Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_C01-16a_K02 | Student zrozumie powagę problemów związanych z wykorzystaniem i ochrona wód. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
KOS_2A_K08 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Student osiągnie wiedzę związaną z problemami ujęcia, dostarczenia i wykorzystania wody przez różne jednostki. |
---|
C-2 | Osiągnie umiejętności pozwalającą zrozumieć zasady obliczeń technicznych instalacji wodociągowych. |
Treści programowe | T-W-1 | Rodzaje wody i lodu. Zasoby wody. |
---|
T-W-2 | Zaopotrzebowanie na wodę (dane). Obieg wody stworzony przez człowieka. Zużycie wody (klasy komfortu mieszkań, normy zużycia wody). |
T-W-3 | Rozpoznanie zasobów wodnych . Ujęcie wody (opadowe. powierzchniowe płynące i stojące,wody podziemne). Zapotrzebowanie wody jednostki osiedleńczej. Wskaźniki. |
T-W-4 | Oczyszczanie i uzdatnianie wody. Zbiorniki wodociągowe. |
T-W-5 | Sieci wodociągowe (promienista, obwodowa, mieszana). Dostarczenie wody do odbiorcy. Schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej. |
T-W-6 | Projektowanie sieci wodociągowej. Trasowanie sieci. Obliczenie przepływów. Ustalenie rozbiorów odcinkowych i węzłowych. Założenie. Zasady obliczeń hydraulicznych. |
T-W-7 | Zabezpieczenie urządzeń wody użytkowej. |
T-W-8 | Pompownie wodociagowe (klasyfikacje, charakterystyki, dobór, instalacje). Opory przepływu. Rurociągi, armatura i osprzęt. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzianu na zakończenie semestru o treści teoretycznej i obliczeniowej. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą zrozumieć pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą zrozumieć pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej. |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą zrozumieć pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą zrozumieć pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą zrozumieć pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą zrozumieć pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynieryjnej; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |