Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N1)

Sylabus przedmiotu Eksploatacja środków transportu lądowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja środków transportu lądowego
Specjalność Zintegrowany transport wodny i lądowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości dotyczące środków transportu lądowego i podstaw eksploatacji technicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji środków transportu lądowego.
C-2Umiejętność określania uwarunkowań eksploatacyjnych środków transportu lądowego, w tym prawnych i ekonomicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka i klasyfikacja środków transportu lądowego.1
T-W-2Właściwości funkcjonalne oraz podstawowe parametry techniczne i eksploatacyjne środków transportu kolejowego i samochodowego.2
T-W-3Budowa i działanie pojazdów kołowych i szynowych.1
T-W-4Rodzaje, budowa i działanie środków transportu miejskiego i aglomeracyjnego.1
T-W-5Podstawowe zasady projektowania, organizacji i technologii procesów przewozu ładunków środkami transportu lądowego.1
T-W-6Dobór środków transportu lądowego do zadań przewozowych.1
T-W-7Standaryzacja i unifikacja w budowie środków transportu lądowego.1
T-W-8Dokumentacja przewozowa. Aspekty ekonomiczne eksploatacji środków transportu samochodowego i kolejowego.1
T-W-9Zaliczenie1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictow w zajęciach10
A-W-2Studiowanie litertury i czasopism fachowych30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajęce: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-05_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji środków transportu lądowego
TR_1A_W05, TR_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W08InzA_W03C-2T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1
TR_1A_D1-05_W02
Student ma wiedzę dotyczącą projektowania, budowy i zastosowania środków transportu lądowego oraz zna podstawy ich bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji, rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia, także zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie lądowym
TR_1A_W07, TR_1A_W10, TR_1A_W13, TR_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-05_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych właściwie dobranych źródeł w zakresie eksploatacji środków transportu lądowego
TR_1A_U01T1A_U01C-1, C-2T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-05_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji środków transportu lądowego
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
TR_1A_D1-05_W02
Student ma wiedzę dotyczącą projektowania, budowy i zastosowania środków transportu lądowego oraz zna podstawy ich bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji, rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia, także zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie lądowym
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-05_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych właściwie dobranych źródeł w zakresie eksploatacji środków transportu lądowego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia
3,0Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia
3,5Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz o średnim poziomie trudności
4,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją na poziomie zawansowanym
4,5Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją, Ponadto potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach i uzasadniać swoją opinię
5,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, przedstawić wnioski i samodzielnie uzasadniać dokonany wybór, a także zaproponować pewne modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A., Technika transportu kolejowego, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2004
  2. Nowosielski L., Organizacja przewozów kolejowych, Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 1999
  3. Mendyk E., Ekonomika i organizacja transportu, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2002
  4. Dyr. T., Techniki transportowe, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 1997
  5. Prochowski L., Żuchowski A., Pojazdy samochodowe – samochody ciężarowe i autobusy., WKŁ, Warszawa 2004, 2011
  6. Rychter T., Budowa pojazdów samochodowych., WSiP, Warszawa, 1999

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka i klasyfikacja środków transportu lądowego.1
T-W-2Właściwości funkcjonalne oraz podstawowe parametry techniczne i eksploatacyjne środków transportu kolejowego i samochodowego.2
T-W-3Budowa i działanie pojazdów kołowych i szynowych.1
T-W-4Rodzaje, budowa i działanie środków transportu miejskiego i aglomeracyjnego.1
T-W-5Podstawowe zasady projektowania, organizacji i technologii procesów przewozu ładunków środkami transportu lądowego.1
T-W-6Dobór środków transportu lądowego do zadań przewozowych.1
T-W-7Standaryzacja i unifikacja w budowie środków transportu lądowego.1
T-W-8Dokumentacja przewozowa. Aspekty ekonomiczne eksploatacji środków transportu samochodowego i kolejowego.1
T-W-9Zaliczenie1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictow w zajęciach10
A-W-2Studiowanie litertury i czasopism fachowych30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-05_W01Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze eksploatacji środków transportu lądowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W05ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu
TR_1A_W14ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność określania uwarunkowań eksploatacyjnych środków transportu lądowego, w tym prawnych i ekonomicznych.
Treści programoweT-W-7Standaryzacja i unifikacja w budowie środków transportu lądowego.
T-W-8Dokumentacja przewozowa. Aspekty ekonomiczne eksploatacji środków transportu samochodowego i kolejowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podajęce: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-05_W02Student ma wiedzę dotyczącą projektowania, budowy i zastosowania środków transportu lądowego oraz zna podstawy ich bezpiecznej i niezawodnej eksploatacji, rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia, także zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie lądowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W07ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
TR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
TR_1A_W13ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień z zakresu ładunkoznawstwa, zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie
TR_1A_W16ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, a także wiedzę z BHP
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji środków transportu lądowego.
C-2Umiejętność określania uwarunkowań eksploatacyjnych środków transportu lądowego, w tym prawnych i ekonomicznych.
Treści programoweT-W-1Ogólna charakterystyka i klasyfikacja środków transportu lądowego.
T-W-2Właściwości funkcjonalne oraz podstawowe parametry techniczne i eksploatacyjne środków transportu kolejowego i samochodowego.
T-W-3Budowa i działanie pojazdów kołowych i szynowych.
T-W-4Rodzaje, budowa i działanie środków transportu miejskiego i aglomeracyjnego.
T-W-5Podstawowe zasady projektowania, organizacji i technologii procesów przewozu ładunków środkami transportu lądowego.
T-W-6Dobór środków transportu lądowego do zadań przewozowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podajęce: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-05_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych właściwie dobranych źródeł w zakresie eksploatacji środków transportu lądowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych zasad projektowania, budowy i eksploatacji środków transportu lądowego.
C-2Umiejętność określania uwarunkowań eksploatacyjnych środków transportu lądowego, w tym prawnych i ekonomicznych.
Treści programoweT-W-7Standaryzacja i unifikacja w budowie środków transportu lądowego.
T-W-8Dokumentacja przewozowa. Aspekty ekonomiczne eksploatacji środków transportu samochodowego i kolejowego.
T-W-9Zaliczenie
T-W-2Właściwości funkcjonalne oraz podstawowe parametry techniczne i eksploatacyjne środków transportu kolejowego i samochodowego.
T-W-3Budowa i działanie pojazdów kołowych i szynowych.
T-W-4Rodzaje, budowa i działanie środków transportu miejskiego i aglomeracyjnego.
T-W-6Dobór środków transportu lądowego do zadań przewozowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podajęce: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia
3,0Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia
3,5Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz o średnim poziomie trudności
4,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją na poziomie zawansowanym
4,5Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją, Ponadto potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach i uzasadniać swoją opinię
5,0Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, przedstawić wnioski i samodzielnie uzasadniać dokonany wybór, a także zaproponować pewne modyfikacje rozwiązań