Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Warsztaty dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bioinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Warsztaty dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać poszerzona wiedzę z zakresu tematyki jego pracy inzynierskiej |
W-2 | Student powinien posiadać umiejetności wykonywania ogólnych czynności laboratoryjnych oraz posługiwania się podstawowym sprzętem i aparatura laboratoryjną. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Realizacja części założen metodycznych i analitycznych projektu pracy inzynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ustalenie planu pozyskania materiału (w tym biologicznego) do analiz. | 2 |
T-L-2 | Prezentacja i omówienie metod analitycznych i aparatury, nauka wykonywana analiz na materiale nie objetym projektem w celu weryfiakcji precyzji i dokładności. | 4 |
T-L-3 | Realizacja projektu badawczego, w tym analizy laboratoryjne materiału biologicznego wykonywane pod kontrolą opiekuna. | 14 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestniczenie w zajęciach. | 20 |
A-L-2 | Saodzielne zapoznanie się z meodyką i metodami projektu | 6 |
A-L-3 | Praca własna studenta ściśle zwiazana z realizacją projektu | 25 |
A-L-4 | Zestawianie, naliza matematyczna i statystyczne wyników | 9 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Opis, instrukcja, pokaz |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna i problemowa, burza mózgów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów studenta stopnia realizacji jego pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BIB-S-A2_W01 Student ma ogólną wiedzę z przedmiotu obejmujacego swym zakresem temat jego pracy inżynierskiej, a poszerzoną z tematyki ścisle zwiazanej z tym tematem. | BI_1A_W20 | P1A_W07, P1A_W10, T1A_W07, T1A_W10 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1 |
BI_1A_BIB-S-A2_W02 Student zna i charakteryzuje materiał i metody analityczne i statystyczne wykorzystane w realizacji swej pracy inzynierskiej | BI_1A_W01 | P1A_W03, P1A_W06, T1A_W01, T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BIB-S-A2_U01 Student umie zaplanowac i przestrzegać terminow czasowych realizacji poszczególnych etapów swej pracy dyplomowej oraz wykonać wybrane analizy laboratoryjne i statystyczne materiału ujetedo w projekcie swej pracy inzynierskiej. | BI_1A_U20 | P1A_U04, P1A_U06, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U11, T1A_U12 | InzA_U04, InzA_U07 | C-1 | — | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BIB-S-A2_K01 Student ma świadomość znaczenia precyzji, dokładności i ściłego przestrzegania procedury analiz dla wiarygodności naukowej otrzymanych wynikow, a tym samym swej pracy naukowej. | BI_1A_K01, BI_1A_K04 | P1A_K02, P1A_K03, P1A_K04, P1A_K06, P1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BIB-S-A2_W01 Student ma ogólną wiedzę z przedmiotu obejmujacego swym zakresem temat jego pracy inżynierskiej, a poszerzoną z tematyki ścisle zwiazanej z tym tematem. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowa, ale mocno ogólną wiedzę z przedmiotu obejmujacego swym zakresem temat jego pracy inżynierskiej. W zakresie tematyki związanej sciśle z tematem pracy, jego wiedza jedynie w niewielkim stopniuu przewyższa wykazywaną przez większość studentów kończących studia I stopnia na tym kierunku. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BI_1A_BIB-S-A2_W02 Student zna i charakteryzuje materiał i metody analityczne i statystyczne wykorzystane w realizacji swej pracy inzynierskiej | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie zna i charakteryzuje materiał i metody analityczne i statystyczne wykorzystane w realizacji swej pracy inzynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BIB-S-A2_U01 Student umie zaplanowac i przestrzegać terminow czasowych realizacji poszczególnych etapów swej pracy dyplomowej oraz wykonać wybrane analizy laboratoryjne i statystyczne materiału ujetedo w projekcie swej pracy inzynierskiej. | 2,0 | |
3,0 | Student w sposób przeciętny umie zaplanować i przestrzegać terminów czasowych realizacji poszczególnych etapów swej pracy dyplomowej oraz wykonać wybrane analizy laboratoryjne i statystyczne materiału ujętego w projekcie swej pracy inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BIB-S-A2_K01 Student ma świadomość znaczenia precyzji, dokładności i ściłego przestrzegania procedury analiz dla wiarygodności naukowej otrzymanych wynikow, a tym samym swej pracy naukowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma przeciętną świadomość znaczenia precyzji, dokładności i ściłego przestrzegania procedury analiz dla wiarygodności naukowej otrzymanych wynikow, a tym samym swej pracy naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |