Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_C01-08_U01 | powinien umieć przeprowadziś podstawowe obliczenia i dobrać, odpowiednie do zadanego zapylaenia, urządzenie odpylające |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
KOS_2A_U22 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | zpoznanie studentów z włsnościami pyłów, metodami odpylania i urządzeniami odpylającymi |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Źródła powstawania pyłów i ich oddziaływanie na środowisko naturalne. Podział aerozoli i metod odpylania. Podstawowe własności ziarna pyłu i warstwy pyłu. Wielkości charakteryzujące odpylacze. Ruch ziaren pyłu w gazie. |
---|
T-W-2 | Odpylanie grawitacyjne - komory osadcze, komory Howarda - działanie, podstawowe typy, obliczenia, zastosowanie. |
T-W-3 | Rozdział bezwładnościowy pyłów. |
T-W-4 | Separacja odśrodkowa pyłów - cyklony, cyklony przeciwbieżne, baterie cyklonów i multicyklony - zasada działania, rozkłady prędkości, zastosowanie przemysłowe, charakterystyczne wymiary i ich obliczanie. |
T-W-5 | Filtracja zapylonych gazów. Mechanizm działania filtrów suchych. Materiały filtracyjne, budowa i zasada działania filtrów tkaninowych. |
T-W-6 | Elektrofiltry - działanie, budowa i zastosowanie przemysłowe. Porównanie metod filtracyjnych i podstawy doboru filtrów. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zaliczenia pisemne cząstkowe ćwiczeń audytoryjnych w semestrze |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie umie przeprowadzić podstawowych obliczeń i dokonać doboru odpowiedniego do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające |
3,0 | umie przeprowadzić podstawowye obliczenia i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające |
3,5 | umie przeprowadzić obliczenia i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające |
4,0 | umie przeprowadzić obliczenia i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające oraz uzasadnić wybór |
4,5 | umie przeprowadzić obliczenia rozszerzone i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające oraz uzasadnić wybór |
5,0 | umie przeprowadzić obliczenia rozszerzone i potrafi dokonać doboru odpowiedniego, do zadanego zapylaenia, urządzeniago odpylające oraz uzasadnić wybór i zaproponować inne rozwiązanie problemu |