem edytorskim, korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym na poziomie B2
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U02rozumie literaturę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C28_U02Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_U11potrafi poszukiwać i gromadzić materiały dotyczące zagadnień problemowych, w tym związanych z realizacją tematu pracy dyplomowej oraz dokonywać ich selekcji pod kątem wartości merytorycznej. Nabywa umiejętności dotyczących wyboru i określania celu pracy, problemów badawczych, opracowania i zaprezentowania swoich wniosków na szerszym forum. Nabywa umiejętności redagowania tekstu pod względem edytorskim, korzysta na poziomie podstawowym z literatury w języku obcym na poziomie B2
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U02rozumie literaturę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P1A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C28_K01Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K05ma otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne naukowe źródła informacji
BL_1A_K01wykazuje zrozumienie podstawowych procesów i zjawisk biologicznych oraz przekonanie o ich empirycznej poznawalności w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-C28_K02Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K05ma otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji