Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy transportowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy transportowe
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 10 1,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 1,00,29zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień szeroko rozumianej problematyki systemów transportowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Źródła potrzeb transportowych i postulaty w stosunku do transportu2
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych3
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej4
T-A-4zaliczenie ćwiczeń1
10
projekty
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych3
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych3
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych3
T-P-4zaliczenie ćwiczeń projektowych1
10
wykłady
T-W-1Transport jako system wielogałęziowy, funkcje systemu transportowego1
T-W-2Funkcje systemu transportowego1
T-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedury i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układanie w stosy, sztauowanie, blokowanie i klinowanie);1
T-W-4Przesłanki integracji transportu1
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy konbtenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.1
T-W-6Procesy integracyjne w transporcie lądowo-morskim1
T-W-7Korytarze transportowe jako przykład integracji systemów transportowych2
T-W-8Umowy międzynarodowe w transporcie drogowym1
T-W-9Prawo Unii Europejskiej dotyczące transportu drogowego2
T-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych1
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)1
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych10
A-A-2Studiowanie literatury10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych10
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia10
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-04_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji zintegrowanych procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W08T2A_W03, T2A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TR_2A_D1-04_W02
Student zna techniki składowania ładunkow i ich i transportu
TR_2A_W13T2A_W04, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-04_U01
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U15T2A_U17InzA2_U06C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TR_2A_D1-04_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem zintegrowanym istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty i systemy
TR_2A_U13T2A_U15InzA2_U05C-1T-W-5, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TR_2A_D1-04_U03
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich zadań transportowych , integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
TR_2A_U11T2A_U10InzA2_U03C-1T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TR_2A_D1-04_U04
Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania dotyczącego zintegrowanego transportu i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów
TR_2A_U12T2A_U13C-1T-A-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-04_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania transportu zintegrowanego, w tym jego wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1T-W-3, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TR_2A_D1-04_K02
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zintegrowanym zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_2A_K08T2A_K02, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01C-1T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-04_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji zintegrowanych procesów transportowych, w tym ich modelowania
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
TR_2A_D1-04_W02
Student zna techniki składowania ładunkow i ich i transportu
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-04_U01
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-04_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem zintegrowanym istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty i systemy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-04_U03
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich zadań transportowych , integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-04_U04
Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania dotyczącego zintegrowanego transportu i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3 - Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-04_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania transportu zintegrowanego, w tym jego wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
TR_2A_D1-04_K02
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zintegrowanym zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Najder J., Marciniak D., Przewozy intermodalne w handlu międzynarodowym, Warszawa, 1995
  2. Liberadzki B., Mindur L., Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego w Polsce, Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Warszawa -Radom, 2007
  3. Szwankowski S., Lądowo-morskie łańcuchy transportowe, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 1998
  4. Praca zbiorowa, Certyfikat kompetencjii zawodowych - Podręcznik przewoźnika drogowego, Biblioteka Akademii Transportu i Przedsiębiorczości, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Źródła potrzeb transportowych i postulaty w stosunku do transportu2
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych3
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej4
T-A-4zaliczenie ćwiczeń1
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych3
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych3
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych3
T-P-4zaliczenie ćwiczeń projektowych1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Transport jako system wielogałęziowy, funkcje systemu transportowego1
T-W-2Funkcje systemu transportowego1
T-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedury i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układanie w stosy, sztauowanie, blokowanie i klinowanie);1
T-W-4Przesłanki integracji transportu1
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy konbtenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.1
T-W-6Procesy integracyjne w transporcie lądowo-morskim1
T-W-7Korytarze transportowe jako przykład integracji systemów transportowych2
T-W-8Umowy międzynarodowe w transporcie drogowym1
T-W-9Prawo Unii Europejskiej dotyczące transportu drogowego2
T-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych1
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)1
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych10
A-A-2Studiowanie literatury10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych10
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji zintegrowanych procesów transportowych, w tym ich modelowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-W-1Transport jako system wielogałęziowy, funkcje systemu transportowego
T-W-2Funkcje systemu transportowego
T-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedury i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układanie w stosy, sztauowanie, blokowanie i klinowanie);
T-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy konbtenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.
T-W-6Procesy integracyjne w transporcie lądowo-morskim
T-W-7Korytarze transportowe jako przykład integracji systemów transportowych
T-W-8Umowy międzynarodowe w transporcie drogowym
T-W-9Prawo Unii Europejskiej dotyczące transportu drogowego
T-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych
T-A-1Źródła potrzeb transportowych i postulaty w stosunku do transportu
T-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_W02Student zna techniki składowania ładunkow i ich i transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_U01Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_U02Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem zintegrowanym istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty i systemy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-W-5Transport intermodalny w przewozach miedzynarodowych; przewozy konbtenerowe, przewozy szynowo-drogowe, przewozy lądowo-promowe, różne typy urządzeń do transportu i rozładunku, procedury dotyczące załadunku i rozładunku rzeczy, techniki transportu kombinowanego piggy-back oraz techniki przeładunku pionowego i poziomego.
T-P-1Zintegrowany system przewozów kontenerowych
T-P-2Zintegrowany system przewozów szynowo-drogowych
T-P-3Zintegrowany system przewozów lądowo-promowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_U03Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich zadań transportowych , integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-W-10Umowy bilateralne w przewozach drogowych
T-W-11Porozumienie EKMT (CEMT)
T-W-12Konwencje międzynarodowe dotyczące przewozów drogowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_U04Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania dotyczącego zintegrowanego transportu i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3 - Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania transportu zintegrowanego, w tym jego wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-W-3Uregulowania i obowiązki wynikające z Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR); typy urządzeń do transportu i rozładunku (skrzynie ładunkowe, kontenery, palety itd.); wprowadzanie procedury i wydawanie poleceń dotyczących załadunku i rozładunku rzeczy (rozmieszczenia ładunku, układanie w stosy, sztauowanie, blokowanie i klinowanie);
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-04_K02Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zintegrowanym zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Organizowanie przewozu ładunków w transporcie kombinowanym/intermodalnym w relacjach międzynarodowych
Treści programoweT-A-2Formy organizacyjne występujące w przewozach intermodalnych
T-A-3Problemy dostosowawcze poszczególnych gałęzi transportu do wymogów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (test) z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli